Jump to content

Sloperij Gezocht


Recommended Posts

Mogelijk dat ik met tegenzin mijn Jeep sloop om gebruik te maken van de subsidieregeling voor vervuilende wagens. Maar, ik wil natuurlijk niet alles slopen. Ik heb een verklaring liggen die door een erkende sloperij ingevuld moet worden. Dat formulier moet ik insturen, een CNG wagen kopen en dan kan ik in aanmerking komen voor subsidie.

Mijn LPG wagen wordt dus een CNG wagen. Dat kost mij mijn Jeep a 17.000 en het rijk 4500 subsidie, logisch toch ?

Nu ben ik benieuwd of men een sloperij kent die mijn Jeep officieel kan slopen maar waar ik zo veel mogelijk van de wagen af kan halen. Dat hij bij wijze van tevreden is met mijn kentekenbewijs en mijn chassis of misschien daar zelfs een deel van. Dan kan ik de rest stallen tot ik een 40 jarige donorwagen vind.

Iemand een tip of ervaring ?

Link to comment
Share on other sites

Toeval wil dat ik in 2010 gekeken heb om ipv lpg er cng in te zetten. Er toen toch maar lpg in gezet. Maar had niets uitgemaakt. De cng moet van de subsidieverstrekker er fabrieksaf in zitten.

Ik zal Jeep Parts bellen. Heb net de gemeente Rotterdam gebeld. Enige wat ze willen is dat de sloopverklaring wat ze me toegestuurd hebben door een sloperij gestempeld en ingevuld wordt. Is 1 A4 tje, dat moet ik dan opsturen. Wat de sloper met de wagen doet maakt ze niet uit, als hij maar niet meer op de weg komt.

Liefst heb ik dat een dat een sloper mijn papieren in neemt, stuk met chassis nr uit mijn balk slijpt. Dan kan mijn wagen op een aanhanger naar een boerenschuur.

Iemand met ruimte over wordt dus ook gezocht. Tot ik een donorwagen vind.

Link to comment
Share on other sites

Een sloperij verdient aan de verkoop van sloopdelen. Als jij de sloperij daar een vergoeding voor geeft willen ze wel meewerken misschien maar voor wat hoort wat he. Als jij betaald kan het lukken maar je redt het niet met een paar honderd euro dan. Je zal hem schadeloos moeten stellen want zo verdient hij niks en verdienen kunnen ze zeker aan dergelijke auto's.

Link to comment
Share on other sites

Dus als ik het goed begrijp, is al die moeite voor 4500 aan subsidie? Lijkt mij een beetje krom, als die Wagoneer 17k waard is moet het wel een mooie zijn. Om dan daarvoor een hoop geld erbij te doen om een CNG wagen te kopen (volgens mij kun je dat bijna nergens tanken? 1x gezien voor

Link to comment
Share on other sites

LPG is eruit. Reed een ritje Rotterdam - Brussel, 140 euro aan benzine. Omdat ik daarna geen lange afstanden rijd pak ik hem om de boot te trekken omdat mijn Suzuki Swift dat niet kan. Verbruik is 1 op 3.

De 17.000 is 5000 aanschaf, 2000 LPG, 4500 revisie blok, 1000 aan overige onderdelen op motor, 750 bakrevisie, 400 stuurbekrachtigingshuis, 150 stuurbekrachtigingspomp, en zo kan ik nog een tijd doorgaan aan kleine uitgaven over de jaren. Elke keer toch paar honderd euro met bestellingen uit de VS.

Technisch is hij goed. Cosmetisch was nu aan de beurt. De spuiterij heeft slecht werk geleverd aan de voorbereiding aan 1 kant. Plamuur wat gebruikt was mbt is gaan scheuren. Was allemaal door vorige eigenaar gedaan. Voorstoelen hebben scheuren op zitting. Kortom, in deze tijd krijg ik toch geen koper die in kan zien wat ik technisch gedaan heb aan de wagen.

Inmiddels een sloperij gevonden die meewerkt. Kost me niets en ik heb een schuur vol met alle onderdelen die ik de afgelopen jaren gekocht heb. Autobedrijven en sloperijen vinden de sloop regeling belachelijk en zonde van goede oude wagens, dus ze werken mee om te redden wat er te redden valt. In dit geval goede onderdelen.

Als ik definitief dit doorzet heb ik voor 7000 een 2009 VW Caddy op CNG. Met 2 liter blok, mag 1300 kg trekken en deze Caddy hebben fabrieksaf meerdere CNG tanks, plus inmiddels zijn er genoeg tankstations hier. Met aftrek subsidie moet ik 2500 zelf neerleggen.

Dan ga ik tzt zoeken naar mijn "droom" Jeep. Een J serie. Vooralsnog kan ik dan mijn 360 blok hergebruiken. Misschien geheel of gedeeltelijk mijn LPG installatie. En mocht ik ergens een leuke Wagoneer of Cherokee van 40 jaar zien, dan me verdiepen in het ea qua aanpassingen.

Mijn chassis houd ik grotendeels. Dus mbt evt aanpassingen tussen een oud chassis en mijn chassis, behoud ik een voorbeeld om legaal van twee chassis 1 te maken. Hierin is het RDW station hier ook meedenkende.

Kortom, het meerdendeel van mijn Wagoneer kan ik mogelijk hergebruiken. Zeker een 7000 a 8000 aan nieuwwaarde. Dan die 4500 aan subsidie. En de overige 4000 die ik in de Jeep gestoken heb, ach, dat is pech. Noem het maar dat hobby's geld mogen kosten.

Het is en blijft belachelijk, LPG wordt nu CNG. Wat zal Rotterdam groen worden.

Link to comment
Share on other sites

ik hoop dat je gelijk krijgt,maar ik ben bang van niet.

Ik zou de Jeep lekker houden, en een goedkope auto erbij nemen.

ik denk dat je daar wijzer mee uit bent dan wat je nu van plan bent.

Link to comment
Share on other sites

Die goedkope wagen heb ik al, een oudere Swift. Die zou ik hoe dan ook moeten vervangen voor een wagen die mijn boot kan trekken. Maar de Wagoneer staat voor de deur alleen maar stil. Een dagje met hem naar het water met de boot kost al 50 euro aan benzine voor alleen de auto. Dan moet ik in de winter drie maanden een stalling zoeken ( vraag en aanbod x

Link to comment
Share on other sites

Toch 1 keer in stijl kunnen reizen ( ware het niet dat mijn nieuwe boot uitgerust was met een gloednieuwe Mercury buitenboordmotor, die niet goed liep en ik 1 keer heb gevaren daar ). Na een hoop gedoe een andere gekregen. Duurde maar een jaar :( met heen en weer rijden.

post-5254-0-40503900-1404856956_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...