Spring naar bijdragen

Stationair Toerental Cj7 Met 4.2 En Tf999


Recommended Posts

Zoals in de titel vermeld, bij stationair in park heb ik een zeer hoog toerental. van =/- 2000tr/min.

Als ik in drive (of gelijk welke andere versnelling) schakel dan zakt dat tot ongeveer 1000 tr/min.

Ik vind het storend dat de motor zo hoog stationair loopt en heb al enkele dingen geprobeerd.

Bij een lagerre idle instelling valt de motor uit na het schakelen.

Mijn configuratie is een amc258 met 4bbl intake en holley 390cfm 4bbl carb en tf999.

Hoe los ik dit op?

bewerkt door wimbo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kickdown kabel zit wel goed? Ik zou het in die hoek zoeken..... 

Ik neem aan dat het tot nu wel normaal heeft gewerkt?

Bij mijn 4.2 met TF727 en Weber 32/36 heb ik geen merkbaar toeren verschil na schakelen naar P/N/D/1/2
Electronica zit er niet in, dus daar kan het niet aan liggen....  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo als het mij klinkt zit het in de koppelomvormer of oliepomp je hebt te weinig slip in de bak de olie die normaal verplaatst word smoord de motor zo erg dat hij afslaat

zou om te beginnen even druk meten aan zijkant van automaat bak

die zou dan veel te hoog moeten zijn

probeer ook eens een nw filter als hij olie niet kwijt kan heb je zelfde probleem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had het al eerder maar niet zo erg, Kickdown kabel zit goed los en schakelt in bij drie kwart gas dacht ik. Was vroeger nog met stangen voor kickdown.

 

Heb net een nieuwe filter besteld bij B&S, zal even kijken om de druk op te meten.

De olie ziet in elk geval nog rood :-)

 

Op zich ervaar ik dit niet als groot probleem, maar het schakelen gaat heel ferm en ik weet niet als dit schade veroorzaakt aan de bak...

bewerkt door wimbo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Even een update. Ondanks alle goede adviezen begonnen met het reviseren van de carb. Na installatie van de gereviseerde carb liep de motor erg regelmatig

Wel heb ik gemerkt dat een booster lekt op de throttle plates. Wat kan hier de oorzaak van zijn?

 

Bij het schakelen van de automaat (drive, 1,2 of R) Valt de motor uit. Als ik gas geef bij het schakelen blijft de motor lopen maar heb ik een bijgeluid uit de automaat.

Het schokken en de klap bij schakelen zijn nu wel weg.

Besluit: ik moet het dus idd bij de automaat zoeken. Moet de filter nog vervangen (schande), zal laten wetten wat het resultaat hiervan is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisterenavond begonnen met het leuke werkje. Enkel een potkrick en een assteun nodig.

Filter vervangen. bij nazicht cater automaat toch een heel aantal metaaldeeltjes. Ddit is vast niet zo goed vrees ik.

Morgen opvullen en testdraaien.

 

Ik vermoed dat het de torque converrtor is die niet meer goed is.Als ik stopte dan moest ik steeds op de rem gaan of dat beest reed gewoon door...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

te weinig slip in de koppelomvormer zo als het mij klinkt

maar kan ook verder in de bak zitten

even andere gebruik koppelomvormer proberen of complete bak met koppel omvormer reviseren weetje zeker dat je weer jaren plezier hebt  

kosten rond de 800 euro losse bak aan leveren

bij www.automatenrevisie.nl

vraag even naar Ingmar elferink

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Een beetje een late response hierop.
Wegens een heupfraktuur niet meer aan de Jeep gewerkt. Daarna geen tijd meer en toen zakte de moed mij in de schoenen. :wacko:
Dan toch de Jeep maar naar een garage gebracht om alles op orde te zetten. Resultaat is een hoge factuur en een op het eerste zicht lekker draaiende motor en goed schakelende automaat. Een lange test op de weg moet nog komen.
De oorzaak van alle ellende was toch bij het manifold vacuum te zoeken. Helaas had ik bij het sleutelen de draad van de temperatuursonde afgebroken bij de grote fiche aan de firewall. Ik heb dit probleem nog niet van dichtbij bekeken maar wel al een beetje op internet gezocht voor een oplossing. Nergens iets gelezen over het opnieuw verbinden van een draad met deze stekker. Is dat een klemsysteem of gesoldeerd? Heeft iemand daar ervaring mee?

Citaat

 

 

bewerkt door wimbo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...