Spring naar bijdragen

K&n Replacement En/of Sportfilter


ACE64
 Share

Recommended Posts

Het verschil vind ik zelf niet merkbaar.

Ik zelf vind dat de motor eerder reageert op het gaspedaal, waarschijnlijk omdat het makkelijker zijn lucht krijgt. 
Voor mij was dit verschil iets merkbaar omdat ik van een lange luchtweg(snorkel) naar een korte luchtweg (open K&N) ben gegaan. 

 

De reden dat ik het er af heb gehaald is omdat ik het niet vind functioneren met terrein rijden.

Het voordeel van een replacement filter van K&N is dat hij herbruikbaar is.

bewerkt door Cannonball
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Zelf nog geen ervaring ermee... maar wel een artikel gevonden over 10 verschillende inlaat systemen voor een Wrangler TJ in "4x4 garage" TJ edition uit 2010. AEM Brute force, AFE Magnum, Airaid, Banks Ram, INJEN JEEP, MOPAR Cold Air, Pacesetter Air, Rusty's Off road, Rock it parts en uiteraard K&N Fuel Injection Performance Kit. Het volgende wordt erover geschreven:

 

the kit word beschouwd als de vader van alle kits. Het bestaat uit een plastic buis, en high flow conische filter van K&N.

Koppel: 198.5 lb-ft (standaard 188)

Vermogen: 153.8 pk (standaard 142.3)

(deze waardes hebben ze verkregen op een Dyna bank, met een gemiddelde van drie runs)

 

Pluspunten: garantie op filter, reageert snel door het hele toerengebied

Nadelen: Behuizing loopt spaak met AC pijp (need pas gemaakt te worden), Koude lucht huis sluit niet volledig af zodat warme lucht van het motorcompartiment nog steeds aan gezogen kan worden, beugel op radiateur moeilijk aan te brengen.

 

Maar zoals ik al zei, geen ervaringen er nog mee. Sterker nog, het enige wat ik tot nu veranderd heb in mijn Jeep is het vullen van de asbak. Uitgaande van het artikel, denk ik dat ik voor de AEM kit ga. Alle systemen geven ongeveer dezelfde waarden aan in het toegenomen vermogen. De reden voor mij om voor de AEM kit te gaan is het feit dat het synthetische droge filter bij wijze van spreke uitgeklopt kan worden op je bumper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf nog geen ervaring ermee... maar wel een artikel gevonden over 10 verschillende inlaat systemen voor een Wrangler TJ in "4x4 garage" TJ edition uit 2010. AEM Brute force, AFE Magnum, Airaid, Banks Ram, INJEN JEEP, MOPAR Cold Air, Pacesetter Air, Rusty's Off road, Rock it parts en uiteraard K&N Fuel Injection Performance Kit. Het volgende wordt erover geschreven:

 

the kit word beschouwd als de vader van alle kits. Het bestaat uit een plastic buis, en high flow conische filter van K&N.

Koppel: 198.5 lb-ft (standaard 188)

Vermogen: 153.8 pk (standaard 142.3)

(deze waardes hebben ze verkregen op een Dyna bank, met een gemiddelde van drie runs)

 

Pluspunten: garantie op filter, reageert snel door het hele toerengebied

Nadelen: Behuizing loopt spaak met AC pijp (need pas gemaakt te worden), Koude lucht huis sluit niet volledig af zodat warme lucht van het motorcompartiment nog steeds aan gezogen kan worden, beugel op radiateur moeilijk aan te brengen.

 

Maar zoals ik al zei, geen ervaringen er nog mee. Sterker nog, het enige wat ik tot nu veranderd heb in mijn Jeep is het vullen van de asbak. Uitgaande van het artikel, denk ik dat ik voor de AEM kit ga. Alle systemen geven ongeveer dezelfde waarden aan in het toegenomen vermogen. De reden voor mij om voor de AEM kit te gaan is het feit dat het synthetische droge filter bij wijze van spreke uitgeklopt kan worden op je bumper.

HI Bleeker, Kan je me misschien de link of een kopie van dat artikel sturen? AEM is overigens een dochteronderneming van K&N ik heb telefonisch contact met ze gehad. K&N maakt alleen een filter voor de 4.0ltr TJ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
HI Bleeker, Kan je me misschien de link of een kopie van dat artikel sturen? AEM is overigens een dochteronderneming van K&N ik heb telefonisch contact met ze gehad. K&N maakt alleen een filter voor de 4.0ltr TJ

Het is een oud tijdschrift, wat ergens rond slingerde op mijn werk.

 

Over de AEM Brute Force Intake staat alleen maar goeds, maar dat is overigens voor alle merken die getest werden. Volgens hun leverde AEM filter iets van 155 pk, met een koppel van 198.4. Maar zoals ik al zei: het mooie van de AEN set-up is dat een droge synthetische filter heeft. Kan je gewoon schoonspoelen of zelfs uitkloppen op je bumper.

 

Het gaat om het tijdschrift: "4x4 garage - TJ Edition - Winter 2010" van SIM Truck Series/ Source Interlink Media

 

Sorry overigens voor de late reactie....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...