Leo5 Posted June 21, 2014 Report Share Posted June 21, 2014 Jeepers, Net m'n YJ verkocht. Ik postte al een vraag naar wat wijsheid was; de roestbende eerst laten lassen (waarop hij werd afgekeurd) en dan de deur uit, of verkopen zoals-ie erbij staat. Daar kwamen zinnige reacties op, en interesse van de sleutelaars onder ons, die hem voor de onderdelen konden gebruiken. Verkocht zoals-ie er bij stond, dus. Sjonge, da's knap balen zeg, om je eigen Jeep de straat te zien uitrijden, maar zonder jou achter het stuur. Een advies zou ik jullie willen geven: Ga nooit uitrekenen wat je Jeep je in totaal heeft gekost in de tijd dat je 'm hebt gehad. Je schrikt je helemaal rot. Voor mij wordt het voorlopig weer een heel zuinig karretje. (waarschijnlijk de eerste tijd met een zak over mijn hoofd) Het lijkt me erg leuk om eens 1:20 te rijden. Zeg nooit nooit, maar het zou me niet verbazen als mijn Jeeptijd -en terreinwagentijd in het algemeen; dit was mijn vijfde- is afgelopen. Ik wil jullie allemaal bedanken voor de plezierige contacten hier op het forum; ik heb er erg veel aan gehad, en wens jullie allemaal veel plezier met die schitterende, ronkende, benzine zuipende, altijd-wel-wat-mee-mis prachtmonsters. Moderators: Mijn account kan worden opgeheven. Het ga jullie goed! Saluut, Leo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boris Posted June 21, 2014 Report Share Posted June 21, 2014 Misschien weer eens tot ooit.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fransdemers Posted June 21, 2014 Report Share Posted June 21, 2014 Hoi Leo, Wat een toeval.... Exact om 13:50 heb ik mijn 1999 WJ hier de straat zien uitrijden, de hoek omslaan en dat was het oook... 7 jaar lang heb ik die WJ gerestaureerd, en verzorgd en talloze avonturen mee beleefd en vele discussies op het forum aangegaan. En nu is ie ook uit mijn leven, al wat nog rest zijn toffe herinneringen en een wrang gevoel in mijn maag... Heb van gans de dag nog niks gegeten... En het rare is, de afgelopen tijd heeft hij niks meer gemankeerd.... Hopelijk kan ik nu de komende jaren evenveel plezier beleven aan mijn 2010 WH, die zal het nu moeten waarmaken. Toch wel een raar gevoel, het is de eerste keer dat ik dit voor heb, en nochtans heb ik al vele auto's gekocht en terug verkocht... Misschien tot nog eens Leo, laat nog maar iets van je horen. Misschien brengt onderstaande foto je op andere gedachten: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leo5 Posted June 21, 2014 Author Report Share Posted June 21, 2014 Hoi Leo, Wat een toeval.... Exact om 13:50 heb ik mijn 1999 WJ hier de straat zien uitrijden, de hoek omslaan en dat was het oook... 7 jaar lang heb ik die WJ gerestaureerd, en verzorgd en talloze avonturen mee beleefd en vele discussies op het forum aangegaan. En nu is ie ook uit mijn leven, al wat nog rest zijn toffe herinneringen en een wrang gevoel in mijn maag... Heb van gans de dag nog niks gegeten... En het rare is, de afgelopen tijd heeft hij niks meer gemankeerd.... Hopelijk kan ik nu de komende jaren evenveel plezier beleven aan mijn 2010 WH, die zal het nu moeten waarmaken. Toch wel een raar gevoel, het is de eerste keer dat ik dit voor heb, en nochtans heb ik al vele auto's gekocht en terug verkocht... Misschien tot nog eens Leo, laat nog maar iets van je horen. Misschien brengt onderstaande foto je op andere gedachten: We pakken er vanavond een stevige pint op, Frans. En als die omhoog gaan, brullen we gezamelijk: Hail, the victorious Jeeps! En slaan de boel achterover. