Jump to content
Sign in to follow this  
gert

Voorkom Diefstal

Recommended Posts

hallo mensen,

er worden regelmatig jeeps gestolen, met name de simpelere oudere modellen zonder electronica.

daar moet toch wat aan te doen zijn!

 

laten we bruikbare tips ,ter voorkoming, hier neerzetten......

 

ik heb zelf een snelkoppeling tussen stuurwiel en stuurkolom geinstalleerd, ik neem mijn stuur dus mee uit de auto, wie wil er nou een auto zonder stuur?

 

een tip voor lpg rijders:

monteer een geheim schakelaartje waarmee je de afsluiter op de tank onderbreekt.

bij diestal zal de auto wel starten, en je kan er 500 meter mee rijden (op het gas in de leiding en verdamper)  maar dan valt ie stil, midden op straat.

en dan wil de dief alleen nog maar vluchten.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Destijds met de oudere auto's heb ik ooit de +-draad van de bobine onderbroken en met een draad naar binnen geleid en aan een Jack-female stekker gesoldeerd die naast de radio zat.

 

Om te starten had je dan een Jack-male stekker nodig die vanbinnen doorgelusd was...

 

Die Jack-male stekker hing gewoon aan mijn sleutelhanger, en zonder dat ding kon  niemand de auto starten.  Zelfs specialisten hebben er uren staan op kijken om de startonderbreker te vinden, haha.

 

Misschien is er op een Jeep ook wel ergens een kabeltje te onderbreken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

uiteraard is er een kabeltje te onderbreken, maar zolang je makkelijk onder de motokap kan komen kun je de auto ook starten met een doorlus draadje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hallo mensen,

er worden regelmatig jeeps gestolen, met name de simpelere oudere modellen zonder electronica.

daar moet toch wat aan te doen zijn!

 

laten we bruikbare tips ,ter voorkoming, hier neerzetten......

 

ik heb zelf een snelkoppeling tussen stuurwiel en stuurkolom geinstalleerd, ik neem mijn stuur dus mee uit de auto, wie wil er nou een auto zonder stuur?

 

een tip voor lpg rijders:

monteer een geheim schakelaartje waarmee je de afsluiter op de tank onderbreekt.

bij diestal zal de auto wel starten, en je kan er 500 meter mee rijden (op het gas in de leiding en verdamper)  maar dan valt ie stil, midden op straat.

en dan wil de dief alleen nog maar vluchten.

 

 

Vooral de tips die het dievengilde nog niet kennen zijn welkom....kunnen ze nog wat leren ;)

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

domme , en reacties waar niemand wat aan heeft komen natuurlijk ook....

 

ik geloof niet dat de tips tot zover bruikbaar zijn voor dieven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wilde hem er al opzetten Wim, maar had vandaag ff ruzie met de upload...

 

http://www.bearlock.nl/Automerken/Jeep

Is er eigenlijk voor alle merken en types te krijgen.

Maken zelf op maat, als ze hem nog niet hebben. (is mij verteld tenminste)

Was de eerst met een JK-automaat in Europa. Werkt gewoon goed.

Schijnt nog geen auto gestolen te zijn met een Bearlock.

 

Dus bij deze:

post-6874-0-87376700-1394067475_thumb.jp

post-6874-0-73391900-1394067505_thumb.jp

post-6874-0-95912700-1394067518_thumb.jp

Edited by Roo4JK

Share this post


Link to post
Share on other sites

In feite is de truuk van Mr. Bean, nl. je stuur meenemen nog niet zo slecht.

 

Wel vervelend als je bv. gaat shoppen en zo, dan moet je dit in een rugzak meesleuren...

 

Maar ik vraag me af, of een Jeep met een Sentry key wel zo te stelen valt ?

 

Hoe start je die dan, als je de originele sleutel er niet bij hebt ?

 

Ik geloof er niet in, dat het is zoals in de films, waar je nog steeds dieven (of action heros) een paar draadjes vanonder het dashboard van een recente auto ziet friemelen, en zoemmm... ze zijn weg !

 

Met een oude mustang uit '66 zie ik dit w

Edited by fransdemers

Share this post


Link to post
Share on other sites

die Bearlock is perfect, maar helaas niet voor een oudere jeep zonder middenconsole

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gert, ze bouwen ze ook in campers, die hebben ook geen middenconsole.

Mijn schoonvader heeft er

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe werkt dat dan in een camper?

ik dacht op de fotos erboven te zien dat er een pen door de selecteurhendel gaat......

het pricipe is toch dat je geen versnelling in kan schakelen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie op de site van Bearlock geen prijzen staan.....heeft iemand hier al eens een 4.0L 5-speed TJ ervan voorzien? Vind het wel interessant!

