Jump to content
Sign in to follow this  
Rick 4x4

Kosten Jeep Grand Cherokee

Recommended Posts

Als je wat gevonden hebt,kan je iemand mee nemen, die er verstand van heeft.

Verder moet je zo'n auto kopen met je verstand, en niet met je hart.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kopuhhh, gewoon doen. Niemand gaat je op dit forum afraden om een jeep te kopen, preken voor eigen parochie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 5.9 kom je bijna niet meer tegen, meeste zijn aardig afgetrapt.

Ga dan voor een 5.2, je hebt wat minder power. Maar je komt er aardig mee vooruit.

Maar laat tegen die tijd maar eens wat advertentie's zien, dan zal hier vast wel iemand bereid zijn om met je mee te gaan.

En lees het aankoop topic eens op je gemakje door. Zo kom je ook wat meer te weten, over de GC.

Zo heb ik de mijne kunnen kopen voor onder de 1000 euro, met een paar kleine dingen er aan.

Wetende achteras bromt (waarschijnlijk lager) en de airco staat leeg.

 

Maar zo heb ik wel een leuke basis auto, die ik helemaal naar me zin kan maken. Zonder dat het me veel kost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reactie Chris,

Is inderdaad wel slim ja.

Misschien over 2 jaar helemaal.

Als ik zo ver ben zal ik wel wat laten horen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kostentechnisch kan zo'n Grand natuurlijk helemaal niet uit voor een particulier met een minder dan modaal salaris. Dus koop zo'n ding met je hart, niet met je verstand.

 

Gister een WJ gekocht. Het is een '04 Overland, 4.7L HO V8. Het ding weegt 1960kg oid, dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, is inderdaad wel zo ja...

Hmmm lastige keuzes...

 

Begin toch echt te twijfelen, het zijn zulke mooie auto's, maar om nou al mijn spaarcenten er in op te stoken...

 

Lastig lastig lastig,

zijn er ook goedkoop rijdende SUV's? Van Jeep? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja, de reguliere Cherokee is (iets) goedkoper. 3.7L V6 en weegt maar 1850kg ofzo, dus minder in de MRB. IS tegelijkertijd ook kleiner, en als je fors gebouwd bent wellicht te klein. Nu is dat ook wel weer te verhelpen met een stoelbeugel, maar ideaal is anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm ja, denk dat ik toch sowieso wel een grand cherokee wil hebben.

 

Ga zo'n 12000 km/per jaar maken, en op lpg.

 

Moet te doen zijn lijkt me, met naar schattig 1500 netto per maand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je 1500 per maand verdiend zou ik geen jeep kopen.

Tenzij je bij je ouders woont en dat voorlopig nog wil blijven doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Panda kopen voor je woon-werk verkeer en de boodschappen, en een Wrangler waaraan je lekker kunt sleutelen, voor de weekenden en dagjes off road. Dan hou je misschien nog net wat geld over voor de biertjes op vrijdagavond, voor zaterdagavond zul je dan een bijbaantje moeten zoeken ;-) :-)

 

Moet het toch wat luxer dan is een Jeep cherokee XJ 4.0 ook het overwegen waard. Zelfde verbruik, afhankelijk van uitrusting zelfde luxe (limited) maar wegenbelasting een stuk lager rond de 225 p/kwartaal. Scheelt alleen in de wegenbelasting al bijna een maandsalaris per jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb sinds een week of 10 een grand cherokee 5.9  en ondanks wat problemen nog geen seconde spijt gehad. Rijd geweldig, veel koppel, en een heerlijke v8 roffel, de kosten zijn dan wel vrij hoog maar dat maakt het rijden in de auto weer goed.

Als je de onderdelen via e-bay of andere site's in de us koopt schilt dit behoorlijk veel, alleen je moet wat geduld hebben voor het in nl is. Er is ook veel info en how to's te vinden op de us jeep grand cherokee site's. Dus als je een beetje handig bent en je hebt de ruimte is alles zelf te reparen.

