Spring naar bijdragen

Homokineet Vervangen


Recommended Posts

goedemorgen allemaal,

vandaag de zj naar garage gebracht voor de apk.

weinig problemen alleen de homokineet rv moet vervangen worden, hoes is los en al het vet is eruit gelopen en de homokineet is daar ook niet beter van geworden.

speling op het wiellager rv maar die heb ik net al een beetje kunnen aandraaien en ik hoor hem niet.

ik heb nog nooit een homokineet vervangen en kan er ook weinig over vinden.

ik heb net het wiel eraf gehaald en het ziet er vrij simpel uit maar aangezien ik niet zonder auto kan moet ik het dus in het weekend doen en dan moet ik het gelijk goed doen.

ik denk dat als ik de remklauw en de remschijf eraf haal en het lager dat ik dan bij de homokineet kan.

klopt dat of zie ik iets over het hoofd?

zit die homokineet erg vast in de steekas of kan ik die er makkelijk uit trekken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Homokineet vervangen is niet zo moeilijk,

-wiel los

-remklauw los

-Remschijf er af

-3 bouten (dop 13 met 12 kantjes) los

-splitpen los

- centrale moer 36 los

Waar ik zelf wel problemen mee heb gehad is dat de 3 bouten die het wiellager vast houden helemaal vast gerot zitten, of al deels kapot gedraaid zijn aan de kop. Kruip olie van te voren spuiten en verhitten van te voren kan een hoop schelen.

Dan moer 36, is het makkelijkst met een slagsleutel los te krijgen.

Heb eventueel nog een goede gebruikte homokineet liggen (rechtsvoor, bijrijders kant dus).

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Homokineet vervangen is niet zo moeilijk,

-wiel los

-remklauw los

-Remschijf er af

-3 bouten (dop 13 met 12 kantjes) los

-splitpen los

- centrale moer 36 los

Waar ik zelf wel problemen mee heb gehad is dat de 3 bouten die het wiellager vast houden helemaal vast gerot zitten, of al deels kapot gedraaid zijn aan de kop. Kruip olie van te voren spuiten en verhitten van te voren kan een hoop schelen.

Dan moer 36, is het makkelijkst met een slagsleutel los te krijgen.

Heb eventueel nog een goede gebruikte homokineet liggen (rechtsvoor, bijrijders kant dus).

Succes

Bedankt voor de info maar ik zet er liever een nieuwe op.

De zj moet nog 4 jaar mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Het zou wel fijn zijn als je er een "How Too", met foto's uiteraard, van maakt voor...bv. mij? :whistle:

wilde ik wel doen maar het regende en ik had haast, how too die hier boven geplaatst zijn werken perfect.

hij zit er al op, alle bouten kwamen soepel los.

ik krijg alleen de klemmetjes om de hoes niet vast.

ik heb de homokineet goedkoop kunnen krijgen maar ik weet niet of ik hier de link mag plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben wel benieuwd hoe deze zich gaat houden.......eigenlijk kun je nix fatsoenlijks kopen voor dit geld.....

 

We zijn benieuwd!

Het probleem wat wij als garagehouders hebben is dat we de kwaliteit zo moeilijk kunnen inschatten. Bijna alles komt uit China , maar daar maken ze ook af en toe goede spullen. Inkoop meer betalen kan dus een betere kwaliteit betekenen maar ook gewoon meer winst voor de leverancier.....

Siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Hallo Jofer,

 

Is al weer bijna 2 jaar verder, hoe houd de homokineet zich? De mijne is ook slecht aan het worden en wil ik gaan vervangen. Staat bij voor de 5.2 maar past toch ook op de 5.9? Is het deze? Art. Nr.: G1Y008PC

Paskal Homokineet reparatie set, aandrijfas. 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...