Prenter Geplaatst February 22, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2014 hallo ik heb een cherokee 4.0 HO van 93 mijn koelwater temperatuur sensor zit op het thermostaathuis bij een LO zit de sensor op de kop achteraan bij het kleppendeksel rechts (als je ervoor staat) bij een LO zit daar een paars/gele draad op het volgende is het geval , bij mijn HO heb ik daar diezelfde paars/gele draad zitten maar die is met een draad vastgeknoopt/doorgelust naar mijn thermostaat huis. ergens krijg ik nu valse info op mijn computer lijkt mij , ook gaat mijn temp (op het dashb. ) niet hoger dan 50gr door die verkeerde info op de boardcomputer heb ik nu een te hoog brandstof verbruik 1:5 omdat de motor niet op temp schijnt te komen denk ik dat er onnodig choke gebruik is. graag zou ik willen weten waar bij een HO de paars/gele draad op moet zodat ik alles weer in orginele staat kan brengen Gr. Per Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 22, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2014 Bij een HO heb je twee temperatuur voelers, Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst February 22, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2014 Bij mijn XJ zit die sensor ook links achter op de hoek (rijrichting!). Het is lastig bijkomen als hij vervangen moet worden en wellicht is daarom voor die doorverbinding gekozen. Bij demontage brak die van mij af, maar het is allemaal goed gekomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Prenter Geplaatst February 23, 2014 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 23, 2014 ik ga er vanuit dat diegene op het thermostaathuis dan voor de temperatuurmeter is , maar ik zie niet waar de paars/gele op zou moeten. de paars/gele komt uit de kabelboom achteraan het blok en je zou dus zeggen dat daar op de hoek ook een tempvoeler zou moeten zitten maar niets wijst daar op. we zoeken verder. als jullie nog een aanwijzing hebben dan graag. Gr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst February 24, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2014 Die op het thermostaathuis is verbonden met de CPU en de andere is uitsluitend voor de meter op het dashboard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JeePee Geplaatst February 24, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2014 ik ga er vanuit dat diegene op het thermostaathuis dan voor de temperatuurmeter is , maar ik zie niet waar de paars/gele op zou moeten. de paars/gele komt uit de kabelboom achteraan het blok en je zou dus zeggen dat daar op de hoek ook een tempvoeler zou moeten zitten maar niets wijst daar op. we zoeken verder. als jullie nog een aanwijzing hebben dan graag. Gr achteraan zit in de kop aan bestuurderskant nog een temperatuursensor in de kop geschroefd. (Ziet er uit als een dun draadeindje) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 24, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2014 Die op het thermostaathuis is verbonden met de CPU en de andere is uitsluitend voor de meter op het dashboard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst February 24, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 24, 2014 Ik ben bang dat die tekening me boven pet gaat. De achterste sensor was defect en de meter gaf geen temperatuur aan, maar voor de rest waren er geen problemen. Die sensor is vervangen en de meter functioneerde weer. Zoals ik het schreef is het me uitgelegd. Zit er soms verschil tussen een '91 en '93, en hoe moet ik dat zien, want op de tekening staat 1x temp.sensor en 1 x temp. sending unit? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst February 25, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2014 Die bovenop het thermostaathuis is voor de CPU, die achterop is voor de temperatuurmeter. Het klopt helemaal wat jij zegt Rijk! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Newbe Geplaatst February 25, 2014 Rapporteren Share Geplaatst February 25, 2014 Ok Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roler Geplaatst April 3, 2014 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2014 Klopt. In de jaren na 1997, het jaar van de update van de XJ, kan je een zelf-test van de meters uitvoeren, door de knop (KM teller stand resetter) ingedrukt houden, het contact aan en knop loslaten. Op deze manier gaan alle meters door een voorgeprogrameerd scenario and kan je zien of de meter die een foute weergave geeft (in dit geval de temp meter) een probleem heeft en waar het probleem zit (als de meter zelf niet volledig over de schaal beweegt is het de achterste sensor en als de zelf-test geen probleem laat zien op je dashboard, dan ligt het probleem in het gedeelte voorste temp sensor - CPU. Just a tip. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.