Spring naar bijdragen

Nieuwe Ventilator En Engine Check Lampje


Recommended Posts

In onze WJ is door de vorige eigenaar een nieuwe ventilator (radiator) geplaatst. Geen orginele. Nu blijft het gele engine check lichtje altijd branden en kan bij een reset niet uitgezet worden. We zijn er welliswaar lichtjes aan gewend (onze Space Star GDI doet het ook geregeld....) maar irri is het wel. Is er iemand met een andere oplossing dan het lampje uit het dashboard rukken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Systeem is door dealer gechecked en men kon na een reset de oorzaak niet aangeven. Er waren geen foutcodes. Het ligt 'ergens' aan de aansluiting van of in de niet-originele ventilator. Maar waar???? Er is door de vorige eigenaar een niet-originele ventilator ingebouwd omdat de originele kennelijk 'onbetaalbaar' was. Dat daarvan het engine-check lampje ging branden was bekend. Maar daar moet toch een oorzaak voor/van zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat het lampje gaat branden door alleen maar een andere (niet orginele) ventilator, gaat er bij mij een beetje slecht in.....

Zit er niet een controller voor de originele fan? Misschien is de afwezigheid hiervan de reden dat het lampje gaat branden

 

Als je de fan stekkers los maakt, gaat het lampje dan niet uit, of komt er wel een foutcode?

 

Foutcodes kun je zelf ook uitlezen, daar heb je de dealer niet voor nodig. -klik-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die optie om de foutcode op te roepen in je display had ik nog niet gezien op WJJeeps.com. Ga ik proberen. Naar mijn idee zit er idd in de originele fan een soort schakeling oid die er wellicht niet meer op zit of werkt. Ik ga dat nog eens navragen. Blijft altijd een lastig verhaal als je de wagen alleen tijdens vakanties gebruikt. Ik ga de tips proberen en na 1/2 oktober zal ik er nog eens op terugkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...