Spring naar bijdragen

Olie Differentieel achter vervangen


Recommended Posts

Morgen ga ik langs Carplan in Utrecht om wat spullen op te halen voor vervangen van olie in diff. Wat mag ik zeker niet vergeten mee te nemen.

* Pakking spul

* Olie

* evt. tractie toevoeging ?

* ?

* ?

Wat kan ik verder het beste gebruiken om na het openen het diff. te reinigen?

TNX

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had bij BREZAN geinformeerd naar 2 liter olie voor het differentieel en kreeg te horen dat 't 18 euro ex BTW ging kosten. Vanmiddag bij CarPlan in Utrecht pakkingkit en Mopad tractie toevoeging gekocht en ook even geinformeerd naar de olie prijs. 25 euro ex BTW. Op naar BREZAN dus voor de benodigde olie. Bij het afrekenen vroeg hij wat hij voor prijs had gezegd aan de telefoon. Ik zeg 18 euro, maar was daar de korting al af vraag ik. Hij slaat aan het rekenen en gaat er waarschijnlijk vanuit dat hij zelf 18 euro voor 2 liter bedoelde en komt uit op een bedrag van 19.35 euro.

Jeep rijden valt op deze manier wel weer mee. thumbsup.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net uitgeknutseld met het diff. achter. 8jes gereden maar het schavende geluid blijft. Hoe snel zou het geluid weg moeten zijn als het om het diff. gaat? Heb een km of 4 ermee gereden.

Hoor het niet tot een km of 40 daarna wordt het harder tot een km of 90 (snelheid)

As?? is dat een optie? Krom? moet er ergens vet in of toch een lager? Zijn niet m'n blokken of schijven heb ik ook naar gekeken.

Tis klote om precies te lokaliseren als je zelf rijd.

Tips zijn welkom.

Tnx

Rd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Beest,

Ja, hoor het geluid altijd. Meer gas erop of minder maakt niet uit. Wordt wel harder naar mate snelheid hoger wordt. Hoor hem alleen harder met het gas eraf doordat er minder herrie van de motor is. Met remmen lijkt het iets harder.

Hij trilt verder niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Acro,

ik heb hetzelfde schurende geluid. Bij mij alleen met gas erop, zodra ik het pedaal loslaat niets.

Ik vermoed, in mijn geval de kruisstukken in de aandrijfas die aan vervanging toe zijn. Allereerst vervang ik toch nog maar de tussenbakolie, daarna komt de rest indien geluid niet weg gaat..

Ik hou je op de hoogte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...