 

Ik zag gisteren ook nog een stukje op TV over een gestolen auto die snel werd terug gevonden met een GPS tracker. Nu hebben we het hier over preventieve maatregelen, maar wellicht is zo'n tracker ook wel een idee voor als het dan toch mocht gebeuren. 

 

Ik heb me er nog niet helemaal in verdiept, maar begrijp dat er ook zelf-inbouw units bestaan waarmee je ook op afstand 'het voertuig uit kunt schakelen' (staat niet bij hoe precies - wat ik zei, moet me er nog in verdiepen)

 

Iemand hier ervaringen mee?

 

Martin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor alarmsysteem dan? Ik bedoel, met soft top en soft deuren heb ik weinig aan een systeem dat af gaat als er een ruit wordt ingeslagen. 

 

Startonderbreking heb ik er nu nog niet in zitten....ook al eens eerder aan gedacht om toe te voegen.

 

Vwb sleutel bearlock: ik gebruik nu een stuurslot dus die extra sleutel ben ik toch al gewend ;) Stuurslot is alleen 2 tientjes tov 400-700 voor bearlock....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor je Jeep zou  je dan een alarm systeem  moeten hebben, met een cabrio funktie.

En met een start onderbreker.

Een bearlock zou op zich al doeltrefend zijn, maar wel een stuk duurder als een alarm systeem.

Maar als  je echt je auto willen hebben, nemen ze hem toch wel mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij kosten de Bearlock incl. montage en btw 

post-6874-0-18789100-1394271625_thumb.jp

post-6874-0-36704100-1394272106_thumb.jp

Edited by Roo4JK

Share this post


Link to post
Share on other sites
PS wegslepen wordt ook al lastiger, door de achterwiel aandrijving..

 

2750-bruder-man-takelauto-met-jeep.jpg

 

:P :P :P

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

stroom er op zetten dan zullen ze het wel laten

het liefst 400 volt :wub: :wub: :wub: dan weet je gelijk wie

er aan je jeep heeft gezeten :lol: :lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zit te denken aan een slot op de aandrijfas, bij het cardan

wegslepen, of op een kar trekken wordt dan wel lastig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De pro's nemen je auto gewoon mee als ze hem echt willen hebben. Desnoods staan ze aan je bed en vragen vriendelijk de sleutels inclusief die van de bearlock waarna je hopelijk rustig door kan slapen. Dat is de categorie waarvoor je van de verzekering gewoon de sleutels op tafel in het zicht moet leggen. Dan laten ze jou tenminste liggen en laat ze die auto maar meenemen.

 

Je kunt het ze wel iets moeilijker maken, op m'n Evo zat een cobra alarm met aparte afstandsbediening voor het alarm & de centrale deurvergendeling. Daarnaast werkte de originele afstandsbediening ook nog gewoon voor de deuren maar niet voor het alarm. Als je ze apart van elkaar houd en alleen de sleutel met afstandsbediening in het zicht legt is de kans groot dat ze niet verder zoeken. Openen ze de wagen dan en willen hem starten dan gaat het alarm af en dat is dan meestal genoeg om ze te laten vluchten.

 

Met een bearlock hou je alleen de gelegenheids dieven & joyrijders tegen, maar dat is al veel waard. Is je auto dus weinig gewild bij het dievengilde of geen exclusieve wagen dan is een bearlock toch zeker de hoge investering waard om een hoop ellende te voorkomen als ze je auto voor een "pretritje" of als vluchtauto mee willen nemen. Daarnaast zou het ook nog in de verzekeringspremie kunnen schelen.

 

Schakelaars, verborgen onderbrekingen kunnen ook wel goed zijn maar een beetje professionele autodief weet die ook wel te vinden als ze echt willen en de tijd willen nemen om te zoeken.

 

Stuur uitnemen kan alleen bij wagens zonder airbag, handiger is het misschien om de versnellingspook demonteerbaar te maken (met een grote klemtang kun je ook gewoon sturen) maar of dat praktisch kan!? dichtbij de bak afzagen, bus met inwendige schroefdraad erover heen schuiven, lassen en dan draai je steeds je hele pook eraf en neemt die mee. Alleen het weer erop schroeven zal lastig zijn om meteen de schroefdraad te pakken, maar dat kan misschien nog met een geleidebusje. Kost minder dan een bearlock ;-) voor de handige knutselaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

of een gsm tracker inbouwen. o.a te koop. op ebay.com of aliexpress.com.

 

en als je een gsm tracker inbouwt. in je zet er een prepaidkaart in. zorg dan wel dat je prepaid om de 9 maanden opwaardeerd wordt. anders wordt het telefoonnnummer afgesloten

 

of de goedkoopste telefoon abonnement voor afsluiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...