Spring naar bijdragen

Tips Om Zuiniger Te Rijden Zinvol?


Jeepfreak2
 Share

Recommended Posts

Ik wil proberen om mijn gemiddelde verbruik van 1:6 van mijn Grand Cherokee 3.7 V6 op LPG te verbeteren. Wat ik tot nu toe heb gevonden is:

1. Het vernieuwen van O2 sensoren. Hoeveel zitten er op een V6 en is dit een lastige klus?

2. Het resetten van de PCM, dit zou 4 mpg kunnen schelen. Heeft iemand hier ervaring mee en is dit aan te raden?

3. Verder het gebruikelijk; rustiger rijden, nieuwe luchtfilter.

 

Hebben jullie nog meer tips? Of moet ik me gewoon tevreden stellen met 1:6?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil proberen om mijn gemiddelde verbruik van 1:6 van mijn Grand Cherokee 3.7 V6 op LPG te verbeteren. Wat ik tot nu toe heb gevonden is:

1. Het vernieuwen van O2 sensoren. Hoeveel zitten er op een V6 en is dit een lastige klus?

2. Het resetten van de PCM, dit zou 4 mpg kunnen schelen. Heeft iemand hier ervaring mee en is dit aan te raden?

3. Verder het gebruikelijk; rustiger rijden, nieuwe luchtfilter.

 

Hebben jullie nog meer tips? Of moet ik me gewoon tevreden stellen met 1:6?

 

Ik heb een tijd lang geprobeerd mijn vrouw te veranderen naar een combi van Sofia Vergara, Penelope Cruz, Megan Fox en Scarlett Johansson maar na vele jaren moet ik toch eerlijk bekennen dat ik happy ben zoals ze altijd is geweest.

 

Moraal van dit verhaal. Wees blij met wat je nu hebt en geniet ervan of had er nooit aan begonnen en gelijk een hybride gekocht.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na mijn eerste tankbeurt heb ik achteraf bezien, vooral snelweg km's gemaakt en me dus enigszins rijk gerekend.

Vandaar 1:7,3 en de 1:6 is meer een combi. Het maakt inderdaad ook niet zo heel veel uit als je op jaarbasis uitrekent wat het verschil is tussen 1:8 of 1:6, zeker met gas niet. Ik was vooral benieuwd of jullie de ingrepen kenden die ik boven beschreef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op LPG maakt dat niet veel uit.

 

Trouwens, zo'n tank kan echt niet zuinig rijden hoor.

 

Mijn WH, die met een 3.0 mercedes diesel uitgerust is, kan ook niet beter dan 1:9 op de snelweg en 1:8 gemengd.

 

Dus ja, als je voor Jeep kiest laat je beter het gecijfer naar verbruik achterwege.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je volop wil genieten van een Jeep kun je:

 

- kerstkadootjes kopen bij zeeman

- op dieet gaan en enkel kraanwater drinken

- in de winter de verwarming niet aanzetten en om 20:00 onder de wol

- kledij kopen in de tweedehandswinkel

 

en dan met hetgeen je bespaard hebt, kun je het gaspedaal lekker diep intrappen !

 

DOEN ! :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom noem je je Jeepfreak2 ? Priusfreak1 zou beter staan!

 

Bij het tankstation: spaart u zegeltjes? airmiles? bonuspunten?

Antwoord: als ik een spaarder was had ik geen Jeep.

 

Welkom bij de club :P

Fout, met een jeep gaat het sparen lekker snel..... Je blijft likken met die k,, zegels ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och Frans, ik tank altijd vol waar het lampje aan gaat en vraag nooit een bonnetje.

 

Volgens mijn lieve echtgenote moet ik wat meer op de prijs letten want de verschillen zijn nogal groot. Navraag leert me dat het varieert van 1,35 bij de supermarch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar krijgen jullie nog zegels in NL ?

Hier bij ons zijn het allemaal onbemande pompen bijna, en krijg je gewoon je sap...

Ik tank bijna altijd LPG bij de BP en daar krijg je freebees.

Dankzij de Jeep ben ik al bijna eigenaar van de kijkshop :)

bewerkt door jofer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...