Spring naar bijdragen

Greenlaning


jofer
 Share

Recommended Posts

Ik zal waarschijnlijk wel een softie zijn in jullie ogen maar dat zware off-road rijden vind ik niet zo leuk, ik hou meer van greenlaning.

Jammer genoeg zijn de mogelijkheden beperkt.

Mercator experience staat te koop en verder word er weinig georganiseerd in Nederland.

Achter elkaar aan rijden in een tourtocht vind ik ook niks want ik mag graag stoppen om foto's te maken of om te picknicken, gezellig met de vrouw en kinderen van de natuur genieten.

Ik wilde zelf een tripy2 kopen maar dat is nog best prijzig en dat geld kan ik wel beter gebruiken.

Hebben jullie nog idee

bewerkt door jofer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal waarschijnlijk wel een softie zijn in jullie ogen maar dat zware off-road rijden vind ik niet zo leuk, ik hou meer van greenlaning.

Jammer genoeg zijn de mogelijkheden beperkt.

Mercator experience staat te koop en verder word er weinig georganiseerd in Nederland.

Achter elkaar aan rijden in een tourtocht vind ik ook niks want ik mag graag stoppen om foto's te maken of om te picknicken, gezellig met de vrouw en kinderen van de natuur genieten.

Kijk eens op de website van JCN, zij doen regelmatig een ander soort event, waarbij je wel mag stoppen onderweg, fotograferen, picknicken enz. Sommige andere 4x4 clubs doen dit ook.

Ik wilde zelf een tripy2 kopen maar dat is nog best prijzig en dat geld kan ik wel beter gebruiken.

Hebben jullie nog idee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok bedankt voor jullie reacties, ik zal het in de gaten houden.

Vorig jaar in Budel hadden ze ook een mooie toeristische route gemaakt.

Alleen jammer dat ik er maar een klein stukje van gezien heb, ik kreeg een papiertje mee met een routebeschrijving maar ik kwam er niet uit.

Liever toch een GPS

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok bedankt voor jullie reacties, ik zal het in de gaten houden.

Vorig jaar in Budel hadden ze ook een mooie toeristische route gemaakt.

Alleen jammer dat ik er maar een klein stukje van gezien heb, ik kreeg een papiertje mee met een routebeschrijving maar ik kwam er niet uit.

Liever toch een GPS

De meeste ritten worden uitgezet als orientatierit. Ritten waarbij je alleen je navigatiesysteem in de gaten hoeft te houden zijn zeldzaam....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De meeste ritten worden uitgezet als orientatierit. Ritten waarbij je alleen je navigatiesysteem in de gaten hoeft te houden zijn zeldzaam....

Ja dat heb ik in de gaten.

Dan moet ik zelf maar wat meer moeite gaan doen.

Ik heb nu 2 nieuwe programma's op m'n telefoon gezet en die ga ik volgend weekend ff testen in de Ardennen.

Omgeving spa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opletten in de Belgische Ardennen, je mag niet zomaar elk bospad inrijden. Best effe googelen. Sancties kunnen behoorlijk zijn, er zijn een aantal hele mooie roadbookd te koop in de streek rond sedan richting verdun en omgekeerd. (Franse Ardennen)

Ok dat wist ik niet, ik had gedacht dat het in belgie wat minder streng zou zijn dan hier.

Zal eerst ff informeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pas op in Belgie, daar is greenlanen vrijwel onmogenlijk en bijna onmogenlijk tenzij je een lokale gids hebt. Horrorverhalen van zeer hoge boetes tot ter plekke in beslag genomen voertuigen. Er komen niet voor niks zoveel Belgen op evenementen in Nederland af.

In Nederland worden routeboeken goed beschermd om wegen open te houden. Ze zijn er maar worden niet zomaar gedeeld om te voorkomen dat de weekend racers met hun suv's de boel verpesten en paden definitief gesloten worden.

er zijn toch best wel wat clubs die ritten organiseren. Dat zijn vaak bolletje pijltje ritten en daar zit geen tijdslimiet of wedstrijd element aan. Dus als je een mooi stukje tegenkomt kun je gewoon stoppen en picknicken als je dat wil. Je kunt er dan ook.vrij zeker van zijn dt je alleen op wegen en paden komt waar het mag, danwel voor die dag toestemming verkregen is.

je kunt ook nog altijd je TomTom instellen om onverharde wegen nooit te vermijden :-) werkt ook wel goed maar wel op de borden blijven letten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...