Spring naar bijdragen

Aw4 In Wrangler Yj


Recommended Posts

Dit lijkt me eeninteresante swap maar is voor mij nog puur hypothetisch, wil mij hier gewoon een beetje in verdiepen.

Ik heb hierover al een beetje ingelezen, maar er blijven me enkele vragen te stellen.

1)Heeft iemand op dit forum dit reeds gedaan?

2) Ik dacht dat vanaf 1991 de uitgaande as van de aw4 23 splines is geworden, door die as een beetje in te korten past daarop de np231 van de yj?

3) Voor de automaat is een apparte computer (tcu) en vanaf 93 is er een andere tcu gebruikt, dit zou eenvoudiger zijn te installeren (heb iets gelezen over renix en nog iets)? Bestaan er bedradingskits (zoiets als painless) voor swap op een YJ?

Ervaringen zijn welkom.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik ook achter mijn 4.0l ho, alles voor de deur gedaan met help uit de vs en van muddog, er is en heleboel info te vinden op de web

 

 

 deze link is voor en tj maar daar staat hoe het moet 

 

http://www.stu-offroad.com/engine/aw-4/aw-4-1.htm

 

http://www.moab4x4outpost.com/F_build_ups/YJ_tranny/yj_trans01.html

 

http://www.stu-offroad.com/engine/aw-4a/aw-4a-1.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de respons. Ik had die sites al kort bezocht. Gezien het op dit forum al gedaan is weet ik waar terecht met mijn vragen indien ik hiermee verder zou gaan. De reden voor een automaat is dat het comfortabeler terreinrijden is. Gezien ik 35 " bfg heb onder een D35 met ARB ben ik ook bezorgt voor deze fragile as. . Een extra voordeel van de automaat zou kunnen zijn dat krachten minder bruusk op de assen komen, en dus minder kans op breuk.

Heeft iemand  een mening/ervaring hierover?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de respons. Ik had die sites al kort bezocht. Gezien het op dit forum al gedaan is weet ik waar terecht met mijn vragen indien ik hiermee verder zou gaan. De reden voor een automaat is dat het comfortabeler terreinrijden is. Gezien ik 35 " bfg heb onder een D35 met ARB ben ik ook bezorgt voor deze fragile as. . Een extra voordeel van de automaat zou kunnen zijn dat krachten minder bruusk op de assen komen, en dus minder kans op breuk.

Heeft iemand  een mening/ervaring hierover?

Brekende assen komen meestal niet van een te groot motorvermogen maar doorslippende wielen die plotseling weer grip krijgen. Ik ben het er wel mee eens dat het een stuk lekkerder rijdt met een automaat in het terrein, maar daarover verschillen de meningen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...