Spring naar bijdragen

Onderdruk/bovendruk


zwederlander
 Share

Recommended Posts

ik heb vorigeweek een xj 2.5 td van 96 gekocht,alles is in nieuwstaat maar de motor geeft wat problemen.

ik heb alle filters vernieuwt en bij het openmaken van het luchtfilter kwam ik olie tegen in het filterhuis,

uit de dunne slang die naar kleppendeksel gaat komt wat rook samen met wat olie, en als de motor loopt ruikt de auto naar olie en hoor je een hol geluid, of er geen luchtfilter in zit.

waar moet ik naar kijken om dit probleem te verhelpen?

mvg dick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet niet zeker of de 2.5 td het ook heeft maar bij de 4.0 zit er achterop de kleppendeksel een slang naar inlaatspruitstuk

en die zit dan verstopt of het terugslag klepje in de dop op het deksel blijft hangen

daardoor kan je de druk bij de kleppen alleen nag maar naar je luchtfilter en dus ook de olie die mee gaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

he bedankt voor je reactie, bij mij gaat er een slangetje van de kleppendeksel direct naar het luchtfilter maar ik twijfel of dat origineel is want dat is een stuk tuinslang.

van het carter gaat er een slang naar een kunstof potje met nog 2 aftakkingen die nergens op uit komen, alleen een stukje slang.

weet iemand of dit juist is?

mvg dick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...