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rkorving Posted June 21, 2014 Report Share Posted June 21, 2014 Blijkbaar was het de dag van 'Afscheid nemen'. Ik zag ook mijnJeep WJ de hoek omrijden en ik kon hem nog zeker een paar honderd meter de wijk uit horen rijden. De nokkenas was naar de klote, de altijd aanwezige tik in de motor was een luide rauwe harde ratel geworden, vergelijkbaar met de topic 'tik in de motor' die nog steeds HOT is. Daarnaast zat er bijna geen olie meer in, dus heeft hij in de afgelopen twee maanden al zijn olie verbruikt terwijl dat daarvoor nooit het geval was. Ook witte rook uit de uitlaat dus voorspelde ook niet veel goeds. Ik denk dat mijn blok gescheurd is/was. Het waren (bijna) drie mooie jaren, maar ik hoopte echt dat we samen oud zouden worden, ik heb wel ff zitten janken als een klein kind. Het virus blijft, al zal het wel een jaar of 10 duren voordat het weer veranderd in het 'moeten hebben van een Jeep'. Allemaal veel sterkte met het verlies, al zal dat bij Frans makkelijk gaan want die zit heerlijk op verwarmde stoelen in zijn mooie WH Jeep liefhebbers.... tot ziens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fransdemers Posted June 21, 2014 Report Share Posted June 21, 2014 Allemaal veel sterkte met het verlies, al zal dat bij Frans makkelijk gaan want die zit heerlijk op verwarmde stoelen in zijn mooie WH Ja hoor, dat zit lekker. Volgende vrijdag gaat ie voor het eerst op reis samen met ons... en naast de verwarmde stoelen heeft ie ook nog veel ander lekkers aan boord, zoals een open dak, een boston acoustics upgrade sound system, een sprekende satnav, en SRT-8 stoelen... Het leed is daarmee wel iets zachter, alhoewel ik mijn WJ - die mijn eerste Jeep was - toch zal missen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kameel Posted June 22, 2014 Report Share Posted June 22, 2014 Leed...balen...verlies.. Als ik dit soort termen zou moeten gebruiken dan zou ik 'm nooit weg doen. Wat doe je jezelf aan. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olav109 Posted July 19, 2014 Report Share Posted July 19, 2014 (edited) Hmm, ik ken het gevoel. Bij mij is de Liberty mijn 3de Jeep. Tussen nr 1 (Grand Cherokee ZJ 2.5 td) en nr 2 (GC ZJ 4.0, nooit gekeurd geraakt) zaten 10 jaren van japanse perfectie. Maar ook 10 jaren van speuren op autosites naar mogelijke opvolgers... en nu terug een Liberty En toch... soms kijk ik nog eens stiekem op marktplaats e.d of ik die eerste GC niet terug te koop zie staan... Edited July 19, 2014 by olav109 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Fennema Posted July 22, 2014 Report Share Posted July 22, 2014 Morgen gaat ie van mij nog 1 keer gewassen worden, dan rijd ik hem naar een lokatie waar ik hem klaar maak voor de sloop. Volgende week gaat hij de pers in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
michel1972 Posted July 22, 2014 Report Share Posted July 22, 2014 (edited) Dus er is niemand hier in Nederland die jouw waggy wil kopen voor een bedrag die hoger ligt dan wat jij er voor krijgt via de sloopregeling? Dus je investering van 10000 a 15000 euro gaat de pers in en dan krijg jij er ruim 4000 euro voor terug en daar neem jij genoegen mee...... Edited July 22, 2014 by michel1972 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Fennema Posted July 23, 2014 Report Share Posted July 23, 2014 (edited) Niemand bood ook maar 1 euro. Buiten wat domme internet bieders op afstand. Ook niet in Ned geadverteerd maar in Belgie. Ik vroeg 12.500 met 9.000 als minimum. Nu krijg ik een VW Caddy op aardgas, uit 2009. Kost mij 2150, de gemeente doet er 4500 bij. De Caddy kost dus 6650 ( incl btw ). Dat zal ik er niet voor kunnen vangen als ik hem weer doorverkoop gezien aardgas niet gemakkelijk verkoopt. Het rijk heeft inmiddels alweer rap de CNG mrb van benzine tarief naar G3 verhoogd, dus