Iks Jee Geplaatst April 23, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 23, 2014 Pasgeleden heb ik mijn Patriot laten verhogen (2 1/4 inch; setje van Rocky Road Outfitters) en heb de wielen daarna 3D laten uitlijnen. Bij wat fel optrekken van 0 tot ca. 40 km/h trilt de auto enigszins. De trilling zit niet in het stuur, maar in de hele voorkant van de auto. Wat zou de oorzaak kunnen zijn en hoe is het eventueel te verhelpen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst April 23, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 23, 2014 Pasgeleden heb ik mijn Patriot laten verhogen (2 1/4 inch; setje van Rocky Road Outfitters) en heb de wielen daarna 3D laten uitlijnen. Bij wat fel optrekken van 0 tot ca. 40 km/h trilt de auto enigszins. De trilling zit niet in het stuur, maar in de hele voorkant van de auto. Wat zou de oorzaak kunnen zijn en hoe is het eventueel te verhelpen? Door het verhogen is de as gekanteld en staat de aandrijfas niet meer in de juiste positie. Dit is te verhelpen door de draagarmen te verstellen zodat de askanteling weer klopt met de stand van de aandrijfas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PepijnS Geplaatst April 25, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2014 Patriot heeft toch geen solid axle maar onafhankelijke voorwielophanging? http://www.jeeppatriot.com/forum/showthread.php?t=94121 Dit lijkt op het probleem, blijkbaar normaal voor de Patriot? Hier hebben ze het mogelijk over de transmissie of de Cv joints? http://www.jeeppatriot.com/forum/showthread.php?t=197417 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RoelV Geplaatst June 18, 2014 Rapporteren Share Geplaatst June 18, 2014 Door het verhogen is de as gekanteld en staat de aandrijfas niet meer in de juiste positie. Dit is te verhelpen door de draagarmen te verstellen zodat de askanteling weer klopt met de stand van de aandrijfas. Hier wil ik even op aanhaken omdat ik een probleem heb wat wellicht zelfde oorzaak heeft. Heb een Jeep Grand cherokee WJ (1999). Waar recent een gastank in is gezet. Sinds er gastank in zit trilt de auto bij constante snelheden boven de 120/130 km/u. Niet bij accelereren of afremmen en voor de duidelijkheid maakt niets uit of ik op benzine of gas rij. Trilling lijkt van achteren te komen. Wat verder opvalt is dat trilling veel minder lijkt te zijn als gastank helemaal leeg is (minder gewicht achterin is mijn redenatie). Zou dit zelfde oorzaak kunnen hebben? En als zo, hoe ga ik hiermee om. Wil de trilling eruit, zowel bij volle als lege auto. Wielen zijn gebalanceerd en auto is recent uitgelijnd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.