Spring naar bijdragen

4Wd Low Not Working After N23 Fdcm Recall -


Recommended Posts

Hi All - if you have not had the N23 FDCM recall done on your WK/XK yet please do not do it

 

My Jeep was done 2 weeks ago at Giva Den Haag and then I spotted this on the International forum:

 

http://www.jeepforum.com/forum/f67/n23-recall-issue-no-4-low-1561787/

 

If you google N23 recall problems you get lots of results from all over the world with the same problems

 

I tested my 4WD low and it doesn't work any more, I know for a fact it was working as I use it on a regular basis. The issue here is Jeep is not accepting any responsibility for this fault and in some cases is charging for the fault caused by faulty software flashed to the FDCM

 

The other issue is 90% of Jeep owners never use 4WD low box and so are unaware of the problem and might assume it is genuine

 

Please if you have had this recall done check your low box is still working - if not then get onto Jeep and complain, also if you know any other Jeep owners that have had the reflash done get them to test their gearbox

 

The only way that Jeep will accept responsibility and fix the fault is if enough people complain to them

 

Sorry for posting in English!! I work over here but can't write the language

 

Dank Je Wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks for your message. Maybe it wil be of use to one of the members.

I did a Google translate of it , so our search engine will find it too....

And welcome!

Hallo allemaal - als je nog niet gehad de N23 FDCM recall gedaan op uw WK / XK toch alsjeblieft doe het niet

Mijn Jeep werd 2 weken geleden gedaan bij Giva Den Haag en vervolgens zag ik dit op het internationale forum :

http://www.jeepforum.com/forum/f67/n23-recall-issue-no-4-low-1561787/

Als u N23 recall problemen google krijg je veel resultaten uit de hele wereld met dezelfde problemen

Ik testte mijn 4WD laag en het niet meer werkt , ik weet voor een feit dat het werkte als ik het gebruiken op een regelmatige basis . Het probleem hier is Jeep accepteert geen enkele verantwoordelijkheid voor deze fout en in sommige gevallen is het opladen van de storing veroorzaakt door defecte software flitste aan de FDCM

Het andere probleem is 90 % van de Jeep eigenaren gebruik nooit 4WD lage doos en dus zijn zich niet bewust van het probleem en zou kunnen veronderstellen dat het echt is

Gelieve indien u last heeft gehad deze terugroepactie gedaan controleer je laag doos werkt nog steeds - zo niet dan krijgen op Jeep en klagen , ook als je weet dat een andere Jeep -eigenaren die hebben de reflash gedaan te krijgen dat ze hun versnellingsbak te testen

De enige manier waarop Jeep verantwoordelijkheid zal accepteren en repareren de fout is als er genoeg mensen klagen om ze

Sorry voor het posten in het Engels ! Ik werk hier , maar kan de taal niet schrijven

Dank Je Wel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Vandaag een aangetekende brief van FIAT France ontvangen. Ze willen graag m'n WK (WH) terugzien i.v.m. een softwarefout in de FDMC (Final Drive Control Module). De tussenbak kan blijkbaar zonder interventie van de bestuurder plotseling in 'vrij' schieten.

 

Even snel wat gelezen, ook het bovenstaande, maar er zijn niet louter positieve reacties.

 

Wat is wijsheid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je Fiat wel degelijk aansprakelijk kan stellen als door die recall bepaalde software wordt aangepast en een deel van je aandrijving werkt daardoor niet meer. In dit geval dan de low, dit zit toch in het standaard pakket waarvoor je mede de Jeep hebt aangeschaft en zit tevens in de aankoop prijs verwerkt. Dit betekend dat Fiat een ondeugdelijke software installeert en dit dus moet oplossen. Volgens de Nederlandse wetgeving ben je hiervoor als dealer wel degelijk aansprakelijk volgens mij. Hoe dit geregeld is in de omringende landen weet ik niet, maar ik zou in ieder geval de rechtsbijstand hiernaar laten kijken als het mij zou overkomen. Als iemand een ander idee hierover heeft laat het maar weten. Maar dit is mijn gedachte hiermee.

Groet Gerrit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Punt is dat ik niet helder krijg wat er nu precies niet goed gaat. Er wordt gesproken over het plotseling naar vrij schakelen van de tussenbak, maar niet onder welke omstandigheden. Als dat gebeurt wanneer ik wil snel wil optrekken om even voor een naderende vrachtauto langs de weg op te schieten heb ik aan m'n handrem niet veel ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

gisterenavond gaan testrijden met een grand 3.0.

Na de testrit vroeg ik de verkoper (werkte trouwens bij fiat/jeep) of ik de tussenbak mocht testen.

Ik legde hem uit waarom en hij vond het goed.

Tussenbak wou niet inschakelen.  Gaf foutmelding op de display van het dash.  Hij ging het nakijken en mij terug bellen.

Aangezien er nog twee ge

bewerkt door steven
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

In de kern is een dergelijke recall volgens mij vooral een simpele marketing-actie. Je krijgt heel veel rijders van je merk in de werkplaats terug waar ze -vaak- al lang niet meer geweest zijn in ruil voor slechts een kwartiertje werk. GM haalt in de VS met dergelijke acties behoorlijke verkoopboosts. Ben benieuwd of de verkoper van de dealer hier dat ook snapt.

 

Schriftelijk vastleggen lijkt me overdreven. Vooralsnog ga ik ervan uit dat het een broodje aap verhaal is. En als het al waar is dat na de software-upgrade ooit de 4-low niet meer werkte ga ik er vanuit dat Jeep dit inmiddels wel heeft opgelost. Ze heten toch geen MicroSoft?

 

Ze moeten wel van m'n motormanagement afblijven anders raak ik zomaar zo'n 50 gechiptunede paarden kwijt  :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Ik heb de update uitgesteld, laten ze eerst de WJ maar eens aan de gang helpen...

 

Gisteren werd ik hier bij een tankstation aangesproken door iemand met een WK. Hij had bij dezelfde dealer hier in Gap de update laten doen en inderdaad: de low werkt niet meer.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de recall voor de WH laten uitvoeren en de 4low werkte perfect nadien.

 

Ondertussen staat hij al een maand stil, met een nieuwe ECU erin, een nieuwe SKIM en een paar dagen diagnose, o.a. door Jeep ingenieurs die speciaal zijn gekomen, maar hij start nog steeds niet... :frusty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...