Spring naar bijdragen

Mooie Cj7, Bekende?


Recommended Posts

Ken deze jeep van bumper tot bumper heb hem helemaal opgebouwd

zat toen een gereviseerde 401 in samen met t18 versnellings bak

chassis gegalvaniseerd en daarna gepowdercoat opbouw volledig van polyester incl voorraam frame

Volle rolkooi met gerzinkte steunen op chassis beveztigd

Achteras met summers fullfloater steekassen

alle aandrijfassen verchroomt incl skitplate

Alcoa velgen toen met 40 ers

Had er toen veel tijd ingestoken ook geregeld meegereden

was toen turquoise van kleur met highlander op de motorkap

heb naderhand nooit geeneen gezien die zo was had er toen rappoet bij van 35d eur

heb er nog ergens foto's van

is eigenlijk ouder als 85 oorspronkelijk van 79 maar was moeilijk aante tonen

daar allle stickers weg waren dit ivm dubbelwandige poly body

veel plezier ermee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super bedankt voor je reactie, hopelijk zit de 401 er nog in, heb wel gekeken, maar kleppendeksels waren nu blauw.

Op kenteken staat ook kleur blauw, eigenaar nu zegt dat ie zwart is, stond in schuur met stof, dus slecht te zien

Hij ziet er prima uit, over welke tijd spreek je omtrent werkzaamheden.

Mocht je nog foto's hebben, wil ze graag zien, m'n email is dezeester@live.nl

Gr. Marcel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de jeep gehaald, wat een monster zeg....

Ik vind hem wel heel licht sturen en zoeken boven de 80, ik vermoed dat de stuurdemper niet meer werkt,

Ik wil deze vervangen door een zwaardere, iemand tips?

Heb gelezen over de rancho rs 5000, is dat wat?

Gr. Marcel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen id of t was is maar ik heb 4 rancho RS5000 liggen. Zijn eronderuit gehaald ivm met andere verhoging.

Mocht je interesse hebben kun je me een bericht sturen.

Veel plezier met de nieuwe mooie Jeep!

Edit: komen wel onder een YJ vandaan valt me net in, weet even niet of die anders zijn

bewerkt door kenzo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen id of t was is maar ik heb 4 rancho RS5000 liggen. Zijn eronderuit gehaald ivm met andere verhoging.

Mocht je interesse hebben kun je me een bericht sturen.

Veel plezier met de nieuwe mooie Jeep!

Edit: komen wel onder een YJ vandaan valt me net in, weet even niet of die anders zijn

jij hebt het waarschijnlijk over schokdempers, ts over een stuurdemper. Dat is niet hetzelfde!

Of die R5000 zijn werk voldoende doet met 40tigers zal er vanaf hangen hoe goed de conditie van de rest van de ophanging is. Een as met rotte rubbers en kogels die te recht op staat icm enorme banden zal waarschijnlijk teveel worden....echter een ophanging in topconditie zal waarschijnlijk geen probleem zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag de jeep gehaald, wat een monster zeg.... Ik vind hem wel heel licht sturen en zoeken boven de 80, ik vermoed dat de stuurdemper niet meer werkt, Ik wil deze vervangen door een zwaardere, iemand tips? Heb gelezen over de rancho rs 5000, is dat wat? Gr. Marcel

 

Lijkt net alsof je hem gekocht hebt zonder er eerst mee gereden te hebben  B)

 

Een stuurdemper is niet de oplossing. Je jeep moet juist perfect rijden zonder stuurdemper. Een stuurdemper is er om juist de oneffenheden te compenseren die er kunnen zijn in je aandrijflijn.

 

Het licht sturen kan diverse oorzaken hebben. Van bandenspanning, uitlijnen banden, bandendruk, caster, camber, gebruik shims vooras wel of niet, small spoor assen, te brede velgen in verhouding tot je banden waardoor je banden zeg maar plat zijn ipv een ronding hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgende probleempje is er,

Jeep start na een nacht stil staan s morgens niet, brandstof loopt terug naar de pomp in de leiding naar de carbarateur, zodra ik die loskoppel vd carbarateur en vol laten met brandstof(zeer weinig) start ie, en heb de rest vd dag geen problemen.

Heb bij de carbarateur een klep gemonteerd in de hoop dat de brandstof zou blijven, maar helaas

Nu wil ik de brandstofpomp vervangen......wat denken jullie?

Goed adres voor onderdelen? (Wil naar b&s in Tiel rijden)

Alvast bedankt

Gr. Marcel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgende probleempje is er, Jeep start na een nacht stil staan s morgens niet, brandstof loopt terug naar de pomp in de leiding naar de carbarateur, zodra ik die loskoppel vd carbarateur en vol laten met brandstof(zeer weinig) start ie, en heb de rest vd dag geen problemen. Heb bij de carbarateur een klep gemonteerd in de hoop dat de brandstof zou blijven, maar helaas Nu wil ik de brandstofpomp vervangen......wat denken jullie? Goed adres voor onderdelen? (Wil naar b&s in Tiel rijden) Alvast bedankt Gr. Marcel

 

Bel eerst effe naar B&S of hij wat heeft liggen. Kees Peters in Oosterhout kan je eventueel ook helpen.

 

Als auto eenmaal loopt pompt die de benzine goed door dan via de brandstofpomp? Als dat het geval is ligt het niet aan de pomp maar is er een andere oorzaak,

 

Wat voor choke zit er op je jeep?

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, Ja als hij loopt is het prima, zit geen choke op is me verteld, automatisch, handgas is ook niet aangesloten :-(

 

Zorg er eerst voor dat je een choke krijgt ( hand of automatisch ) Dat helpt bij een koude start.

 

Verder kan de afstelling van de carb en ontsteking ook bijdragen aan het minder goed starten van je cj.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Normaliter zou in de vlotterkamer genoeg benzine moeten blijven staan om de motor aan te laten slaan na een nachtje(of weekje) stilstand.

de benzine kan verdampen door lekkage van de carburateur, als het lekje klein is valt het niet op maar de benzine verdampt wel gedurende de nacht.

Ik heb het zelfde meegemaakt door een lekje in het rubber van de acceleratie pomp.

Het aanslaan is voldoende om de mechanische pomp zijn werk te laten doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik probeer uit te leggen wat ik bedoel, als de vlotterkamer dicht is kan de brandstof in de slang niet snel teruglopen omdat dit een vacuum is.

Als je een slang met vloeistof aan een kant afsluit met je vinger, loopt de vloeistof pas weg als je je vinger erafhaald.

Als de vlotterkamer vol is sluit de vlotter de brandstoftoegang en dus vacumeerd de vlotter de brandstofslang.

Het lijkt vergezocht, maar ik heb dit probleem eerder gehad en opgelost door de carburateur te reviseren.

Heb je een electro brandstofpomp, dan merk je het niet want die pompt de brandstof snel op zodra het contact omgaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is inderdaad vreemd, echter als de benzine in de vlotterkamer blijft staan en niet wegloopt of verdampt zou ie aan moeten slaan op die hoeveelheid benzine en de pomp de gelegenheid moeten geven brandstof aan te pompen.

Ik heb het ook opgelost door een flink brandstoffilter te plaatsen voor de carb. daar blijft dan voldoende brandstof in staan om aan te slaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...