Spring naar bijdragen

Krijg Mijn 3.8 Motor Niet Tegoei Afgesteld...


throttle happy
 Share

Recommended Posts

Ik blijf op de sukkel met het afstellen van mijne 3.8...

ken nogthans goed de basisregels van techniek en zo ...

Maar hier werkt het tegen...

Nu vraag ik mij het volgende af:

de motor blijft in de uitlaat  en luchtfilter knallen.

heb bijna alles van de onsteking vervangen en heb zonet de dubbele weber carburator helemaal gereinigd en wonder boven wonder liep hij ongeveer een halve minuut perfect!!...

en toen begon het gepruttel weer... wilt niet meer stationair draaien en knalt weer in de luchtfilter en uitlaat...

Nu heeft deze wagen gedurende een jaar bijna niet gereden en zou het kunnen dat de hydraulise klepstoters niet meewerken????

compressie heeft hij nogthans genoeg als je hem met een rink-sleutel probeert rond te draaien,je voelt telkens de compressie zich opbouwen...

Ik voel dat de ontsteking op dit moment veel beter staat dan tevoren:de motor gaat soepeler rond...

Alvast bedankt;Danny

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ondertussen motor olie en filter ververst.

Nieuwe benzine filter gemonteerd en benzine leiding omgelegd .nu is ze meer dan een halve meter korter...

maar nog blijft dat kreng knallen in de luchtfilter en uitlaat...hij valt na het knallen ook telkens stil...

is niet mee te rijden...

je hoort wel dat de motor stiller is nu met de nieuwe olie.de oude olie ruikt fel naar benzine...en heeft volgens mij ook minstens 4 jaar in de motor gezeten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kleppen verbrand cq ingesleten

meet is gewoon compressie met compressie meter en niet met een ringsleutel en draaien

weden dat hij op een bepaalde cilinder geen compressie heeft

daar beginnen en dan steeds verder zoeken

maar denk dat je het probleem dan al vind

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb zoon blok liggen heeft precies 1 jaar niet gelopen zo uit de schuur gehaald

zat een klep vast in de gietijzeren kop en die stond open en ging niet meer dicht door de veer spanning

heb ik op gelost door klepdeksel er aftehalen en ingespoten met wd 40 en zachtjes tikken met kunstof hamer

toen kwam hij na een uur kloten los

dus eerst compressie meten dan weet je welke cilinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gisteren hebben we weer verder gezocht...ook compressietest gedaan...alle 6 de cilinders goed!! zoals ik zie aan meerdere dingen heeft de motor echt weinig kilometers...

 

Het ligt echt aan de carburator: hij geeft waneer je gas geeft  veel te veel brandstof. het zijn 2 stralen die eraanin spuiten  en je ziet echt alles nat beslaan...

maar ook ,waneer je hem belast begijnt hij te knallen en houd hij gewoon in. laat je de gas los,loopt de motor direct terug stationair...

we hebben ook zitten knoeien met die electrise choke....die helpt ook niet echt en hebben we nu geblokkerd :motor doet nu meer zijn best...

de olie en filter-wissel deed hem ook goed:het blok zelf loopt veel stiller :o)

 

daarjuist met een goed maat gebeld en volgens hem staat de vlotter veel te hoog,dit zorgt ervoor dat hij veel te snel,veel krijgt ,volgens hem...

morgenavond proberen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben ook er achter gekomen dat ik een Weber 38/38 heb en ze deze werkelijk overal op monteren :o)   

en het lijkt erop dat er veel niet volgens deze website:http://www.redlineweber.com/html/Tech/38_dgas_tunning.htm

 

ik de schroeven heel anders moet hebben staan...

we kunnen het maar weer eens proberen...

 

we hebben de ontsteking op 8 graden vroeger gezet (met losgekoppelde vacium )volgens gegevens op het internet...maar klopt dit ook? want mij leek hij  op het gehoor op minder voorontsteking meter te lopen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vandaag geen tijd gehad,was pas tegen 23uur terug van't werken,doorweekt van de regen ...heb een bus remmencleaner gehaald om te kijken of het inlaatspruitstuk nergens valse lucht trekt...

als ik zo op internet zie is het een heel populaire carburator,dus kan het geen slecht ding zijn...

Maar er staat vermeld dat het regelen heel secuur moet gedaan. 1/8 ste toer draaien aan de stelschroeven kan het verschil zijn...

Dus tijd vinden om rustig,stap voor stap het uit te zoeken...er stond uitleg van iemand die een half jaar gesukkeld had en toen bij een specialist is terecht gekomen die het op 5minuten had opgelost...door 1 schroefje te verzetten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een halve bus remmenreiniger leeggespoten terwijl de motor stationair liep...geen toerental verhoging...hij viel zelfs stil...

de 2 regelschroeven moeten 3toeren uitgedraaid zijn en dan blijft hij stationair het beste lopen...maar  het knallen blijft en onder belasting doodvallen ook...grrr...

nog maar wat info zoeken op het internet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank u! ik heb de 38/38 of de 38 DGES carburator maar gelijkt veel op deze. Ik heb nu gezien dat :(3a) Idle Jet 

 & Screw Mount  ,ook een regelschroef is!!!! staat dus aan bijde zijden en niemand kon mij zeggen of het regelvijzen waren...
morgen of zaterdag terug proberen...
heb ook( bij C&P) nagevraagd welke ontstekingskaarsen en bobine nu juist bij deze motor horen. De huidige nieuwe bobine en ontstekingskaarsen heb ik gekocht bij de automaterialenzaak ,een straat van mij af...en ik vind dat hij maar weinig in de schroefdraad zit: een mm of 6....likt het...
ben benieuwd...
 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

update..