gelijk de elektrische rijders die ook de oplaadtarieven zagen stijgen naar een benzine liter prijs, zal deze markt instorten. Voor nu zet hem over een half jaar te koop maar nou kan ik hem wel gebruiken ( hij mag en kan de boot trekken ). Voor wat de Jeep betreft. Ik behoud de aandrijflijn, daar zit de motor in ( verleden jaar zoals bekend in totaal 5500 ingestopt, de bak, is verleden jaar gereviseerd, de assen, deuren, neus, lpg etc. Realistisch ? Denk dat na een aantal maanden alles buiten de motor toch naar de schroot gaat. Voor nu is het handig dat ik de motor op een rollend chassis houd omdat ik geen vaste opslag heb. Kan ik het geheel op een aanhanger duwen en steeds verhuizen. Ooit, ( want ik ben nu die 17.000 plus 2150 dus 19.000 plus kwijt en rij in een Caddy van 5 jaar ) , als ik er bovenop ben. Dan wil ik graag een J serie. Daar kan ik de motor en misschien wat LPG spul in kwijt. Mocht ik tegen een 40 jaar oude Wagoneer aanlopen, dan kan ik delen van mijn chassis daarop zetten en zo mijn aandrijflijn overzetten. Ben nl niet zo gecharmeerd van Quadratrec. Maar, dat ik een hele dikke 10.000 euro afschrijf op een auto die net technisch klaar was is even waardeloos. Maar het mileu zal gered zijn hier in Rotterdam, ik rij ipv LPG zometeen CNG. Moet wel omrijden om te kunnen tanken en ze kunnen lekker ergens een smeltoven opstoken met kooltjes om mijn Jeep te smelten. En waarom doe ik het. Reed met de Jeep geen lange rit meer, dus alleen korte stukjes en kwam nu op 1 op 3 a 1,70 euro. Gewoon niet te betalen. Auto kwam bij wijze van spreken onder een dikke laag stof te staan. Overigens, als resultaat van alles gaat de boot nu ook in de verkoop. Quicksilver Cabin Cruiser 470 uit 2013, Mercury EFI 60 pk uit 2014, ( 21 draaiuren ), Pega trailer uit 2009. Totaal advies bijna 20.000, nu voor 14.000. Boot en motor natuurlijk nog volledig in fabrieks garantie. Edited July 23, 2014 by Marco Fennema Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olav109 Posted July 27, 2014 Report Share Posted July 27, 2014 Had je hem dan niet beter iets boven de sloopprijs te koop gezet? Dan had je er toch nog iets meer voor gekregen. De oldtimermarkt in NL is helaas wel flink ingezakt na de recente wetswijzigingen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Fennema Posted July 27, 2014 Report Share Posted July 27, 2014 Had prijs wel verlaagd maar kreeg internet bieders, kwamen met 6000 ( vraagprijs was eerst 12000, toen 9000 ). Hadden ze dat voor mijn neus neergelegd, misschien. Maar als ze dan komen en allerlei minpunten gaan zoeken en nog van die 6000 proberen af te dingen, daar had ik geen zin in. Gisteren is de body van het chassis gelift. Daarna is body beschadigd geraakt, toen ik thuis kwam, meldde zich telefonisch een serieus overkomende man die voor zijn vader een Jeep zocht om ritjes te maken en op hun eigen terrein 4wd te rijden. 8 mnd te koop gezet en de dag dat je hem sloopt gaan ze bellen. Zo gaat het altijd, dus kon er niet eens meer wakker van liggen. Had ik nu geld, had ik die J20 uit 74 van 4500 euro van Rob ( Nigtevecht ) gaan bekijken, mijn blok ed erin. Staat ook een Cherokee Laredo uit 74 te koop voor teab ( 6000 wil hij ), wel ingevoerd maar geen kenteken, maar de neus is van moderner type. Ik zou nu geen enkel bouwjaar klakkeloos aannemen en alles uitzoeken om RDW problemen te voorkomen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rob schulze Posted July 28, 2014 Report Share Posted July 28, 2014 Hoi Marco, Dat is toch wel zwaar balen! Eerst al die ellende met de revisie en nu dit weer. Dat er dan ook nog iemand reageert op het moment dat je de boel aan het demonteren bent is echt een regelrechte uitsmijter..... Ik voel met je mee...... Groeten, Robert. (ex-Jeeper met dank aan Den Haag........) