M-REX Geplaatst April 6, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2014 jo heren wie is al eerder heen geweest voor het omkeuren van gas naar benzine heb nu de gehele gas zooi er af gehaalt en alles draait nu op benzine het liep behoorlijk tegen lekke benzine tank mijn elex pomp was over actief ps heb er een chevy S10 4300 tbi inliggen vandaar de elexpomp dus nieuwe tank andere elex pomp afgebroken leidingen vervangen andere caburateur en 2 barrel van een yj alleen gaan ook het CO gedeelte na kijken wat da ikt kan even niet zo snel controleren en kan geen stel schroeven vinden hier voor hij loop er redelijk op alleen al vol uit gaat kan de pomp het niet bij houden en kom hij droog testaan woensdag staat hij geplant voor de rdw ik las dan de CO word gemeten en de koplampen ?????????????????? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 6, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 6, 2014 (bewerkt) Het eerste wat de RDW man controleerde was of het chassisnummer correct en origineel was en op de plek zit waar hij volgens je kenteken hoort te zitten. Daarna keek hij onder de wagen en onder de motorkap en binnen 10 minuten stonden wij buiten. De auto waarmee ik ging was wel origineel. Geen idee of ze net zo makkelijk zijn bij verbouwde jeeps. De verhalen verschillen nogal die je hoort en leest daarover. Hier 1 van die negatieve verhalen van pas geleden. http://www.forum.lrch.nl/viewtopic.php?f=16&t=5555 In het algemeen hoor je weinig slechte verhalen maar ga goed voorbereidt naar de RDW toe! April 6, 2014 bewerkt door michel1972 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bleek Geplaatst April 7, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2014 Na mijn ombouw van een 2.5 naar een 4.0 moest ik dus ook naar het RDW en het is net wat Michel zegt bij de Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tosca Geplaatst April 7, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2014 Ik ben er ook geweest voor het omkeuren naar benzine,het ging precies zoals michel1972 schreef. Dus het co en de koplampen toch maar even na laten kijken,en voor de rest zorgen dat alles wat van de gasinstallatie weg moet,ook weg is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mcx Geplaatst April 7, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2014 Ik ben eind december geweest met een toch flink verbouwde Jeep, de drukte van omkeuringen was toen al voorbij. Chassisnummer en alle onderdelen gecontroleerd die met gas te maken hebben. Luchtfilter was blijven zitten ivm ontbrekend origineel. De auto zou daarop afgekeurd worden maar omdat voor het nieuwe jaar keuren niet haalbaar meer was vond hij het wel goed. Advies was om dit voor de volgende APK te vervangen. Heel soepel allemaal. Twee weken later stond ik er weer met een oldtimer bus. Half uur zoeken naar een chassisnummer, niet te vinden. Nieuwe erin geslagen en ik kon weer vertrekken met kenteken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mork Geplaatst April 7, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2014 Hoi Uipko, lees je berichtje even, misschien heb je hier wat aan, is gekopieerd van hier ergens op het forum je idle mixture schroeven zitten aan de voorzijde onder de vlotterbak Idle mixtureschroef regelt de hoeveelheid benzine die de motor stationair krijgt. Voorwaarde is wel dat de gasklep in de juiste stand staat, anders doen de hoofdsproeiers al mee.Je hebt 2 mixture schroeven, voor elke venturi 1.Voor het rijden hebben de schroeven niet echt veel invloed. Stationair en voor het CO is de afstelling cruciaal!Een handigheidje om ze af te stellen:-Draai ze ongeveer 3 slagen open-Laat de motor stationair lopen (op bedrijfstemperatuur!!!) en controleer of de choke er helemaal af is.-Stel het toerental met de stationair toerentalschroef ( gasklep aanslag) op de juiste waarde.-Draai nu 1 mixture schroef in, totdat de motor langzamer gaat lopen. Daai hem nu iets terug.-Stel het toerental weer in of controleer of de waarde weer als voorheen is.-Draai de andere mixture schroef in totdat de motor langzamer gaat lopen.-Stel het toerental weer in of controleer of de waarde weer als voorheen is.-Herhaal de laatste stappen een paar keer.-Als laatste stel je nog 1 keer het stationair toerental af.-Mogelijk moet je het " verhoogd stationair toerental" nog een keer bijstellen, dit merk je als je de motor koud start. Bijstellen gaat met de andere schroef op de gasklepas. 