Spring naar bijdragen

Stuurbekrachtiging Werkt Maar Naar 1 Kant (1998 Zj 5.9)


Recommended Posts

Beste Jeepers,

 

Na lange tijd weg te zijn geweest, heb ik de weg naar jeepforum weer gevonden.

 

Meer als 1,5 jaar niet 1 probleem gehad (dagelijks word de auto gebruikt), maar nu is het zo dat als ik langzaam rij of vanuit stilstand, ik ontieglijk zwaar moet draaien naar de linker kant, rechts gaat prima.

 

Ik heb de stuurbekrachtigingspomp gespoeld en goede olie erin gegooid, deze olie word overigens bloedheet, maar dit haalt niks uit. Ik had al gereageerd op gebruikte stuurpompen, maar begin nu toch te twijfelen of het stuurhuis niet kapot is. Deze word ook heel heet.

 

Iemand suggesties of trucjes om te testen.

 

Alvast bedankt

 

Groeten Ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de olie heet wordt zou je zeggen dat de pomp olie en kracht genoeg levert

Ik zou idd het stuur gedeelte wisselen waar die slangen naar toe lopen lijkt wel of daar een stuurventiel blijft hangen of stuk is

Is makkelijk te verkrijgen denk ik via de bekende jeep onderdelen verkopers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi allemaal,

 

Ik ga nu voor het stuurhuis, is er iemand die nog een stuurhuis heeft voor een zj 98, dan hoor ik dit graag.

Ik had er een gevonden op marktplaats, maar deze kost 150,00, niet wetende of deze een beetje goed is. Als ik een andere erop heb zitten, ga ik de pomp die eraf komt

reviseren (proberen). Eigenlijk wil ik er dan een koeler bij monteren, maar ik weet niet of daar speciale koelers voor op de markt zijn of dat ik zelf een koeler met bevestiging moet fabriceren. Iemand suggesties of ervaring hiermee.

 

alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


Nou, het tweede hands stuurhuis zit erop, alles werkt weer zoals het hoort, het was dus duidelijk een kapot stuurhuis en de stuurpomp van de stuurbekrachtiging werkt dus prima. Heerlijk, inparkeren met 1 vingertje, geen gekke geluiden en nu maar hopen dat dit zo blijft. Vooraf dacht ik, wat een helse klus het zou worden. Maar dit valt reuze mee, hij is alleen zwaar, het terug plaatsen zou je eigenlijk met z'n tweeen moeten doen tot er een of twee bouten in zitten.

 

1. pitmanarm losmaken. ( 1 bout met borgpen, poullietrekker erop, klap met een hamer en los is hij)( laat je wielen recht staan)

 

2. luchtfilter verwijderen.(dan kan je er makkelijk bij)

 

3. stuurstang loshalen.( 1 borgstift met schroefdraad en je kunt hem zo eraf glijden. is telescopisch)

 

4. hogedrukslang en retour leiding loshalen. ( bakkie eronder, komt aardig wat olie uit)

 

5. stuurhuis loshalen. ( drie grote bouten, zitten bij je voorwiel, kun je zo bij)

 

De rest spreekt voor zich in omgekeerde volgorde, nu binnenkort maar op me gemak die oude reviseren.

 

 

groetjes Ed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...