Spring naar bijdragen

Welke Stoere Band Heeft Ook Voldoende Grip Op Nat Wegdek?


Recommended Posts

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe set banden voor op mijn Wrangler.

Met die Wrangler doe ik jaarlijks een goeie 10000km, waarvan pakweg 90% verhard.

In het verleden heb ik nog met de BFG AT's gereden, en nu heb ik de BFG MT km1.

Van beide banden ben ik echt niet tevreden over de grip op een nat wegdek, dit is ook de reden waarom ik de MT's met nog ruim profiel wil vervangen.

Ik zoek dus een band (33" diameter voor op 15x8" velg) die er wat grof uitziet maar toch goeie grip heeft in de regen. Moet geen stille band zijn, rolgeluiden storen me niet.

Met welke banden hebben jullie goeie ervaringen op nat wegdek?

BFG MT km2

General Grabber MT

Goodyear Wrangler duratrac

...

Dank,

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Geert, ik heb onder de cj KM2 en die bevallen daar erg goed voor en zien er erg goed uit, onder de xj heb ik duratrac's.

Duratrac's zijn veel allrounder, naar mijn mening. Hele knappe band die eigenlijk alles kan van sneeuw tot modder, 160 km p uur en lekker stil, weet niet of ze veel duurder zijn, ze slijten wel sneller dan KM2, zeker in de zomer.

Ik zou zeggen probeer ze gewoon een keer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe set banden voor op mijn Wrangler.

Met die Wrangler doe ik jaarlijks een goeie 10000km, waarvan pakweg 90% verhard.

In het verleden heb ik nog met de BFG AT's gereden, en nu heb ik de BFG MT km1.

Van beide banden ben ik echt niet tevreden over de grip op een nat wegdek, dit is ook de reden waarom ik de MT's met nog ruim profiel wil vervangen.

Ik zoek dus een band (33" diameter voor op 15x8" velg) die er wat grof uitziet maar toch goeie grip heeft in de regen. Moet geen stille band zijn, rolgeluiden storen me niet.

Met welke banden hebben jullie goeie ervaringen op nat wegdek?

BFG MT km2

General Grabber MT

Goodyear Wrangler duratrac

...

Dank,

Geert

Rij zelf met General Grabbers AT2! Stoer en fantastisch in droog en nat weer. Ook fantantisch in de blup!,,,,
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ondertussen voor de BFG MT km2 gekozen.

De Duratrac was m'n faforiet, maar was niet te krijgen in 33x12,5R15.

De General AT2 schijnt ook goed te zijn, maar vind ik er wat te soft uitzien.

De BFG MT km2 is een grote verbetering vergeleken met z'n voorhanger en zelfs vergeleken met de AT!

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 5 months later...
Heb ondertussen voor de BFG MT km2 gekozen.

De Duratrac was m'n faforiet, maar was niet te krijgen in 33x12,5R15.

De General AT2 schijnt ook goed te zijn, maar vind ik er wat te soft uitzien.

De BFG MT km2 is een grote verbetering vergeleken met z'n voorhanger en zelfs vergeleken met de AT!

Geert

Bevallen de banden nog?

Hoe zijn ze op het asfalt en regen? Extreme rolgeluiden of iets dergelijks?

Ik ben ook aan nieuwe banden toe, ik heb nu grabbers at en ze doen het prima zowel op de weg als in de modder maar ik wil graag iets ruigers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

wij hebben de originele band der ondersteken... deze vliegenbuiten der valt niet mee te rijden in de regen.... sta ik bergop op een nat wegdek met de caravan begint hij al door te trappen... vandaag rustig aan het rijden op de snelweg bij regen wissel ik van snelweg, k'ga rustig (want zijn poep is een hel bij regen) de bocht in, zip begint hij vanachter te schuiven....

 

dus ook is ff rond kijken naar de km2 misschien.... ik moet wel 17" hebben... of is er ondertussen al betere ervaring met andere banden ????

bewerkt door mojito
Link naar opmerking
Deel via andere websites

de BF all terrain is over het algemeen een goede allrounder. Waarschijnlijk heeft de topicstarter nog de BF radial all terrain onder zijn Jeep gehad, dat is het (ondertussen heel oude) oude model, tegenwoordig staat er geen radial meer voor. Het oude model had om de een of andere reden (andere rubbersamenstelling? Iets ander profiel?) veel minder grip op nat asfalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Breed en groot loopvlak betekent minder druk per cm2, daardoor ga je "sneller" glijden in de bochten met nat weer.

MT banden hebben ook geen regenprofiel dus je moet altijd oppassen in de regen.

Ik rij met GT radial adventuro MT banden en ze doen het prima maar mijn vorige gc had ook 2wd en bij regen moest ik rustig gas geven bij de stoplichten anders bleef ik gewoon stilstaan.

Met remmen en in de bochten heb ik nooit problemen gehad, ook niet met regen.

bewerkt door jofer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik rij met Nokian Rotiiva AT 235/75 R15 sinds afgelopen herfst/winter en kan ze als goed aanbevelen. Dik voldoende grip in regen, sneeuw en ijs (zit ook een sneeuwvlokje symbool op) en ook vrij stil voor een AT op de snelweg.

 

Yoe,

 

ik heb deze ook steken in 285/70/R17 op de JK en kan het bovenstaande alleen maar beamen. 

 

http://www.nokiantyres.com/summer-tyres/nokian-rotiiva-at/

 

Grts

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zijn in Europa al de nieuwe BFG AT KO2 verkrijgbaar?

Daar hoor ik in de USA goede berichten over ... daar rijdt het werkpaard (Dodge Cummins) trouwens op Bridgestone Dueler AT Revo 2, hetgeen een goede band is onder alle omstandigheden behalve het zware terreinwerk (daarom liggen op de TJ Goodyear MT/R K :whistle:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...