1300 to 1500 toeren direct na een koude start is mooi.Je carburateur is nu redelijk "basic" afgesteld. Zelfs de CO waarde ligt waarschijnlijk al binnen de grens!Valse lucht is "dodelijk" voor het stationair mengsel. Zorg voor een goede voetpakking en controleer of alle slangen aangesloten en niet poreus zijn.Natuurlijk wist je al zeker dat de ontsteking juist stond afgesteld en de diverse delen in goede staat zijn! veel succes, Marc Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst April 7, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 7, 2014 heb mijn afspraak bij de rwd even een week verzet .dan heb ik even wat meer tijd om me co na tekijken en zo nodig goed testellen en de kop lampen na kijken dat kan ik zelf doen bij een lokale garage alleen nog even tijd vinden hier voor kwa werk @cees chassis nummer en vin nummer plaatje zijn oke is een geheel body en chassis is lichtelijk verbouwt 4 inch lftkit met body lift en 35 banden plus lier assen zijn normaal dana 30 en amc waar ik me zorgen om maak is de nieuwe motor die heb ik recentelijk in gebouw stadaard zat er een v6 3.8 in alleen die was overleden heb wel een aankoop bewijs van de nieuwe motor @marc bedank voor de tip gaan we doen anders bel ik je wel plat hahahahaha alles aan gas en toe behoren is er uit dan ook echt alles Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mork Geplaatst April 14, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 14, 2014 En, al wat verder ?? marc Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FOTempel Geplaatst April 15, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2014 Tja, ik moet binnenkort ook nog even. De halve auto ligt inmiddels uit elkaar om die LPG meuk eruit te krijgen. De inbouwer is wat creatief geweest, kennelijk. Anyhoe.. Ik wil eigenlijk tegelijkertijd de carburateur vervangen door een Weber 38/38 (want ook bij het origineel is wat geklust, zo te zien) met een Carter 4070 benzinepomp en de onsteking door een DUI als vervanging van die hele kabeltroep die ze in een '79 sleutelden, destijds. Letten ze bij de LPG naar benzine keuring ook op dat soort aanpassingen, eigenlijk? En zo ja, wat vinden ze ervan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst April 15, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2014 Tja het was doomday voor mijn vandaag 0900 aan de beurt rij naar binnen en hup ze gaan gelijk aan het meten. was tebreed Daarnaa me wielbasis klopte niet wat vreemd was alles in orgineel Toen hebben ze alles uit de kast gehaalt Uitlaten kwam teveel lawaai uit Mijn motor kwam niet over een wat op het kenteken stond er behoort een 3,8 in te teliggen en geen v6 4300 S10 blok Gelukking kon ik dit via aankoop bewijzen aan tonen van hoe en wat en waar de motor weg kwam Tussen door werd de afstand van de koplampen gemeten dit was niet goed zeiden ze Ben een flinke discussie daar op aan gegaan en laten bleek daar daar op de wet was aan gepast pfffffffffffffffffff Al met al hadden ze nog niet eens gekeken of de gas er uit was gehaalt Chassis nummer controle bodyplaatje controle was volgens hun ook vaag Heb heel wat gezeik gehad en stond al met 2.5 uur binnen Reseltaat afkeur en jawel op mijn CO een pijp 3% andere pijp 6 % Daar naast krijg ik nu een nieuw kenteken met aan gepaste maten van de breedte de motor inhoud en de wielbasis ????????????????? Als het nieuwe kenteken van de week binnen is kan ik nog een keer weer heen gaan om met CO om nieuw telaten meten en dan weer een nieuwe kenteken dat hij op benzine staat Ik mocht ook niet even teplekke even mijn co bij stellen die gast was niet temurmen Als er anderen heen gaan doe het met standaard auto Volgende week woensdag deel 2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mork Geplaatst April 15, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2014 @ uipko, nounou, succes, als je hulp nodig hebt hoor ik het wel !! @FO tempel, volgens mij kijken ze niet naar wat voor ontsteking erop zit of wat voor carburateur als de co maar goed is ! wel motortype, (aantal cilinders, motor inhoud) breedte, alle lpg spul verwijderd, CO meting, chassisnummer, en verder natuurlijk alle gekke dingen die echt opvallen (b.v. rare toeters etc) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst April 15, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 15, 2014 CO was oke mark die zaterdag er voor na gekeken aleen hij is steenkoud van de trailer af gereden zo naar binnen en de choke heb ik er af gehaalt en de co werd pas naar 45 min na gekeken de wielbasis denk dat ik het nu weet je mag 2.5 cm afwijken en ik had 4 cm vermoedelijk komt dat door dat mijn 4 inch liftkit met