Spring naar bijdragen

Rembalans Probleem Apk


Recommended Posts

Hallo

 

Van de week voor de apk keuring geweest en bijna alles was ok.

wat niet ok was de rem balans van de wagoneer uit 1973.

 

de rechterkant voor en achter remmen weken 50 tot 60 % af van de linkerkant(bestuurderskant)

 

Daarop de trommels los gehaald, schoongemaakt, de remschoenen iets opgeschuurd en ontvet.

het zelfstellende mechanisme schoongemaakt en ingevet. alle veren nagekeken enz.

De blokken zijn er vorig jaar er nieuw opgezet net als de wielremcilinders op alle 4 de wielen.

De trommel er weer opgezet met minimale speling tussen de schoenen en de trommel.

ook de boel ontlucht maar het probleem blijft.

 

iemand een idee wat er kan zijn of waar naar te kijken want ik heb ff geen idee meer.

Ook hoorde ik dat de manier waarop er getest word op remmen op een aanrij mat ook maar een moment opname is en dat een rol rembank beter is.
Wat is jullie idee daarover. Hij is getest op een aanrij rem  mat.

 

alvast bedankt

mvg Marco

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Marco

 

Heb je voor en achter trommels ? Ik voor schijven en achter trommels.

 

Mijn wago remde @!#%$* vorig jaar; apk man was bereid trommeltjes eraf te halen schuren reinigen en remmen, rotonde rond, remmen etc toen net ok maar dan ook net.

Handrem ook kloten maar dat is normaal.

 

Na de keuring remmen steeds slechter, bleek de hoofdrem-cillinder lek te zijn en een remklauw rv.

 

De oorzaak was dot 4 en lucht door aantasting keringen.

Het heeft ff geduurd dat ik doorhad dat de oorzaak van lucht in de leidingen daarvan kwam, want er lekte bijna niets daar.

 

Alles eraf, remklauw vernieuwd en hoofdrem cillinder en met dot 3 gespoeld goed ontlucht en er ging een wereld voor me open......die twee ton staat zo stil.

 

Trommeltjes; de rand moet er niet teveel zijn want dan krijg je ze er later bijna niet meer af.

 

Mechanisme terugstellen en controleren of deze bijstelt.

 

Moet lucht oid zijn.

 

50 tot 60 % is wel errug veel.

 

Suc6 groeten Lars

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...