 

Ik betaal 275 euro wegenbelasting per kwartaal, verzekering weet ik niet, en het brandstofverbruik staat nu na een 1000km op 16,2l op 100km, dus een 1 op 6.

Aan onderdelen een 400 euro voor motorolie, stuurbekrachtigingsolie, differentieel en tussenbakolie, automatenbakolie, alle filters, bougies, verdeelkap, kabels, waterslangen.

Ong een 160 euro ex invoer vanwege een defecte governor pressure sensor in de bak, hier heb een borg en warner heavy duty set voor besteld op ebay

Ong een 80 excl invoer euro voor een nieuwe motor voor de koelfan bij rockauto, deze is van een ford taurus en is op de bedrading na hetzelfde. Origineel zat hij op 707 dollar.

Ong een 320 euro excl invoer voor de viscous coppler van de tussenbak ook via ebay

 

Als je het kan betalen zou ik je het aanraden zo'n auto.

 

Veel succes

Mvg Richard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop een Suzuki Alto of zoiets en zet deze op je eigen naam als daily driver, dan weet je ook zeker dat je dagelijks van A naar B komt en (als het goed is) ook alvast wat no-claim op bouwt voor de verzekering.

En neem daarnaast voor de fun dan een nette en belastingvrije Wagoneer op LPG met oldtimerverzekering op naam van je ouders.

Brandstofverbruik gemiddeld 1:4 op gas (benzine heb je niet nodig), oldtimerverzekering pakweg 30 euro all-risk per maand, wegenbelasting no way.... en daarvoor heb je dan wel die mooie 350 of 360ci. V8-sound, en een nog grotere aandachttrekker als een GC.

 

Volgens mij ben je met deze combi stukken goedkoper uit wat betreft de vaste lasten, en je doet daarnaast ook een investering in een auto die z'n waarde wel blijft behouden voor de komende jaren zolang je er maar netjes mee om gaat. (kun je van een GC nog niet zeggen)

En je bent gelijk ook af van al die storinggevoelige electronische computermeuk, want dat zit nog niet in die oude Wagoneers. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koop een Suzuki Alto of zoiets en zet deze op je eigen naam als daily driver, dan weet je ook zeker dat je dagelijks van A naar B komt en (als het goed is) ook alvast wat no-claim op bouwt voor de verzekering.

En neem daarnaast voor de fun dan een nette en belastingvrije Wagoneer op LPG met oldtimerverzekering op naam van je ouders.

Brandstofverbruik gemiddeld 1:4 op gas (benzine heb je niet nodig), oldtimerverzekering pakweg 30 euro all-risk per maand, wegenbelasting no way.... en daarvoor heb je dan wel die mooie 350 of 360ci. V8-sound, en een nog grotere aandachttrekker als een GC.

 

Volgens mij ben je met deze combi stukken goedkoper uit wat betreft de vaste lasten, en je doet daarnaast ook een investering in een auto die z'n waarde wel blijft behouden voor de komende jaren zolang je er maar netjes mee om gaat. (kun je van een GC nog niet zeggen)

En je bent gelijk ook af van al die storinggevoelige electronische computermeuk, want dat zit nog niet in die oude Wagoneers. ;)

 

Kom op zeg de topicstarter praat over een GC en niet over een Waggy. Tevens koop je een waggy niet voor de prijs van een GC. Dus zal je in het begin veel meer moeten investeren in een Waggy dan in een GC en om je investering op waarde te houden zal je er ook meer tijd en geld in moeten stoppen dan normaal gesproken bij een GC. Oudere auto's blijven niet vanzelf goed. Daar moet je wel wat voor doen en kunnen doen. Weet ook dat veel mensen oudere auto's helemaal niet zien zitten. Dat kan ook bij de topicstarter het geval zijn en zeggen dat je investering zijn geld altijd wel waard blijft is natuurlijk ook niet helemaal correct. Er gaat nog een hoop veranderen in ons millieu de komende jaren en dan hopen dat je investering altijd wel zijn waarde zal behouden is wel een beetje kort door de bocht.