schakels is door gezakt is dan gaan de wielen verder uit mekaar staan mijn wielspoor hart op hart gemeten van de banden was rond de 150 cm dit was tebreed maar had er wel 10 j velgen op zitten met 35e ook dat hadden ze na gekeken en ze ontdekten dan er ook cj waren met dana 44 dus die maat kwam weer over een bijna dan ook mijn fenders staken tever uit ondanks dat ik geel kenteken heb ik hem gewoon amc 20 en dana 30 voor het vreemde er van was hij zijn niets over de spoor verbreders achter hij zag ze wel zitten ps mark ben blij dat nog even gewacht heb met de breedspoor assen er onder tezetten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 19, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 19, 2014 Iets vind ik heel vreemd aan jou verhaal. Ik ken de RDW vrij goed en je auto mag maar voor 1/3 deel afwijken van origineel. Een andere motor wordt al gezien als 1/3 deel van je auto. Jouw wielbasis en spoorbreedte wijken ook al af en dan zegt de RDW normaal gesproken niet zo snel ja op iets. Dan volgt er normaal een PAT onderzoek in Lelystad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mork Geplaatst April 20, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2014 Heeft ie dus heel veel geluk ! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst April 20, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2014 @ michel1972 zelf was ik ook bang voor een pat onderzoek maar ze hebben de cj van onderen en boven alles goed bekeken Ook de computer er bij gehaalt met de nodige gegevens van wielbasis enz enz enz enz En alles zit er orgineel er onder bedoel de aan sluitpunten en degelijke Ook ik zelf heb zeer goede contackten bij de rdw en ben er veel vaker geweest En weet als ze twijvelen dat er dan een PAT onderzoek komt maar er was geen reden daar voor Chassis nummer was oke motor was aan toonbaar alleen mijn body plaatje was vaag reden er zaten medere lagen verf er rond om heen Maar het plaat zat wel orgineel vast zo als het hoort De afwijk maten waar jij het over hebt kwamen over een met wat in het boekje (computer) van de rdw stond Als ik bv gewoon met normale veren en velgen en onginele banden was heen gegaan was er niets aan de hand geweest Naar 2.5 uur van spannning was ik allang blij dat ik de cj weer mee kreeg en met de nieuwe aan gepaste gegevens op het kenteken Die blijkbaar dus wel binnen hun marge vallen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst April 20, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 20, 2014 even het volgende probleem voor leggen op dit moment heb ik op mijn blok een YJ 2 barrel op een edelbrock intake waarvan de co niet goed was bij de rdw De yj kom van een 6 in lijn en zit nu met een tussen spacer op mijn V6 hij loop er goed op alleen kan mijn co niet goedkrijgen ben 2 uur bezig geweest in de lokale garage en krijg hem niet lager nu dan 5.5 tehoog dus wat ik ook doe mischien zie ik iest over het hooft maar wat ik doe krijg hem niet lager zelf als ik bijde schroeven geheel in gedraaid hebt iemand nog tips oja normaal zat er een 4 barrel edelbrock 600cfm op alleen voor gas was dat geen probleem maar voor mijn blok is hij tegroot en verzuip eigelijk moet ik 500cfm hebben maar zie pagina tekoop Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst April 22, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 22, 2014 wat problemen kunnen oplossen zaterdag de carburateur los gehaald en in delen op de werkbank gelegdmaar het werd al laat dus ben gestopt zondag even rustdag gehad wegens die paashaasmaandag de zooi er weer op gezet en WTF hij liep nog rukvanmorgen snel even op en neer gereden naar de lokale garage en GVD 5.5% teveel voor de rdwdus terug en alles even goed op mij laten in werken eerst nog werken en s.avonds er verder meeoke dan dan maar uipko stijl gebruiken CO schroeven er uit sproeiers er uit vlotter kamer er uit acceleratiepomp er uitalle vacuum kanalen open en gaan met die banaaneven lekker aan het gif mengen geweest met remolie en kruipolie en tinneren de carburateur vol gegoten met deze mengsel en hoppa 10 bar luchtdruk door alle kanalen sproeiers vacuum enz enz enz enzook de speciale beluchting kamer met kleppen hup ook door alles door heen jassenal dit gedaan terwel de carburateur nog op het blok zat. alles weer op gezeten starten pfffffffffffffff hij pruttelde wat paar keer wat gas geven en me gehele hok was vergeven van de vage rook en meuren niet normaalen yes naar 2 min later begon hij zeer goed telopen yhe( yhe( hij reageert nu ook beter op de CO stel schroeveneven later de luchtfilter er op gezet en GVD hij begon weer slecht telopen filter er weer af en hij loop weer goednha dat word een klusje voor morgen heb al wat ideeen om dat goed tekrijgen eeeeeeeh hoop ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michel1972 Geplaatst April 23, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 23, 2014 (bewerkt) Ik vind een 500CFM carb veels te groot voor jouw blok. Carb moet echt kleiner worden om de motor veel beter te laten lopen en afstellen. Ik liet een 5.7 v8 goed lopen met een 450CFM carb April 23, 2014 bewerkt door michel1972 2 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
