Spring naar bijdragen

Patriot Trilt Na Verhogen


Recommended Posts

Pasgeleden heb ik mijn Patriot laten verhogen (2 1/4 inch; setje van Rocky Road Outfitters) en heb de wielen daarna 3D laten uitlijnen.

Bij wat fel optrekken van 0 tot ca. 40 km/h trilt de auto enigszins. De trilling zit niet in het stuur, maar in de hele voorkant van de auto.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn en hoe is het eventueel te verhelpen?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pasgeleden heb ik mijn Patriot laten verhogen (2 1/4 inch; setje van Rocky Road Outfitters) en heb de wielen daarna 3D laten uitlijnen.

Bij wat fel optrekken van 0 tot ca. 40 km/h trilt de auto enigszins. De trilling zit niet in het stuur, maar in de hele voorkant van de auto.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn en hoe is het eventueel te verhelpen?

Door het verhogen is de as gekanteld en staat de aandrijfas niet meer in de juiste positie. Dit is te verhelpen door de draagarmen te verstellen zodat de askanteling weer klopt met de stand van de aandrijfas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Patriot heeft toch geen solid axle maar onafhankelijke voorwielophanging?

 

http://www.jeeppatriot.com/forum/showthread.php?t=94121

 

Dit lijkt op het probleem, blijkbaar normaal voor de Patriot?

 

Hier hebben ze het mogelijk over de transmissie of de Cv joints?

 

http://www.jeeppatriot.com/forum/showthread.php?t=197417

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Door het verhogen is de as gekanteld en staat de aandrijfas niet meer in de juiste positie. Dit is te verhelpen door de draagarmen te verstellen zodat de askanteling weer klopt met de stand van de aandrijfas.

Hier wil ik even op aanhaken omdat ik een probleem heb wat wellicht zelfde oorzaak heeft. Heb een Jeep Grand cherokee WJ (1999). Waar recent een gastank in is gezet.

Sinds er gastank in zit trilt de auto bij constante snelheden boven de 120/130 km/u. Niet bij accelereren of afremmen en  voor de duidelijkheid maakt niets uit of ik op benzine of gas rij.

Trilling lijkt van achteren te komen. Wat verder opvalt is dat trilling veel minder lijkt te zijn als gastank helemaal leeg is (minder gewicht achterin is mijn redenatie).

Zou dit zelfde oorzaak kunnen hebben? En als zo, hoe ga ik hiermee om. Wil de trilling eruit, zowel bij volle als lege auto. Wielen zijn gebalanceerd en auto is recent uitgelijnd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...