Spring naar bijdragen

Wj Crd Start Niet, Foutcode P0340


Recommended Posts

Tijd voor een update en een uitnodiging aan de meedenkers.

 

Inmiddels zijn alle verstuivers vervangen. Eerst twee, later de rest ook maar. Gelukkig heb ik ze bij de automaterialenzaak kunnen vinden voor 230

bewerkt door Ours alpin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een EGR-klep die open blijft staan zorgt voor het bijna niet, of niet :P , aanslaan van de motor. Omdat er uitlaatgassen terug de verbrandingsruimte ingaan. Zelf ben ik niet heel kapot van de Maxidiag reeks, ze geven vaker aan dat er geen DTC aanwezig is, terwijl het storingslampje gewoon brand. Lees je de JEEP uit met de Witech Plus, dan zie je gewoon een lijst met fouten :unsure:

 

Even terug op de fout

 

P0403, geeft aan dat de EGR klep niet correct functioneert, deze wordt gecontroleerd door de luchtmassameter (hoe verder de EGR open staat, hoe minder lucht er langs de luchtmassameter gaat). Het klakkeloos wissen van een fout op de EGR zorgt op een langer termijn op wazige klachten en moeilijkere storingen. Omdat de stand van EGR dan als 0 wordt gezien. Ik zelf denk dat het probleem bij je EGR klep zit, ik meen dat je er ongestraft een plaatje tussen kunt doen, gaat dat niet, dan moet er een gaatje in van ongeveer 8 a 9 mm :whistle: . Om het aanslaan even op te lossen kun je wel een volledig dicht plaatje monteren, slaat de motor weer goed aan dan weet je in elk geval dat je het in het EGR-systeem moet zoeken en vrijwel zeker in de EGR-klep zelf :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Maxidiag heb ik aangeschaft op voorspraak van een erkend deskundig member (want moderator) van dit forum :)

 

Volgende week gaan ze met de EGR aan de slag. Ik wacht het even af. Wel vreemd is dat P0403 eerder niet voorkwam. Wel P0190 Fuel Rail Pression Sensor. Dat die verdwenen is na het monteren van de nieuwe verstuivers is dan wel weer te verklaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een moderator is niks anders dan iemand die een discussie beheert en er op toeziet dat deze binnen de policy van de site blijft ;). Maar er zijn wel betere universele testers te krijgen, maar voor een particulier..... Maar we gaan erug offtopic :P

bewerkt door JeepMonteur
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Betrokken modder-eter is bovendien technisch zeer deskundig en gewaardeerd :thumbsup:

 

Hoe dan ook, deze heb ik nu gekocht en daar doe ik het nu maar even mee :P

 

Ik hou jullie op de hoogte.

 

Overigens, een topic over testers zou best informatief kunnen zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, gans dit verhaal loopt bijna analoog met het verhaal dat ik eind 2014 heb verteld over mijn WH 3.0 crd

 

Die had precies al dezelfde symptomen.

 

Error codes bij de vleet en na het vervangen van 5000 euro aan onderdelen wou ie nog niet starten.

 

Uiteindelijk bleek de sensor die de uitlaatspruitstuk druk meet (de exhaust manifold pressure sensor) de oorzaak.

 

Die sensor gaf zo eens af en toe teken van leven, maar net niet genoeg om de boel draaiende te houden...

 

Bekijk die maar 's....

 

ps. trouwens, bij mij gaf ie ook al de melding dat de ECU niet goed zou functioneren, en we hebben die inderdaad vervangen.... met geen resultaat tot gevolg... en nog wat meer ergernis.

 

Uiteindelijk is onze conclusie dat de diagnose software in bepaalde gevallen je volledig op het verkeerde been zet.

 

Gezond verstand helpt beter...

bewerkt door fransdemers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, gans dit verhaal loopt bijna analoog met het verhaal dat ik eind 2014 heb verteld over mijn WH 3.0 crd

 

Die had precies al dezelfde symptomen.

 

Error codes bij de vleet en na het vervangen van 5000 euro aan onderdelen wou ie nog niet starten.

