Spring naar bijdragen

Supercharger Op Magnum 5.9 V8


jeepertje
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik loop te dromen van een supercharger op mijn 1998 5.9 magnum v8.

Maar, tot welke druk is dit verstandig zonder aanpassingen van het blok?

Hierbij denk ik vooral aan het plenum plate, de zuigers en de drijfstangen.

Vanaf wanneer moeten er aanpassingen aan de pcm gedaan worden? Kan dit eenvoudiger, door bv map signaal aan te passen met weerstand of iets? Of gewoon injectoren met meer debiet?

Ik twijfel nog een beetje tussen een supercharger of een stroker 408 of zelfs 426...

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D  *topic volgen doet*

Een paar jaar terug waren er pasklare superchargers verkrijgbaar van Vortech, voor de 5,2/5,9 Magnum's. Hiermee kwam er zo 100-150PK bovenop. Deze worden niet meer gemaakt, en zo af en toe verschijnt er een gebruikte op eBay.

De standaard plenum plate wordt er zonder supercharger al gemakkelijk uit geblazen, laat staan als er druk op staat. De plenum plate van Hughes die jij mij aanraadde tijdens het opnieuw opbouwen van mijn blok is 10x dikker en veel steviger, die moet een heel stuk meer aan kunnen. Anders is er altijd nog de Mopar M1 intake of de intake van Hughes: http://www.hughesengines.com/Index/products.php?browse=search&search=f1+intake&submit=Go&searchmode=keyword&partid=24773

Kijk ook eens op www.thespeedfreaks.net. Daar zitten heel veel niner eigenaren, er is erg veel info te vinden en sommige hebben er zelfs nitro ingebouwd. B)

 

bewerkt door Masis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik loop te dromen van een supercharger op mijn 1998 5.9 magnum v8.

Maar, tot welke druk is dit verstandig zonder aanpassingen van het blok?

Hierbij denk ik vooral aan het plenum plate, de zuigers en de drijfstangen.

Vanaf wanneer moeten er aanpassingen aan de pcm gedaan worden? Kan dit eenvoudiger, door bv map signaal aan te passen met weerstand of iets? Of gewoon injectoren met meer debiet?

Ik twijfel nog een beetje tussen een supercharger of een stroker 408 of zelfs 426...

Geert

 

Afhankelijk van de vermogens die je wil gaan bereiken moet je niet vergeten dat je aandrijflijn het ook niet al te fijn zal gaan vinden als je geregeld met het volle nieuwe vermogen ga spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties!

Ik vrees inderdaad dat de motor zelf eerst enkele aanpassingen zal nodig heb en om dit duurzaam te kunnen houden. En inderdaad, al wat erachter komt zal het ook niet zo leuk vinden.

Als zijn er wel die met originele motor en blower rijden...

Zal beginnen met 1,72 roller rockers en zien wat dat geeft.

Ik kan me momenteel nog wel wat bezig houden, maar was alvast wat aan't dromen...

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...