Spring naar bijdragen

Nekaf Wil Niet Starten


Recommended Posts

Beste mede jeep liefhebbers,

 

Na weken warme dagen hebben gehad, en de 'mindere' dagen er aan komen, heb ik eindelijk mijn stoelen geheel gestript en opnieuw bekleed.

Gisteren wilde ik het oude beestje (1956) na 1,5 jaar eindelijk weer eens starten en hem eens een goede beurt geven, maar hellaas :(
 

Er komt wel brandstof in de cabarateur (is zweterig) kan het er aan liggen dat de brandstof "oud" is?   normalite was het starten en gaan.

Ik hoor de motor wel draaien.

 

kan iemand me in de goede richting duwen!?

 

alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de brandstofaanvoer inderdaad goed is en ook de startmotor ronddraait kun je dat als storingen uitsluiten. Dan ligt het wellicht aan de ontsteking. Hoe is de staat van je bougies? Heb je een vonk per bougie. Hoe zien de bougies er uit? Verdeelkap van de ontsteking? Rotor? Contactpuntjes.?Condensator?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zow... die loopt weer, en het eerste rondje heb ik al gereden (5KM) nu flink poetsen, schuren, schilderen.
Blijkbaar lag het aan de accu's ik vermoed dat de accu-lader's niet voldoen :S
Ik heb er een accu-help bijgezet, en toen was het starten en rijden, wat een heerlijk gevoel is dat!

 

Ik heb alleen nog mijn twijfels bij het oliepijl van de versnellingsbak, hoe/waar kan ik die controleren?
Ik mis een schroefje aan de onderzijde zag ik net :S

In iedergeval super alle hulp die ik hier heb ontvangen!

 

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Olie bijvullen via de plug aan de zijkant van de tussenbak en de versnellingsbak tot oliepeil gelijk staat aan de vulopening.

Welk schroefje mis je? Toch niet de opening bij het vliegwielhuis? Die hoort nl open te zijn en alleen bij doorwaden plaats je daar de vliegwielhuisstop in ( hoort wel bij de nekaf te zitten bij het gereedschap bv)

Grtz

Chiel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Olie bijvullen via de plug aan de zijkant van de tussenbak en de versnellingsbak tot oliepeil gelijk staat aan de vulopening. Welk schroefje mis je? Toch niet de opening bij het vliegwielhuis? Die hoort nl open te zijn en alleen bij doorwaden plaats je daar de vliegwielhuisstop in ( hoort wel bij de nekaf te zitten bij het gereedschap bv) Grtz Chiel

Bedankt Nekafchiel, inderdaad, dat schroefje 'miste' ik  gelukkig valt het nog wel mee dus ;)

Ik kan de plug van de versnellingsbak/tussenbak niet zo 1 2 3 vinden :frusty:   zitten ze aan de linkerkant of aan de rechterkant (gezien vanuit de rijrichting)?

 

greetz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joost

Wellicht handig om deze link eens te raadplegen (leuke website van een nekafliefhebber) daar kun je de meeste documentatie, TH's (technische handleidingen) vinden en ook de amerikaanse TM's ( technical manuals) http://www.crosswolf.nl/m38a1_nekafdownloads.html

In die documentatie kun je alles vinden!

Of even snel googlen op SK 9-345 (smeerkaart) , =plaatje van alle smeerpunten, vetnippels en versnellingsbak en reductiebak, dan moet je er uit komen.

Succes

Chiel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heey Nekafchiel,

 

Bedankt voor je reactie, ik heb inmidels de vulopening gevonden van de reductiebak, (blijkt dat er ook een tussenbak is 8I )
Ik heb via de crosswolf site wat informatie opgedaan, en deze week komt er nieuwe olie in! ik ben benieuwd hoe hij dan rijd/klinkt :)

gr.

 

Joost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...