 

Uiteindelijk bleek de sensor die de uitlaatspruitstuk druk meet (de exhaust manifold pressure sensor) de oorzaak.

 

Die sensor gaf zo eens af en toe teken van leven, maar net niet genoeg om de boel draaiende te houden...

 

Bekijk die maar 's....

 

ps. trouwens, bij mij gaf ie ook al de melding dat de ECU niet goed zou functioneren, en we hebben die inderdaad vervangen.... met geen resultaat tot gevolg... en nog wat meer ergernis.

 

Uiteindelijk is onze conclusie dat de diagnose software in bepaalde gevallen je volledig op het verkeerde been zet.

 

Gezond verstand helpt beter...

 

Er is geen uitlaatdruksenor, wel een inlaatdruksensor (MAP, Manifold Absolut Pressure), of een drukverschilsensor bij een roetfilter ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is geen uitlaatdruksenor, wel een inlaatdruksensor (MAP, Manifold Absolut Pressure), of een drukverschilsensor bij een roetfilter ;)

 

 

 

Jaja, die is het... ik heb het misschien niet correct omschreven.  Maar dat rukding heeft mij en de dealer wel 3 maanden slapeloze nachten bezorgd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begin deze week is de EGR gecontroleerd, deze was al afgedopt.

 

Zojuist bericht van de garage: fout is gevonden, was de brandstofdrukregelaar.

Hij start weer (!!!!) :worshippy:

Ze bouwen nu de boel weer op. Onder andere moet het schutbord weer worden gelast, ze hadden dat open geknipt om bij de achterste verstuivers te kunnen.

Volgende week ophalen. Heeft-ie op een paar dagen na een half jaar bij de garage gestaan......

bewerkt door Ours alpin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Serieus, een halfjaar? Dan had ik eerlijk gezegd al 30x een andere garage opgezocht.... Ook het schutbord opengeknipt :X, duidelijk de franse slag ;)...

Hoe zou jij de achterste verstuivers vervangen dan? Motor eruit? En 30x een andere garage? Waar dan?

En hij doet het nu toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi dat het gevonden is! Hoe kwamen ze er nu achter?

Weet ik nog niet, maar inspuitdruk was al vanaf het begin een onderwerp van aandacht, vandaar het vervangen -in etappes- van de verstuivers. Dinsdag had ik voorgesteld om een verstuiver ongemonteerd aan te sluiten om te zien of deze tijdens het starten wel brandstof gaf. Wellicht heeft ze dit verder geholpen? Ik hoor het volgende week wel.

 

Ondertussen had ik deze week zelf al wel een oscilloscoop besteld om te kunnen checken of er tijdens het starten wel een goed signaal op de verstuivers komt. Die is nu dus niet meer nodig maar het is niet erg zo'n ding te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Net terug uit NL en maar weer eens even langs de garage gegaan. Vandaag is de auto precies 6 maanden daar.

Kom aan en de WJ staat met draaiende motor buiten (toeval, ze wisten niet dat ik zou komen). Alles werkt weer maar..... motor-controlelampje bleef branden. Wederom was uitlezen van de foutcode met de apparatuur van de dealer noch met de Autel mogelijk. Wel met de sleuteltruck: code P0190. Sensor brandstofrail. Bleek de stekker er niet goed op te zitten.

 

De monteur wil hem er graag nog even een flink stuk mee rijden (gun ik hem) en dan kan ik hem in de loop van de week ophalen.

 

Van de schutbordoperatie zie je overigens niets meer :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu gaat die WJ er weer 250.000 km bijzetten op de teller... :thumbsup:

Zeker wel Frans! Misschien wel bij ons :whistle:

Heb net bij Jeepparts.nl silentblocks besteld voor de  triangel van de achteras. Daarna nog vier nieuwe banden en we kunnen weer vooruit! Oh ja, ik heb er meteen maar 2 gasveren voor de motorkap bij genomen, met die bezemsteel heb ik het nu wel gehad ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...