Spring naar bijdragen

Vage Klacht: Bonkend Geluid Bij Gas Los Achter Onder Auto


NiMi
 Share

Recommended Posts

Iemand een idee dat als ik gas loslaat en de auto laat uitlopen er een geluid (achter onder de auto) klinkt alsof er iemand onder de auto ergens tegenaanslaat. Het geluid is er niet als ik gas geef. Beetje vaag maar misschien herkend iemand het meteen (hoop ik).

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aha, origineel of aftermarket?

 

In dat laatste geval is het vaak zo dat alles toch net even anders is, net een scherper of flauwere bocht, ophangpunt net wat langer of korter of net wat andere dan originele ophangrubbers. Kans is groot dat de uitlaat daardoor een half centimetertje naar links of rechts hangt en dan net ergens tegenaan bonkt.

 

Dat het dan bij gasgeven niet gebeurd komt omdat het hele blok dan wat kantelt en alles onder "spanning" vast zet. Laat je gas los dan kantelt hetblok ook en komt de uitlaat weer "los" in de rubbers te hangen.

 

Laat maar weten wat het was suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Geluiden diagnostiek via het internet is nog net wat makkelijker dan geuren diagnostiek.

Wat je in een geval als dit moet doen, is onder je XJ kruipen en overal eens je handen opleggen. Kijken of er wat los zit, of er ergens speling zit. Je aandrijf as bij de universal joints: pak hem vast en duw in alle richtingen. Er moet geen speling in zitten

Lift je achterbanden op en draai ze rond. Hoor een een regelmatiige klunk? Je aandrijf as bij de transfer case: is er spelling, kan je de as draaien?

Is het geluid dat je hoort regelmatig, zoals een klunk-klunk-klunk of meer een rammel? Om maar eens een paar vragen te stellen

XJ's maken heel veel soorten geluid....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...