Spring naar bijdragen

Wrangler Yj Banden & Locker


Recommended Posts

Nu mijn Cherokee de deur uit is krijgt de Wrangler een upgrade...

Ik zoek een locker voor achteraan, voordien had ik een ARB (in de cherokee), wat vinden jullie van OX-locker?

Weten jullie een goedkoop adres...?

 

Dan het tweede, ik zoek 35x12.5 r15 banden, de Bfg mud's zijn nog goed voor op de baan maar te hard versleten voor in terrein.

Wat raden jullie aan? Terug Bfg?? Ik was aan het denken aan MAXXIS Creepy Crawler wel dure banden :wacko:

 

Graag jullie idee over merken en waar te kopen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is een ox locker? Ongeveer hetzelfde als een detroit? Ik heb een detroit, met 30 splines steekassen in de achteras van mijn yj, en ben er dik tevreden over. Nu is mijn wrangler vooral een terreinspeeltje, en wordt niet veel op de weg gebruikt. Er is goed mee te rijden op de weg, maar in bochten en op rotondes moet je met beleid gas geven, anders locked ie al snel de achteras.

Voor wbt de banden, op wat voor terrein/ondergrond rijdt je vooral? Voor op gewoon zand/lichte modder en keien voldoet een gewone mudband of creepy crawler goed. Rijdt je meer op klei dan heb je een extremere band, zoals de simex achtigen of bogger bijvoorbeeld nodig. Let er wel op dat deze banden een grotere belasting op je aandrijflijn geven. Bij mij gaat het tot nu toe goed op 35" silverstone (simex profiel), en ik rijdt er stevig mee. Wel rijdt ik niet op terreinen met veel keien, eigenlijk alleen klei en modder. Ik heb mijn banden bij topbanden.com gekocht, begin vorig jaar. Daar waren ze toen het goedkoopst, en gratis thuisbezorgd.

Mijn locker heb ik in laten bouwen bij garage scheffers in Helmond, hij heeft veel ervaring met Jeep, en gaf mij van te voren een duidelijke kostenindicatie, en heeft net werk geleverd. Hij leverd zowiezo ook cooper banden, maar andere merken zullen ook wel mogelijk zijn denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OX-locker is inschakelbaar via een kabeltje/schakelaar.

Volgens mij komt dit vrij nauw, het installeren dan. Geen karwei van een zondagochtend...

Je zegt goedkoop adres, als je het laat doen moet je vooral een goed adres hebben. Anders gewoon lekker shoppen online lijkt me...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...