Spring naar bijdragen

3De Keer (Hopelijk) Goede Keer


olav109
 Share

Recommended Posts

Eindelijk terug een Jeep  :) deze keer een Jeep Cherokee KJ Renegade van 2003 met 2.8 CRD motor, in dat fantastische groen metallic dat enkel op deze wagen te krijgen was.

 

Eerste impressies: een fijne en zelfs comfortabele wagen met voldoende koppel onderin. Leuke opties en een goed werkende automatische versnellingsbak. 

 

Eerst nog wat kuiswerk uit te voeren en de filters en oli

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb hier de manual voor mijn 3.7 KJ gedownload. Voor de diesel moet je de 2.5_2.8 Export Diesel downloaden, staat ook in het rijtje. Denk dat je daar alles wel moet vinden. Die van mij bestaat uit 2000 pagina's, maar gelukkig is het een geschreven pdf en geen kopie, dus je kan de zoekfunctie Ctrl + f gebruiken. Succes ermee!!

 

http://www.colorado4wheel.com/manuals/Jeep/KJ/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je voor de tip ivm de manuals  :thumbsup:

 

Deze week de eerste lange rit met de Jeep gemaakt: +/- 400 km. Het is echt wel een leuke wagen om me te rijden, maar het vraagt een beetje zoeken voor je bijvoorbeeld een goede zithouding gevonden hebt. Het Jeepje voelt soliede aan en je hebt een goed overzicht op de baan. De 2.8 heeft steeds voldoende reserves en rijdt heel soepel. 

Je voelt wel dat je je aandacht bij het rijden moet houden, want de achterwielaandrijving zou wel eens lelijk kunnen opspelen in korte bochten of wanneer het nat en glad is.

Minpuntjes: de spiegels hebben enorme dode hoeken en na verloop van tijd begint het motorgeluid toch echt wel wat te enerveren.

 

Binnenkort wat onderhoud doen en eens bij de dealer langs om naar de distributieriem te laten kijken.

 

Vandaag vooral kuiswerk gedaan, de plastiek van het dak gehaald (eigenlijk stoerder zonder) en de rubbers allemaal eens met vaseline behandeld.

 

Wordt vervolgd  :bye1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan zelf de fout code ook opzoeken. Als je het al zelf niet kan oplossen, kan je de garage in ieder geval al iets vertellen over wat er aan de hand is. Sleutel in het contact, drie keer de sleutel in de aan stand draaien, zonder te starten. Bij de derde keer de sleutel in de "aan" stand laten, en je krijgt na een paar seconden de fout code in het schermpje van je km stand.

Vervolgens de code googlen als bijv Chrysler of Jeep Codes. Op de chrysler site staan alle fout codes.

Ik had net na aanschaf hetzelfde, dat het storings lampje aan ging. De code was P0305, opgezocht, en betekende "misfire of 5th cylinder". Bougie er uit gehaald, schoon gemaakt, terug erin en de storing was weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...