Ik heb vandaag de handdoek in de ring gegooid...

had nieuwe bougies gestoken.

had er 2weken geledenop zaterdag een fijn ritje mee gemaakt en hij liep goed.allleen als ik ineens de gas in trapte sputterde hij tegen...maar er zat enorm veel pit in! in 1ste versnelling kreeg je er kippenvel van en in de 2 andere had hij koppen genoeg om vlot door te trekken.

Op zondagmorgen stond een maat van me aan de deur om even te kijken naar de carburator...is sproeier werkte niet mee verteld hij...raar,want volgens mij had hij altijd op bijde sproeiers gelopen...

Na de 5de keer die carburator uit mekaar gehaald te hebben,hem electrolities laten reinigen,andere O-ring rubbertjes gestoken te hebben op de regelschroeven,alles nog eens gescheckt hem terug gemonteerd...liep van de 1ste slag prachtig stationair maar met vertrekken weer dezelfde miserie als waar het mee begonnen was:knalllen in in- en uitlaat...ineens begon hem ook slecht en slechter te lopen op stationair en wat ik ook deed...kreeg hem niet meer op gang...op het laatste wilde hij zelfs niet meer stationair meer lopen,alleen met het gaspedaal vol gas ingedrukt en spelend hou je hem aan't lopen...

Heb er nu genoeg van....zeker nadat mijn grote blauwe optima batterij helemaal leeg was opdat het contact was blijven opstaan: helemaal dood...de batterijlader kreeg hem nogthans op gang maar toen ik daarnet  thuis kwam was overal de stroom uitgevallen: batterij in kortsluiting gegaan.Nu helemaal dood...50cent de kilo waard en batterijlader gesneuveld ...

Dus na al die moeite en zo'n 400euro verder heb ik welgeteld 3 kilometer met een grijns ermee door het bos gereden... 

Heb nu 2 dubbele carburatoren gekregen van iemand.deze hebben ook op een 6cilinder gestaan  Ben een pas-stuk aan't maken om die op het clifford inlaatspruitstuk te doen passen...maar heb het er niet meer op...Het zijn nogthans Japanse Solex carburatoren ...

Ik kan ook een injectie systeem hebben van Clifford...maar de luchtmassameter is stuk...is dit niet te herstellen of vervangen door iets anders? heb hier 12 injectoren en 2 computers van+2x kabelboom...(1 luchtmassameter had de vorige eigenaar verkocht om iemand verder te helpen...tot zijne ook stuk ging...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hij is er nu vanaf gehaald...had 2 dubbele carburatoren gekregen van een maat en heb een RVS passtuk gemaakt...alles aangepast en gemonteerd...na wat starten sloeg hij aan en draaide mooi stationar...maar vanboven hoorde ik heel hard sissen.heb vervolgens de choke -schuiven gedemonteerd en gereinigd.Toen werkten deze terug en liep hij nog mooier stationair...maar zodra ik gas gaf viel hij dood en begon te knallen...krijgt veel te weinig brandstof...is iets voor morgen...

ik wil eerst die motor tegoei aan't lopen hebben voor ik iets wegdoe.Had nog een andere Weber en heb toevallig die 2 maanden geleden verkocht gehad...grrr :o)

zodra ik met de jeep kan rijden mag het weg...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

EINDELIJK loopt hij behoorlijk... er zit nu de 3 de carburator op. ditmaal een weber 32/36: de 38/38 gaf om een onbekende reden als je accelereeerd VEEL te VEEL brandstof en kreeg dit niet verminderd...

 en ook een andere verdeler :onder de rotor zit de signaalgever en de schuif van de vooronsteking-vervroeger raakte om 1 of andere reden...dit zorgde voor een afwijkend signaal.

Dan hadden we raar genoeg nog altijd hetzelfde probleem van knallen als je onder belasting gas gaf...Kon alleen de ontstekingsmodule zijn...Maar die zag er nieuw uit...Dus kwam Jo,die mij hielp, als allerlaatste poging met het idee om de gesoldeerde module draadjes los te maken en te verwisselen...En TOEN PAS liep hij veel beter...Hij ploft nog maar af en toe maar niet meer zo storend.

Deze carburator is ook niet zo agressief als de 38/38 en zorgt ook voor een stillere motor maar ben blij dat hij eindelijk terug rijdt...Nu keuringsklaar maken en daarna de nummerplaat aanvragen :o) Ik wil ermee deelnemen aan de Jamboree.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...