Spring naar bijdragen

Chevy 350


wimbo
 Share

Recommended Posts

Dat is mij toch een beetje te duur. Ik moet nog een pand kopen en verbouwen ook ;-)

Ik heb een motor gezien, nieuw uit the states. De verkoper beweerd 330 pk. Ik heb de specs gevraagd voor dit blok.

Welke aanpassingen moeten gedaan zijn om dergelijk vermogen te genereren?

Ik veronderstel andere nokkenas, koppen en intake?

 

Wil er gas inleggen. Dat blijft stromen ongeacht in welke hoek je staat. Geen gedoe met injectie, ik was daar wel tevreden over, maar dat is weer ingewikkelder om te bouwen en te bedraden. Mijn basis setup was goed, de bedoeling is zo goedkoop mogelijk een nieuwe te bouwen.

 

@ Puppy, hoe heb je dat gedaan met de cps? Ik heb al een lambdasonde zitten.

 

 

Nieuw kost 250pk blok hier in Nederland 1950 euro en een 290pk blok 2250 euro met garantie.

 

330 pk v8 blok is niet bijzonder en daar hoef je niet veel aanpassingen voor te doen. Onthou wel goed dat door het plaatsen van de nokkenas het vermogen en koppel stijgt in een toerengebied waar je niet gauw zal komen met een jeep.

Je moet een V8 blok hebben dat juist sterk onderin is qua vooral koppel. Beter 400NM koppel bij 2000 toeren dan bij 3000 toeren.

 

Vraag ook even hoe vaak het blok al bebored en gehoned is. Er staan namelijk veel blokken te koop die al diverse keren bewerkt zijn waardoor het eigenlijk niet meer mogelijk is als het blok kapot gaat om het wederom te bewerken. Hierdoor kan je het blok als het kapot gaat gelijk weggooien. Vraag ook gelijk of het honen en boren met een deckplate is gebored. Dit wordt nog wel eens vergeten bij veel van die hobbyboeren uit de states. Goedkoop is geregeld duurkoop he zeker als je het uit de states haalt zonder garantie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waar het vermogen van een blok moet liggen hangt van chauffeur tot chauffeur af, ik rij meer op hogere toeren omdat ik meer snelheid doe...

 

bedrading van een tbi is super simpel, kan een heel deel sensoren verwijderen, geen andere ecu ofzo nodig. is in totaal een kabel of 5 dat stroom moet hebben en 1 naar de brandstofpomp. koop een volledig blok met kabelboom ecu en alle sensoren, ik zal je het schema doorsturen dan kan je gemakkelijk op een dag inbouwen...

geen gedoe met gas en mixers en extra tank, hoe minder hoe beter! ecu kan je makkelijk onder dashbord plaatsen waar de originele zit bij een 4,2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waar het vermogen van een blok moet liggen hangt van chauffeur tot chauffeur af, ik rij meer op hogere toeren omdat ik meer snelheid doe...

 

Hangt niet alleen van de chauffeur af maar ook van de setup van de auto en welke doelstellingen heb jij voor ogen om te gaan doen met de auto. Welke maat banden, welke overbrenging, welke verhouding in je tussenbak en rij je er alleen wedstrijden mee of wil je ook plezier beleven op de straat met de jeep. Als ik jou een blok lever met veel koppel onderin tot aan 4000 toeren dan kom je makkelijker van je plek en heb je minder snel een hogere overbrenging in je assen nodig bijvoorbeeld om het verlies te compenseren omdat je met grotere banden rond tuft. Hiermee kan je nog steeds een hogere snelheid bereiken maar hoeft je toerenbereik niet hoger te zijn. Er zijn natuurlijk meerdere wegen die richting Rome gaan..........

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou over een nieuw blok gaan, gebouwd in VS. Volgens mij lopen die alleen nog in Mexico van de band.

In elk geval heb ik de gegevens opgevraagd.

Het gas is natuurlijk goedkoper ;-)

Voor hoelang weet niemand.

We hebben in Moab kerels met propaanflessen op hun jeep zien rondtuffen, helaas mag dit hier niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou over een nieuw blok gaan, gebouwd in VS. Volgens mij lopen die alleen nog in Mexico van de band.

In elk geval heb ik de gegevens opgevraagd.

Het gas is natuurlijk goedkoper ;-)

Voor hoelang weet niemand.

We hebben in Moab kerels met propaanflessen op hun jeep zien rondtuffen, helaas mag dit hier niet

 

Ik heb meer zogenaamde nieuwe blokken hier uit de USA over de vloer gehad. Op de testbank bleek bij de 1e run al dat ruim 20% van de paarden de reis naar Europa niet gemaakt hadden. Veel koekenbakkers zitten daar die van alles beweren en niks waar maken.

 

Vraag gelijk even het motornummer en cilindernummer op. Weet je snel genoeg hoe oud euhhh nieuw het is. Check wel even of de koppen klaar gemaakt zijn voor gas met geharde kleppen.

