Spring naar bijdragen

Wringen Achteras


OlivierJ
 Share

Recommended Posts

mooie 2004 2.8 crd, rijdt prima, schakelt super, alleen...

 

soms bij inzetten bocht met tegelijkertijd gas geven ontstaat wringend geluid in achteras/banden

 

als ik een klein rondje draai wringen de banden of de achteras ook

 

doet het niet altijd maar soms dus wel en is niet een geruststellend geluid

 

iemand enig idee hoe te testen wat het is en daarna natuurlijk ook wat te doen?

 

bedankt!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

inmiddels brabant4x4 gebeld en die zeggen dat het met een additief te maken kan hebben en anders de limited slip plaatjes

 

lijkt er dus op om eerst te proberen verse olie met additief en als dat niet werkt, nieuwe slip plaatjes

 

iemand ervaring hier mee? tips?

 

dank!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Olie inmiddels vervangen, is toch niet genoeg, moet toch een revisie as hebben.

 

Nu zou ik graag een ander differentieel in de achteras hebben, ik wil GEEN limited slip meer, ben daar namelijk niet van onder de indruk, dus mijn vraag is:

- wat voor ander differentieel kan ik er in zetten?

 

Iemand ervaring met de ARB RD93 Air Locker? Of een ander systeem?

 

Of kan er een hele andere as onder, bijvoorbeeld land cruiser achteras?

 

bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is er precies kapot aan het differentieel dan dat je wilt gaan vervangen/reviseren?

Alles is los te vervangen, ik zou niet voor een andere as gaan......

Natuurlijk kan je naar een diff zonder LS, een locker zou ik alleen plaatsen als je er ook gebruikt van maakt, anders is het een dure optie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is er precies kapot aan het differentieel dan dat je wilt gaan vervangen/reviseren?

Alles is los te vervangen, ik zou niet voor een andere as gaan......

Natuurlijk kan je naar een diff zonder LS, een locker zou ik alleen plaatsen als je er ook gebruikt van maakt, anders is het een dure optie.

 

Wat voor diff zou er in kunnen zonder de LS? In de meer dan 15 jaar dat ik met mijn landcruiser reed, heb ik nooit een locker nodig gehad, dus een diff zonder LS en zonder locker is prima voor mij, ik wil vooral af van het terugkeren van het pobleem dat de LS leidt to wringen in het diff.

 

Ik heb zelf niet gezien wat er kapot was in de diff, alleen van de monteur gehoord dat ik een asrevisie nodig had, zal er maandag even naar vragen.

 

Tips voor diff die er in kunnen zonder LS zijn welkom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de LS goed werkt en er ook de juiste toevoeging in de olie zit zal hij niet wringen.
Als de LS versleten is maakt hij hoogstens wat geluid, maar wringt niet.

Meestal gaat hij merkbaar wringen als de toevoeging in de olie niet meer werkt.

Maar goed... je kan het LS diff (Trac-Loc) vervangen door een open diff.
 

 

trac-lok.jpg

 

Ik zou toch nog eens goed navragen wat de garage heeft geconstateerd, en hoe ze dit willen gaan repareren/reviseren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de monteur gechecked en bij het verversen vd olie was hij ijzervijlsel tegengekomen en hij zegt dat dan de lagers en keringen waarschijnlijk ook beter kunnen worden vervangen.

 

De kering over de pinion lekt licht, dus die moet in ieder geval.

 

Ik heb de detroit truetrac besteld om de lsd van jeep te gaan vervangen. Ik ben niet zo onder de indruk van die plaatjes oplossing, dat slijt vroeg of laat weer.  De truetrac lijkt mij een beter principe en moet onderhoudsvrij zijn, wel wordt daarbij minerale olie ipv synthetische olie geadviseerd.

 

Daarom heb ik nu de lucas olie 85 w 140 besteld uit VS, minerale olie, weet iemand een goede minerale olie 85 w 140 hier in NL te verkriijgen?

 

Laatste vraag: weet iemand of de CRD een ander differentieel nodig heeft? Of is die achteras gewoon altijd hetzelfde ongeacht de motor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Zit nu een detroit truetrac in en dat rijdt dus echt super.

 

Ingebouwd door de mannen van brabant4x4.nl goeie gasten, aanrader.

 

Na nachtje stil staan kraakte de diff even bij de eerste 150 meter, dus toch te dunne olie er in, 80w90 minerale olie is er in gegaan.

 

Ga er nu toch de 85w140 minerale olie in doen, dat zou het moeten verhelpen.

 

Heb ook net een mooie arb diff cover besteld, sterker, mooier en er zit een aftapplug en een iets hoger geplaatste vulplug op.

 

Daarna nog een lift kit vanuit de USA over laten komen en dan hebben we langzaam aan een steeds leukere Cherokee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Olie inmiddels vervangen door 85W140 en er toch wat additief bij gedaan, nu is alles helemaal in orde, 'smorgens geen geluiden meer en rijdt prima op de weg en bochten gaan perfect, met of zonder gas er op.

 

Truetrac bevalt dus prima, kort dag om te zien hoe die zich houdt op termijn, maar voor nu zeer tevreden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...