Spring naar bijdragen

Brake Light & Cruise Control


BBJ
 Share

Recommended Posts

Het waarschuwingslampje van de remmen brandt al een tijdje. Gaat dat ook branden als remmen aan vervanging toe zijn? Want remmen doet hij nog best. Eerst dacht ik dat het voor de handrem was, maar die is er echt af.

 

De cruise control doet het dinds die tijd ook meestal niet. Kan het zijn dat die uitschakelt als het remlampje blijft branden? Pas als ik de ON knop een paar keer heb ingedrukt, gaat het cruise lampje branden, maar dan doet'ie het nog steeds niet.

 

Hoop dat iemand weet hoe het zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het waarschuwingslampje van de remmen brandt al een tijdje. Gaat dat ook branden als remmen aan vervanging toe zijn? Want remmen doet hij nog best. Eerst dacht ik dat het voor de handrem was, maar die is er echt af.

 

De cruise control doet het dinds die tijd ook meestal niet. Kan het zijn dat die uitschakelt als het remlampje blijft branden? Pas als ik de ON knop een paar keer heb ingedrukt, gaat het cruise lampje branden, maar dan doet'ie het nog steeds niet.

 

Hoop dat iemand weet hoe het zit.

Zover ik weet loop er een kabelboom door het stuur voor de bediening van de cruise control, dit in plaats van een sleepring zoals in de meeste auto's.

Hier kan door het vele draaien van het stuur een kabelbreuk in komen. 

Bij mij brand het lampje van de airbag constant en werkt de cruise control ook niet.

Volgende week heb ik tijd om er naar te kijken, maar volgens mij is het alleen de kabelboom vervangen.

 

Het lampje van de rem weet ik niet of dat er mee te maken heeft.

 

Succes, 

 

Richard.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk eerst even of de remvloeistof op pijl is. Wat betreft CC; dit komt vaak door de schakelaar. Hier kan vuil/stof in komen waardoor hij hem niet meer goed pakt. Was bij mij ook een keer het geval, een paar keer op geslagen en hij deed het weer :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat je cruisecontrol het niet doet kan aan de "clock spring" liggen. Als hier en breuk inzit krijg je vreemde storingen.

 

Het is ook mogelijk dat deze niet functioneert omdat het rem lampje brand.

 

W.b.t. het branden van dat lampje......

 

- er zit geen niveau schakelaar in het reservior

- er zit geen slijtage indicator in de voeringen/blokken

- er zit wel een drukschakelaar in de remdrukverdeler, te lage druk of drukverschil zou een oorzaak kunnen zijn.

- het ABS systeem is uit te lezen op storingen. Het stekkerblok van de pomp en ventielenblok kan geoxideerd zijn.

 

Check in elk geval het niveau van de remvloeistof, vul dit bij en onlucht zo nodig de remmen.

Vervangen van de remvloeistof en doorspoelen is te adviseren als je niet weet wanneer dit voor het laatst gedaan is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...