 

Nieuwe blokken worden nog steeds gemaakt onder de vlag van GM maar wel in Megigo.

 

Je kan hier rustig met propaanflessen rijden hoor. Je moet het alleen niet laten zien he en dat kan je allemaal zelf regelen.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Michel.En wat denk je van de 383" stroker motoren?dit zijn normaal gezien 'koppel' motoren of niet?

 

Klopt helemaal maar dan moet je gewoon voor een 340pk stroker gaan. Genoeg vermogen en meer als genoeg koppel vanaf lage toeren maar ze zijn wel ongeveer 1500 a 2000 euro duurder als de 290pk versie 350. Zorg wel dat je een goede stroker uitvoering hebt met een goed merk krukas en 4 bouts uitvoering.

 

Er is absoluut genoeg te koop en laat je niet gek maken door veel vermogen. Het gaat niet om hoeveel pk's je hebt maar om de afgifte van je koppel en hoe het vermogen overgebracht wordt naar de wielen. Er wordt ontzettend veel beloofd qua vermogen en koppel en alles wat ik onder ogen kreeg vanuit de USA haalde bij lange na niet de opgegeven waardes.

 

Waarom in de USA iets kopen zonder garantie en het gezien te hebben terwijl je hier in Nederland het blok kan voelen, zien en proeven als het moet met behoud van garantie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom in de USA iets kopen zonder garantie en het gezien te hebben terwijl je hier in Nederland het blok kan voelen, zien en proeven als het moet met behoud van garantie.

Daar moet ik je wel volgen, en het gaat idd over het koppel. Bovendien zijn die extra pk's mij geen paar duizend Euro waard.

Ik ben zoekende en nogal impulsief, vandaar dat ik mijn exploten hier even ter discussie leg. Zo koelt alles even af en zie ik het in het juiste perspectief.

 

Waarom zou je hier met een propaanfles rijden als lpg goedkoper is?

Je hebt 'bijna' altijd gelijk, ook nu ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar moet ik je wel volgen, en het gaat idd over het koppel. Bovendien zijn die extra pk's mij geen paar duizend Euro waard.

Ik ben zoekende en nogal impulsief, vandaar dat ik mijn exploten hier even ter discussie leg. Zo koelt alles even af en zie ik het in het juiste perspectief.

 

Je hebt 'bijna' altijd gelijk, ook nu ;-)

 

Ik ben met mijn oude jeep iets te ver gegaan qua koppel en vermogen maar ik heb er nooit spijt van gehad. Ook niet toen ik ruim 180 echte kilometers reed met mijn cj werd de smile alleen maar groter en groter en dat is iets wat ik nooit had willen missen. Het is leuk om te hebben maar voor in het terrein heb je er echt geen moer aan. Je kan dan beter een blok bouwen met 250pk max die tussen de 1700 en 4000 toeren zijn max koppel en vermogen levert dan een pk monster die 2 keer zoveel kost. Het moet tenslotte nog leuk en heel blijven.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Awel Michel.Dat is waar ik al jaren liefhebber van ben: simpele mekaniek en goed veel koppel...vind ik geweldig rijden...

Ik rij ook graag vlot en zelfs veel te snel...

Maar snel opschakelend terwijl de motor zijn 2500tr.vasthoud zorgt ook voor een vlotte rijstijl :o)

In het terrein ook...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfft, was ik bezig een duitse cj7 in te voeren. Vooraleer ik die wou inschrijven dacht ik snel even de papieren op V8 tge zetten, hier volgt het antwoord van fiat :

 

Het bestaat geen PVG personenwagen voor de CJ7 v8 in Belgi
bewerkt door wimbo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toevallig had ik vorige week zoiets gek aan de hand:op mijn verzekeringspapieren stond dat mijn Jeep maar 38 kw.had...dus ik bel mijn makelaar dat dit niet klopt en minstens 101kw of 136pk moet zijn...Kan niet zeggen ze mij:op uw inschrijvingsbewijs staat 38kw vermeld...klopt niet, het is nooit zo weinig geweest.heb altijd met minstens 150 pk rondgereden en dit altijd aan de makelaar gemeld (de oude zaakvoerder van het kantoor).

Ja.mijnheer.dan moet u ons de officieele vermogens bezorgen+attest van motorwissel door een erkend bedrijf en dan kan u een vermogenwijziging aanvragen...

IK zag het al in Keulen donderen.dus pluis mijn papieren uit en zie dat een hele hoop niet is ingevuld: geen vermogen.geen cilinderinhoud.geen aantal cilinders.geen wielbasis...dus bel naar de keuring hoe het zit en vraag naar de stationchef.een heel vriendelijke man en hij zegt net hetzelfde als de verzekering.ik vraag hem even in hun bestanden te kijken waar in godsnaam die 38kw.vandaan komt...

