Spring naar bijdragen

Motor Swap / Revisie Grand Cherokee


Beginnend Jeep
 Share

Recommended Posts

Beste Jeepers,

De motor uit me jeep grand cherokee ZJ 1993 5.2 L met 280000 op de teller rijd af en toe op (steeds vaker)

7 cilinders, waarschijnlijk een gescheurde klep en hij loopt ook warm bij zware belasting.

Een bougie is ook verkleurd, als deze vervangen word rijd hij weer een maand goed,

De een zegt een motor revisie

De ander nieuw revisieblok

Een tweede Hans blok er in met zo min mogelijk km

Ermee kappen en een andre auto kopen

Aan de jeep is het nodige verspijkert, ge

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt een beetje als mijn probleem die ik met mijn 5.9 had. Bleken gescheurde koppen te zijn. Blijft het koelvloeistof wel schoon? Bij mij werd deze erg smerig.

Ik weet niet precies hoe het heet, maar je hebt van die buisjes met 2 soorten vloeistof erin. Als je dat ding op de geopende radiatordop houdt met draaiende motor, en hij verkleurt betekent dit dat er uitlaatgassen in het koelvloeistof zitten. Dat verklaart een lekke koppakking of gescheurde koppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

beide zijn niet gedaan, de compressie was / is niet nodig ze konden het zo al horen. (Beide goed aangeschreven jeep / usa garages)

En gaven revisie of andere motor aan als oplossing en Daarin spreken ze dus ook elkaar ook tegen,

Daarbij is een revisie ook een breed ondoorzichtig begrip, wat doen ze 'echt' voor het geld.

Kennen jullie iemand op het forum die tegen betaling de Compressietest en wellicht andere zaken wil doen om een oordeel te vellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...