Edited by michel1972
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt helemaal wat michel zegt, het verschil is wel erg groot. Als je de prijzen ziet wat ze voor een waggy vragen, 7000 euro en dan moet hij nog opgeknapt worden. Daar koop ik bijna 3 grand cherokee's voor. Welke idioot koopt zo'n hok die 1 op 6 loopt en penning 16 betaalt in de wegenbelasting, alleen een liefhebber zoals ik. Er staan er genoeg op marktplaats die er niet vanaf komen en hem voor ver onder de vraagprijs wegdoen.

Als je er een goedkoop kan kopen, kan je er ook niet veel op laten vallen. Terwijl in de toekomst nog maar de vraag is wat er met de oldtimers gaat gebeuren, een kennis van mij heeft een suburban 6,2 diesel opgeknapt als hobby en om met de caravan op vakantie te gaan. Heeft hier  totaal een 10.000 euro ingestoken, wat denk je dat hij met deze regels nog waard is, het is dat er in het buitenland intresse is want hier in nl is hij niet zo waardevast meer.

 

Qua techniek is zo'n grand cherokee niet veel moelijker als een oudere auto, is ook gewoon een kwestie van meten. Daartegenover blijf je met een 30 jaar oude auto tegen het roest vechten, heb zelf veel oldtimers gehad van een c kadett tot een chevrolet blazer en was je met de ene plek klaar dan begon het ergens anders weer.

 

En aandacht trek je toch wel, met zo'n v8 roffel. Voor mij blijft het na heel veel verschilende auto's gereden te hebben toch de topauto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je aangeeft voor een GC geldt ook voor een Waggel, op een enkele liefhebber na is er geen idioot meer in Nederland die zo'n zuiphok nog wil kopen zo kort na de Weekers-crisis.

 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle hulp en reactie's!

 

Heb inmiddels een auto gekocht en nee het is geen Jeep geworden... 

 

Wel iets anders heel erg moois, en uuhm sleutelen, nee nog niet...... 

 

VOLVO 480 Turbo Power! 

 

 

Met vriendelijke groeten,

 

een blije en trotse student. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mag altijd terug komen als je die Jeep wel koopt. 

Succes met de Volvo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hele leuke wagen zo een 480. In orde zetten en met respect mee rijden, je hebt een toekomstige klassieker in handen!

Edited by olav109

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo, ik heb goed en slecht nieuws.

Laat ik maar beginnen met het slechte nieuws,

De Volvo heb ik inmiddels aan mijn buurman gekocht voor 100 euro onder de aanschafprijs.

Zo'n auto is niks voor mij, ik boel me er totaal niet in thuis.

Het is een prima auto, maar hij is mij te klein, ik kan er niet lekker in zitten en heb hem dus nu weg gedaan.

Ben van plan nog een jaartje of misschien twee te gaan sparenvvoor een Jeep.

Wat voor

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo, ik heb goed en slecht nieuws.

Laat ik maar beginnen met het slechte nieuws,

De Volvo heb ik inmiddels aan mijn buurman gekocht voor 100 euro onder de aanschafprijs.

Zo'n auto is niks voor mij, ik boel me er totaal niet in thuis.

Het is een prima auto, maar hij is mij te klein, ik kan er niet lekker in zitten en heb hem dus nu weg gedaan.

Ben van plan nog een jaartje of misschien twee te gaan sparenvvoor een Jeep.

Wat voor

Edited by jeroen83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Rick,

 

Hoe staat het met je 5.9 V8 - virus?

Uberhaupt al een keer in zo'n fantastische jeep gereden?

Ik heb hier een mooie staan, niet ver bij jou uit de buurt.

Bel maar voor een proefrit.

Zie het Te Koop Forum.

 

Groet,

Bernold

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...