Spring naar bijdragen

4.7 Vs 5.7 Hemi


Recommended Posts

Ik ben bezig een andere Grand te kopen. heb nu 2 ZJ "versleten" En wil nu een nieuwer type.

de WK en WJ zit ik nu naar te kijken, ik wil weer een V8. Waarom zou ik nu kiezen voor een 4.7, 4.7HO of een 5.7 Hemi.

Kan zelf wel wat dingen verzinnen, maar ben erg benieuwd naar de ervaring van jullie met deze motoren en auto's.

 

Bij voor baad dank voor jullie reacties!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb zelf nu een wj 4.7 h.o., fijne motor (als je er geen problemen mee hebt) veel vermogen, maar het blijft een baby-HEMI. Zijn veel problemen over bekend, vaak eindigt het blok met een tik in de motor.

Hiervoor heb ik een 5.7 HEMI gehad, zeer betrouwbaar, hele fijne motor en heel veel pk's. Qua verbruik maakt het niet veel uit tussen deze twee blokken.

Als ik dus zou moeten kiezen tussen deze twee, zou ik zeker weer voor een echte HEMI gaan!

Succes met je keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb geen ervaring met beide, maar over de 4.7 is er veel te lezen, en meestal geen goed nieuws. Het vermogen vind ik ook wat aan de lage kant. Een 4.7 op lpg is om problemen vragen...

Zelf heb ik de wh 3.0 crd en die doet het ook niet slecht, zeker niet met de Jeep achterop.

Geert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi rodapro,

 

ik heb dezelfde plannen, alhoewel ik nog twijfel nadat onlangs de lpg accijnzen verhoging is aangekondigd, het wordt wel erg duur op deze manier, zeker als je wat kilometers per jaar maakt. Ik heb berekend wat een 5.7 hemi mij per jaar ong zou kosten (bij 30.000 km p/j) en het komt al in de richting van de diesel versie. Voordeel van diesel is dat je veel koppel hebt en geen gedonder met lpg tanken, daarbij langere range. Ik werk op 55 km afstand en sta dus minstens 2 x per week aan de pomp als ik ook in het weekend met gezinnetje op stap ga. Aan de andere kant. heb ik in zo'n crd altijd een busje gevoel, zeker als ik weet dat ie van mercedes is hehe...

 

Ik heb dus zelf ook een zj en ik was aan het kijken naar een wj H.O en een WK 4.7 / 5.7 / CRD. 

 

De crd heeft mijn schoonvader , heb ik net besproken,

5.7 is echt super qua beleving en vergeet niet, heeft cilinderuitschakeling. Je moet eerst de 4.7 HO rijden en daarna in de 5.7 hemi gaan rijden, weet je wat ik bedoel.

4.7 HO "schijnt" idd gevoelig te zijn maar ik het geen idee of dat maar verhalen zijn..ik denk dat het ook een kwestie van geluk is, er zullen ook zat hemi's zijn met problemen. Gewoon een kwestie van niet te veel eigenaren voor jou, en goede onderhoudshistorie. Waarom ik besloot toch voor de wk te gaan ?

 

 - 2005 - gewoon een veel modernere auto, mercedes onderstel, stuurt superstrak en de beste engine  = best of both worlds

 - wk is groter en dus ruimer, want de wj is erg zwaar (de HO is bijna 2 ton) maar niet erg groot en krap van binnen, zeker op de achterbank, ik weet niet of je koters hebt..

 - wk 5.7 is 2150 kg vs 1950 kg van de wj ho. verschil in wegenbelasting is te doen, je krijgt er naar mijn mening veel meer auto voor terug

 - cilinder uitschakeling bij de hemi

 - wk is nieuwer dus vaak minder eigenaren en stabilere onderhoudsgeschiedenis, minder verschillende garages enzo

 - tegenwoordig is wk maar een paar duizend euro duurder dan een mooie wj H.O, dat heb ik er wel voor over.  ik denk dat je voor 12 a 13 k een goeie 5.7 hemi hebt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoor het al :D

Ik ga zoeken naar een mooie WK  5.7 Hemi, of misschien een WJ 4.7 HO

Ben zo wie zo geen gas rijder, dat gebruik ik niet eens om op te koken, kook electrische :P

En de auto is voor mij ook meer hobby als dat ik hem veel nodig heb. En hobby's kosten geld.

 

Thanxs voor de reacties enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 HAHA! die is goed! Heb ik nog niet eerder gehoord. Smaken verschillen natuurlijk.

 

 

best of both worlds toch?

Als je van het rijgedrag van een merc of beemer houdt zeker, maar  ik rij  m'n hele leven al met Amerikanen, dus ben daaraan verknocht geraakt. Als je van strak weggedrag houdt overweeg dan ook eens de SRT8, die rijden helemaal als een kart. worden inmiddels ook wel betaalbaar.

bewerkt door Dutchtbi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je van het rijgedrag van een merc of beemer houdt zeker, maar  ik rij  m'n hele leven al met Amerikanen, dus ben daaraan verknocht geraakt. Als je van strak weggedrag houdt overweeg dan ook eens de SRT8, die rijden helemaal als een kart. worden inmiddels ook wel betaalbaar.

 

 

Let bij het zoeken naar een Hemi ook op de km-stand. Bij 96000 moet deze een zgn. D-beurt hebben, wat zo veel inhoudt als zeer uitgebreid groot onderhoud waarvoor je als er verder niets versleten is zo maar 1200

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...

Jep, bevalt helemaal goed. Fijne wagen, helemaal blij mee.

Heb na dat ik hem gekocht heb gelijk wat modificaties gedaan;

2 inch verhoogd, 8,5Jx18 AEZ velgen, vanaf de B-stijl geblindeerd,

K&N coold air intake, Poessie bar ;-)

vanaf de cat. een nieuwe uitlaat met een Thrush glasspack,

en wind gelijders voor bij de voor en achter deuren.

bewerkt door Rodapro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...