Een heel getokkel verder krijg ik het antwoord dat dit bij mijn Jeep niet vermeld staat...net hetzelfde als op mijn papieren.ik vraag aan de man of dit een probleem is.Totaal niet volgend hem, alles was in orde maar als ik de verzekering een attest moest bezorgen moest ik hun dus de orginele gegevens bezorgen en gingen zij onderzoeken of dit wel kon en zodra wel, kreeg ik een attest...

Heb hem direct geantwoord dat we geen werk gaan krieeren en het voor mij goed was.

Toen heeft de goede man voor mij nog bij de DIV. Alles gekontroleerd en daar stond hetzelfde vermeld.

Dus heb direct de verzekeringsmakelaar gemeld dat de fout bij hun was en bij de Keuring en DIV alles in orde was :o)

Vorige vrijdag kreeg ik het aangepaste verzekeringskontract met 101 kw +ik had laten weten dat in de winter ik het vermogen wou vergroten naar een ongeveer 150pk en dit stond appart vermeld dat dit geen probleem was en het gewoon moest melden zodra dit gebeurd was... :o)

Dus ik ben een gelukkige mens

Trouwens:Pierre Odin is helemaal gene verkeerde: hij heeft ons al goed geholpen en word heel enthusiast als je over de European Jeepers Jamboree begint.Hij is goed bevriend met Gerrit.

In Zutendaal is iemand die een AMC V8 in een CJ7 6cilinder heeft gestoken en jaren zonder problemen naar de keuring is geweest...

Tot hij hem aanbood voor keuring voor verkoop.

Toen gingen de poppen aan het dansen en kon de verkoop niet doorgaan omdat zijn papieren met attesten niet deugden of zo iets... na denk ik 3 jaar had hij alles in orde gekregen en een maand geleden de jeep voor 9500

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of ik het hier mag melden maar je kan zelf een attest maken dat jij volgens de regels van de kunst de motorswap hebt gedaan met orginele onderdelen en ook de remmen van het betreffende model hebt over gebouwd.Zowizo de datum van jaren terug , toen je die swap gedaan hebt onder begeleiding van garage ...in de Walen... die nu al jaren niet meer bestaat...

Je kan het maar proberen he' :o)

Mijne Willy's had vroeger wel 5000cc op de papieren vermeld staan...was ook via het Waals landgedeelte gegaan...

Je kan bv.Double D raad vragen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet zeggen dat ik de vorige keer na een beetje wachten zonder problemen de v8 papieren heb ontvangen, met als enige opmerking dat er een AMC 258 V8 was genoteerd. Heb er toen geen drama over gemaakt, want het is het woordje V8 dat het belangrijkste is op die papieren.

Ben in het verleden ook al eens via DD gegaan. Het valt te proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier volgen de dingen die aan de motor zijn veranderd. Over de chevy 350 heb ik nog niet veel gelezen, dus ik weet niet als het allemaal steek houd.

Ik merk dat de maat van de cilinders er niet opstaat, dus kan niet weten als er uitgeboord is. Ik heb dat samen met de nummers opgevraagd.

Die info lijkt niet te vlotten, Volgens mij zijn die nummers ook op het factuur vermeld.

 

  • Power 2 PER or Speed Pro cam kit
  • Power 2 hydraulic lifters Seal Power
  • Power 2 spring set, heavy duty (900 series sets)
  • Polished intake included
  • New steel intake valves
  • New heavy duty steel exhaust valves
  • Premium positive valve seals, polyacrylate
  • Heavy duty roller timing chain
  • Controlled internal oil system (a PER exclusive!)
  • Heavy duty, high volume Melling oil pump
  • Heavy duty steel collar oil shaft
  • Heavy duty oil pickup screen
  • High quality American made Seal Power pistons
  • P.E.R.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier volgen de dingen die aan de motor zijn veranderd. Over de chevy 350 heb ik nog niet veel gelezen, dus ik weet niet als het allemaal steek houd.

Ik merk dat de maat van de cilinders er niet opstaat, dus kan niet weten als er uitgeboord is. Ik heb dat samen met de nummers opgevraagd.

Die info lijkt niet te vlotten, Volgens mij zijn die nummers ook op het factuur vermeld.

 

  • Power 2 PER or Speed Pro cam kit
  • Power 2 hydraulic lifters Seal Power
  • Power 2 spring set, heavy duty (900 series sets)
  • Polished intake included
  • New steel intake valves
  • New heavy duty steel exhaust valves
  • Premium positive valve seals, polyacrylate
  • Heavy duty roller timing chain
  • Controlled internal oil system (a PER exclusive!)
  • Heavy duty, high volume Melling oil pump
  • Heavy duty steel collar oil shaft
  • Heavy duty oil pickup screen
  • High quality American made Seal Power pistons
  • P.E.R.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...