Spring naar bijdragen

Trekgewicht Cherokee Chief '78


mplas
 Share

Recommended Posts

Hallo mede-jeepers......

 

na 5 jaar lang met mijn Wrangler YJ rond gereden te hebben, was het tijd voor wat anders. Ik ben nu in het bezit van een stoere Cherokee Chief uit 78. Deze gekocht van een andere jeep liefhebber en forum-lid.

 

Echter heb een vraagje:

wie kan mij helpen aan het trekgewicht van deze auto? Op het kentekenbewijs staat niks. Officieel moet ik een papiertje gaan opvragen met je VIN nummer. Echter me pa heeft hetzelfde probleem gehad met zijn G-Klasse, maar deze kon een andere G-Klasse bezitter een kopietje laten maken van zijn kentekenbewijs en daarmee heeft hij een schrijven gestuurd naar het RDW met deze kopie erbij met als uiteindelijke resultaat dat het zonder probleem op z'n kentekenbewijs gezet werd. Vervolgens kreeg hij na een week zijn nieuwe papieren.

 

Kan/mag dit ook met de Cherokee? Wie kan mij daaraan helpen?

Betreft een Chief uit '78 met een AMC 360.

 

gr. Maart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...


Update:

Na een aantal Cherokees eigenaren willekeurig opgebeld te hebben, had ik een precies dezelfde Chief getroffen als ik zelf heb. Zelfde PK's en motor. Deze Chief mocht 3500 kilo geremd trekken, echter het enige verschil is dat de auto van bouwjaar 1980 was en dus iets nieuwer dan de mijne ('78). En de Chief was iets van 35 kilo zwaarder dan de mijne......??

 

Anyway, heb het RDW een schrijven gestuurd met daarbij het kopie kentekenbewijs van de Chief uit 1980.

Eergisteren belde het RDW op om mij nogmaals wat vragen te stellen en gisteren lag er een brief op de mat van het RDW met een voorstel om 3400 kilo op het kentekenbewijs te zetten. Waarom dan 3400 zou je dan zeggen, nou, de andere chief was 2 jaar nieuwer en iets zwaarder. Zelf hebben ze geen schema waarop staat wat het trekgewicht dan wordt, maar daarom belde ze op om mij te vragen of ik akkoord ging met 3400 kilo!!!

Nu alleen nog het papiertje onderteken voor akkoord en retourneren.

Oh ja, en dan nog het verhaal uitzoeken voor de trekhaak goedkeuring.

 

Rest mij alleen nog Pascal te bedanken voor zijn kopie kenteken. Super!

 

P.S. als ik iemand een helpende hand toesteken met een kopie, geen probleem.

 

Maart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar is het niet verplicht om wel een goedgekeurde (lees: met RDW of NL keurmerk) trekhaak te hebben dan? Ik heb een prachtige originele Jeep USA trekhaak (bj 68) maar die heeft geen EU of NL typegoedkeuring is dus hier niet bruikbaar. Ik rijd er dus maar gewoon mee rond op hoop van zegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf recent ook kenteken aan laten passen. Kreeg voorstel voor een bepaald, meen 1500 kg, trekgewicht zonder technische keuring of hoger trekgewicht maar dan met keuring. Laatste gekozen. Er werd alleen naar rem capaciteit gekeken. Nu 2150 op kenteken. Begreep later dat als ik ze gewezen had op het feit dat het een 4wd is ik een hoger trekgewicht had kunnen krijgen, schijnt dat er ergens in een code van het type auto oid een codering is dat je dus een 4wd hebt.

Affijn, let erop dat je je auto laat keuren. Je trekhaak staat daar los van. Mijn Wagoneer mag dus ea trekken. Maar mijn trekhaak is zelf ongekeurd, dus die zal wel niet door een politie controle heen komen als ik iets zwaarders sleep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad, dan schiet je er dus niets mee op. Gewoon maar rijden dus en een overtuigend verhaal hebben bij een controle. De dienders weten nl ook niet alles hiervan. Als je verteld dat je hem zo hebt ingevoerd met originele trekhaak zal het vaak goed aflopen. Als het goed is is men onder de indruk van de Jeep en let men daar meer op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...