Spring naar bijdragen

Voorgeschreven Bandenspanning 17" Velgen


Recommended Posts

Hallo,

Op mijn grand cherokee overland wh zaten origineel 18" velgen,

Nu heb ik een winterset gemonteerd met 17" velgen.

Kan iemand zeggen wat de voorgeschreven bandenspanning is voor de 245-65R17 banden?

Dit zou op een sticker staan in de deuropening, of in het hanschoenkastje moeten staan.

Dank,

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik heb een zomerset en een winterset velgen met banden. Ik rijd regelmatig in Scandinavie en mijn ervaring met zware last is: hoe platter de band des te minder lucht, dus 18" doe ik geen 3atm zoals de dealer deed, maar 2.7atm en met 17" vooral daar met besneeuwde wegen doe ik er 2.5atm in met 245-65/17. Begin dit jaar heb ik 235-65/17 opgezet, omdat de paardentrailer beladen meeging en moet zeggen in de sneeuw rijdt dit een stuk fijner. Zelfde druk en toch meer grip.

Maar een vraagje,waarom doe je in NL voor een Jeep winterbanden? Mijns inziens totaal overbodig.
Vorig jaar zijn we in de winter de Oostenrijkse bergen ingegaan, wij met winterbanden en Finse vrienden (Jeep rijders) zonder. Resultaat geen verschil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn winterbanden zorgen bij mij niet voor schijnveiligheid, het is niet omdat ik winterbanden en permanente 4x4 heb, dat je mij op de linker rijstrook onverantwoord zal zien rijden!

Feit is, mijn grip op ijzige ondergrond met winterbanden is groter dan met een all season, want mijn band is geen compromis zoals een all season band dat wel is!

Ik ga niet naar Scandinavi

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...