markwise Geplaatst April 25, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2014 Goedendag, weet iemand de Ontstekingsvolgorde van een willys? Maw, hoe sluit ik mijn bougie kabels aan op de verderlerkap? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst April 25, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2014 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mutt Geplaatst April 26, 2016 Rapporteren Share Geplaatst April 26, 2016 Als alles ooit volgens het boekje dus volgens fabrieks gegevens is gemonteerd dan dan kun je zoals de tekening van Ab laat zien alles op die manier weer aansluiten en dan komt de motor weer normaal in beweging, maar er bestaat bij een Willys go devil motor nog een paar andere mogelijkheden die wanneer je dat niet weet je behoorlijk op het verkeerde been kan zetten,n.l het merkteken van dit type motor zit op het vliegwiel en dit vliegwiel heeft twee paspennen waar door het mogelijk is om het vliegwiel een volle slag gedraaid te monteren zodat de ontsteking volgorde dan ook precies andersom is. Om er zeker van te zijn dat dit vliegwiel er op de juiste manier er op zit controleer dit dan als volgt: verwijder alle bougies en houd met de duim het bougie gat van de eerste cylinder dicht en draai nu de motor (rechts om )rond tot u compressie voelt en draai door tot de compressie ophoud, nu zal het ontstekingsmerkteken dat te vinden is achter het luikje op het vliegwielhuis boven de startmotor zichtbaar zijn. Volgende tip: voor het volgende geld eigenlijk het zelfde als het eerste n.l als de ontsteking volgens het boekje gemonteerd is komt u niet voor verrassingen te staan ware het niet dat ook deze ontsteking weer op verschillende manieren gemonteerd kan worden. De ontsteking word n.l aangedreven door de olie pomp, ma.w als nu om welke reden dan ook de olie pomp weer is gemonteerd maar in een andere stand dan zal de rotor in de ontsteking ook anders staan omdat de verbinding tussen de olie pomp en de ontsteking maar op een manier past. Remedie: verwijder de verdeler kap en zet de motor weer op de eerste cylinder op het merkteken en kijk waar de rotor nu naar toe wijst, dit is cylinder no een enz enz. Succes. Mutt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.