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Fennema Posted July 29, 2014 Report Share Posted July 29, 2014 Dat was de laatste rit, zijn eerste en laatste rit waren beide op een trailer. Ik geloof dat al mijn auto's meer km's op een trailer gemaakt hebben dan op eigen kracht. Morgen de vervanger, een VW Caddy ophalen. Geheel in stijl scheurde van mijn dagelijkse voertuig, oude Suzuki Swift ( met APK ), verleden week de complete draagarm van het chassis af. ANWB en sleepdienst hadden dat sinds invoering APK niet meer gezien. Kwam net daarvoor van de rijksweg af. De voorwielen gingen ieder een eigen richting op en de rook kwam van de banden. Volgens beide mannen zou de wagen op de rijksweg gaan tollen en over de kop gaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Masis Posted July 29, 2014 Report Share Posted July 29, 2014 Zonde man. Had hem dan laten ombouwen naar mmbs voertuig als het puur om de belasting ging. http://www.mmbsauto.nl/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Fennema Posted July 30, 2014 Report Share Posted July 30, 2014 Had dit op TV gezien en er ook aangedacht. Maar je hebt er niet veel aan, zie me al met 45 km per uur naar de Alpen rijden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chris Posted July 30, 2014 Report Share Posted July 30, 2014 Maar wat heb je nu gewonnen ? Volgens mij helemaal niks. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Fennema Posted July 31, 2014 Report Share Posted July 31, 2014 Wat ik gewonnen heb is een auto die meer oplevert dan gekost heeft. Over zes mnd mag ik deze wagen verkopen. In die tijd heb ik een auto die redelijk zuinig rijdt en mijn boot mag trekken. De Jeep reed 1 op 3 met de boot. Die winst bij verkoop is min of meer 4000, genoeg om een 40 jaar oude FSJ te kopen. De technische staat van die wagen zal matig zijn. Maar mijn body die naar de sloop ging had ook 3 aandachtspunten. Mijn investering zat in alles op en rond het chassis. Als ik een donor koop mag ik 1/3 wijzigen. Ik behoud dus het chassis en body. De aandrijflijn mag ik overzetten. Ik heb evt bepaalde delen van mijn huidige chassis nodig. Neem ik een wide track Cherokee of J serie, dan kan ik alleen mijn motor en LPG installatie hergebruiken. In de motor zit mijn grootste investering. Dus mijn directe winst is een auto die ik nu nodig had. Ik kan hoe dan ook mijn motor hergebruiken. Ik schrijf af de body, tzt het chassis. Alle overige onderdelen kan ik misschien hergebruiken, verkopen of weggooien. Alternatief ? Zonder koper kan je niet verkopen, technisch was mijn auto prima, cosmetisch waren er een paar punten waaraan ik nog wilde werken. Stallen ? Waarvoor, 10 jaar laten staan en hem zien wegrotten voor de deur. Rijden ? Niet te betalen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chris Posted July 31, 2014 Report Share Posted July 31, 2014 Aan de lpg instalatie heb je niks aan, mag niet ouder zijn als 1 jaar. Maar goed ik lees een totaal bedrag van 19.000, dus dat ben je zoiezo al kwijt geloof ik. Maar ik had persoonlijk de auto gewoon zo verkocht, en dat ie bij een liefhebber terecht kwam. Dan maar met wat verlies, want dat heb je nu ook. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marco Fennema Posted July 31, 2014 Report Share Posted July 31, 2014 Ik ook, had maar 1 iets nodig. En dat was een koper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roo4JK Posted August 1, 2014 Report Share Posted August 1, 2014 Sterkte Marco !! En wellicht tot ziens..... je bent altijd welkom, ook zonder Jeep. Groet Roo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.