gympie1 Geplaatst April 23, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 23, 2014 gewoon een kleinere carburateur er op zetten zo als michel schrijft en ontsteking iets verdraaien wil ook wel helpen kan je later als co goed is toch weer die andere er op zetten of gewoon een open k&n filter er op ipv dicht lucht filter helpt ook een hoop en je hebt het over gemeten in 2 uitlaten ?? meten in 1 uitlaat is voldoende als je er 2 hebt zo als bij een v8 en niet in alle bij meten co mag 4,5 zijn dus dat is toch zo opgelost met open luchtfilter of als je origineel dicht filter hebt er op laten zitten en papieren filter er uit laten dan ben je er al Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst April 25, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst April 25, 2014 @Michel1972 de 500 cfm edelbrock was een aanbeveling van vele die ik daar over had gevraag de 600 is echt teveel daar is getwijvel over mogelijk de 500 was makelijk af testellen voor mijn 4,3 blok zonder veel gedoe en lager als 500 gaat edelbrock niet voor 3 jaar terug had ik een 2 barrel holley carburateur met tussen spacer op mijn edelbrock intake zitten en ook daar over was ik niet tevreden ik geloof als ik het goed heb het een 300 of 400 cfm was steeds gedonder met mijn CO dit was wel op mijn oude blok een V6 3.8 @Gymmpie er zit een oud type open air filter op ontsteking bij stellen al tig keer gedaan blijft het zelfde (zie foto.s) eigen gemaakte tussen spacer eigengemaakt tussen stuk voor de open air filter en deze op de bestaande filterhuis vast gelast https://plus.google.com/photos/105473948763435076490/albums/6006304335218663809 welk type caburateur adviseer jullie dan ???? ps er word op bijde pijpen gemeten de co dan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst May 5, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst May 5, 2014 vandaag wederom de carburateur eens uit mekaar gehaaldde gehele zooi weer op de werkbank liggen in weken en in eens pong blijk dat mijn alteratiepomp telescopisch is deze uit mekaar gehaald en gangbaar gemaaktoja hier zit ook zo beruchte veer met kogeltje in die ik even tijdelijk kwijt was magneet doet wonderenen het de rubber de zuiger gedeelte wat op spanning gezet en verdomthij reageert super op het gas pedaal nu maar ben er nog niet morgen even met iemand op stap voor ander optie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst June 5, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 5, 2014 even een kleine update maandag eindelijk tijd gevonden om als nog weer naar de rdw tegaan voor de her keurring CO meeting binnen 10 min stond ik alweer buiten alles spik en span nu wachten op het nieuwe kenteken nu mijn vraag om het moment loop hij als een trein op de 2 barrel yj carburateur zeer goed zelfs maar ook deze heeft haken en ogen hoorde ik voor het terrein rijden wat is nu wijsheid om als nog een edelbrock 4 barrel te monteren of de YJ carburateur laten zitten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst June 6, 2014 Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2014 Laatst nog een edelbrock eraf geknikkerd nu een holly offroad gaatc goed en zelfs nog rapper ook in de tank maarja daar is het ook een v8 voor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
marcoscj7 Geplaatst June 6, 2014 Rapporteren Share Geplaatst June 6, 2014 En dat alles om een kenteken te wijzigen....... maar het resultaat doet 't m gefeliciteerd !!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
M-REX Geplaatst June 7, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 7, 2014 En dat alles om een kenteken te wijzigen....... maar het resultaat doet 't m gefeliciteerd !!!!! tja helaas alleen heeft wel resultaat geboekt blijf lekker op de yj carburateur rijden die is nu echt goed en als het goed is waarom veranderen oja het verbruik is een op een emmer hahahahahaha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.