Spring naar bijdragen

Fluitend Geluid


Ramon2
 Share

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Ik heb een "fluitend" geluid wat bij de ventilator vandaan lijkt te komen. (In het filmpje lijkt het meer uit de richting van de dynamo te komen) Het geluid is het best te horen tussen de 10 en 15 seconden. De dynamo is nieuw. De omlooprol heb ik gedemonteerd gehad en motor laten lopen, geluid is er dan nog steeds. Het geluid gaat mee met het toerental. Is bij koud en warm, bij warm weer is het minder, maar wel aanwezig.

 

Als ik de stethoscoop gebruik hoor het geluid het hardst op de aircosteun boven de dynamo.

 

Iemand enig idee waar dit vandaan komt, of anders goede diagnose idee

bewerkt door Ramon2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik ook , ene keer wat meer als de andere keer .....lijkt wel dat het met koude motor

 erger is.

Heb er maar mee leven leven :cry: 

 

Bdw , heb jij een Amerikaanse uitvoering ? (dus met mijlenteller, oranje knippers op de zij spatborden enz. )

bewerkt door Reneetje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik ook , ene keer wat meer als de andere keer .....lijkt wel dat het met koude motor

 erger is.

Heb er maar mee leven leven :cry: 

 

Bdw , heb jij een Amerikaanse uitvoering ? (dus met mijlenteller, oranje knippers op de zij spatborden enz. )

 

Heb onlangs een nieuw uitlaatspruitstuk gemonteerd, jeep is weer heerlijk "knettervrij" dus gefluit gaat me weer aardig irriteren en

wil er dus eigenlijk helemaal niet mee leven. Er zit gewoon ergens een probleempje, ms niet ernstig, maar wel irritand.

 

Nee, ik heb geen US uitvoering Rene.

 

Het lager van de airco poulie? 

 

Misschien even de multisnaar los gooien en alles even met de hand laten draaien en luisteren.

 

Ik heb geen AC Ab. Maar zal de snaar eens los gooien en de rest van de poelie's eens controleren.

 

Ik begin ook steeds meer te twijfelen of het uberhaubt wel een lager geluid is. Die zou meer moeten gonzen als fluiten toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen AC Ab. Maar zal de snaar eens los gooien en de rest van de poelie's eens controleren.

 

Ik begin ook steeds meer te twijfelen of het uberhaubt wel een lager geluid is. Die zou meer moeten gonzen als fluiten toch?

 

 

Hmm...... was op dat idee gebracht doordat je het over een aircosteun had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...