Spring naar bijdragen

Temperatuur Sensoren


Prenter
 Share

Recommended Posts

hallo

 

ik heb een cherokee 4.0 HO van 93

mijn koelwater temperatuur sensor zit op het thermostaathuis

bij een LO zit de sensor op de kop achteraan bij het kleppendeksel rechts (als je ervoor staat)

bij een LO zit daar een paars/gele draad op

het volgende is het geval , bij mijn HO heb ik daar diezelfde paars/gele draad zitten maar die is met een draad vastgeknoopt/doorgelust naar mijn thermostaat huis. 

ergens krijg ik nu valse info op mijn computer lijkt mij , ook gaat mijn temp (op het dashb. ) niet hoger dan 50gr

door die verkeerde info op de boardcomputer heb ik nu een te hoog brandstof verbruik 1:5

omdat de motor niet op temp schijnt te komen denk ik dat er onnodig choke gebruik is.

graag zou ik willen weten waar bij een HO de paars/gele draad op moet zodat ik alles weer in orginele staat kan brengen

 

Gr. Per 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ga er vanuit dat diegene op het thermostaathuis dan voor de temperatuurmeter is , maar ik zie niet waar de paars/gele op zou moeten.

de paars/gele komt uit de kabelboom achteraan het blok en je zou dus zeggen dat daar op de hoek ook een tempvoeler zou moeten zitten maar niets wijst daar op.

we zoeken verder.

als jullie nog een aanwijzing hebben dan graag.

 

Gr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ga er vanuit dat diegene op het thermostaathuis dan voor de temperatuurmeter is , maar ik zie niet waar de paars/gele op zou moeten.

de paars/gele komt uit de kabelboom achteraan het blok en je zou dus zeggen dat daar op de hoek ook een tempvoeler zou moeten zitten maar niets wijst daar op.

we zoeken verder.

als jullie nog een aanwijzing hebben dan graag.

 

Gr

achteraan zit in de kop aan bestuurderskant nog een temperatuursensor in de kop geschroefd. (Ziet er uit als een dun draadeindje)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben bang dat die tekening me boven pet gaat.  De achterste sensor was defect en de meter gaf geen temperatuur aan, maar voor de rest waren er geen problemen. Die sensor is vervangen en de meter functioneerde weer. Zoals ik het schreef is het me uitgelegd. Zit er soms verschil tussen een '91 en '93, en hoe moet ik dat zien, want op de tekening staat 1x temp.sensor en 1 x temp. sending unit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Klopt.

In de jaren na 1997, het jaar van de update van de XJ, kan je een zelf-test van de meters uitvoeren, door de knop (KM teller stand resetter) ingedrukt houden, het contact aan en knop loslaten. Op deze manier gaan alle meters door een voorgeprogrameerd scenario and kan je zien of de meter die een foute weergave geeft (in dit geval de temp meter) een probleem heeft en waar het probleem zit (als de meter zelf niet volledig over de schaal beweegt is het de achterste sensor en als de zelf-test geen probleem laat zien op je dashboard, dan ligt het probleem in het gedeelte voorste temp sensor - CPU.

 

Just a tip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...