Spring naar bijdragen

E10 Benzine In Tj


Moto
 Share

Recommended Posts

Volgens de ANWB: Voor ongeveer 10% van de auto's is E10 niet geschikt. Bij deze groep auto's bestaat de kans dat de ethanol uit de E10 bepaalde rubber en kunststof afdichtingen, keerringen en pakkingen aantast.

Op die site kun je een test doen, en daaruit blijkt dat Jeeps na 1989 wel geschikt zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben sinds kort een pomp in ons dorp waar je E10 kan tanken. Dit scheelt zo'n 10 cent per liter tov Euro.

Kan ik de E10 nu ook in mijn TJ tanken. Gaat om een 4.0 van '98.

 

Kees,

 

Je kan het in je tank gooien maar ik zou het persoonlijk niet doen. In Amerika hebben ze dergelijke brandstoffen al langer. Hou wel rekening met het volgende. Ethanol bevat iets minder energie dan benzine. Bij E10 komt het verschil neer op ongeveer 2% vergeleken met conventionele benzine. Daardoor zal het verbruik iets toenemen en je vermogen iets afnemen maar dat is te verwaarlozen. Hou gewoon het verbruik even in de gaten en laat het effe weten als jij een verschil in verbruik meet op den duur.

 

Wat is de prijs van E10 bij jou in het dorp?

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb al wat ervaring met E10 in Frankrijk opgedaan.

Voor (moderne) bosmaaiers, aggregaten en trekkers werkt het niet...blijf pakkingen vervangen. Lossen gewoon op.

 

Is logisch dat dit voorkomt.

 

De maximaal toelaatbare hoeveelheid ethanol die in de brandstof verwerkt mag worden is vastgesteld op 10%. Deze Richtlijn legt echter geen enkele verplichting op om deze maximale waarde ook daadwerkelijk te realiseren. Het is een gegeven dat er met deze waarde wordt gerommeld en hoe hoger het percentage ethanol in de brandstof hoe sneller de pakkingen oplossen. 

 

IT'S ALL ABOUT THE MONEY!

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Siert, Mich,

Er is sinds kort hier een tweede Argos geopend, onbemand.

E10 hier 1,60 per liter.

De Duster en de Focus lopen er prima op. Was gewoon benieuwd voor de Jeep. Mij leek het geen probleem. In het verleden ook wel eens met bijmengen van Aceton ge

bewerkt door Moto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er mindere ervaringen mee op vakantie(s) in Frankrijk. Motor loopt er niet echt goed op. Als ik het kan helpen tank ik wat anders...

 

 

Overigens zit er in Nederland in de andere benzines ook biobrandstoffen, het zal nooit verder komen dan een procent of 5. (verplicht)

@michel1072: ik geloof niet dat er wordt gerommeld met hoeveelheden ethanol in brandstoffen. Het is niet hetzelfde als een recept voor koekjes waar je zomaar even wat minder suiker in kan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er mindere ervaringen mee op vakantie(s) in Frankrijk. Motor loopt er niet echt goed op. Als ik het kan helpen tank ik wat anders...

 

 

Overigens zit er in Nederland in de andere benzines ook biobrandstoffen, het zal nooit verder komen dan een procent of 5. (verplicht)

@michel1072: ik geloof niet dat er wordt gerommeld met hoeveelheden ethanol in brandstoffen. Het is niet hetzelfde als een recept voor koekjes waar je zomaar even wat minder suiker in kan doen.

 

Als je weet hoe het werkt is het niet anders als koekjes bakken Kameel. Tis echt simpel als je er eenmaal in zit. Ik snap ook wel dat velen het niet weten maar het is net als fietsen. Als je het eenmaal beheerst verleer je het nooit meer. Met mijn diesel rij ik al ruim drie jaar op een mix van diesel met gas en voor velen was dit tot voor kort ook hocuspocus. 

 

De verhoudingen aanpassen met maar 5% meer ethanol zorgt bij grote hoeveelheden al voor een aanzienlijke winst. Hier in Nederland is dat nog niet echt het geval terwijl ik wel mensen ken die al aan het experimenteren zijn maar in het buitenland is dit wel degelijk het geval dat er op grotere schaal gerommeld wordt met de waardes zowel in benzine,diesel als E10 en ik reageerde op het verhaal van ruudvd die zijn ervaringen vertelde over Frankrijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Siert, Mich,

Er is sinds kort hier een tweede Argos geopend, onbemand.

E10 hier 1,60 per liter.

De Duster en de Focus lopen er prima op. Was gewoon benieuwd voor de Jeep. Mij leek het geen probleem. In het verleden ook wel eens met bijmengen van Aceton ge

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...