Spring naar bijdragen

Nieuw Hier En Wat Vragen Over Een Cj7


Atje
 Share

Recommended Posts

Hallo allen,

 

Allereerst zal ik me even kort voorstellen. Ik ben Arthur, 34 jaar en ik ben al een tijdje op zoek naar een CJ7.

Ik heb al eerder hobby auto's gehad en wil nu voor het echte werk. Ik heb sleutel ervaring (zowel beroeps als hobby) en een CJ7 trekt mij gewoon aan.

 

Ik ben rustig op zoek en ook vooral met de mogelijke veranderingen in de oldtimerregeling heb ik geen haast (maar het kriebelt wel)

 

Nu heb ik een CJ7 te koop zien staan en heb met de verkoper een beetje gemailt.

 

Allereerst wilde ik weten of dit een "bekende Jeep" is hier op het forum, misschien weet iemand hier de achtergrond van?

http://www.speurders.nl/overzicht/autos/f_particulier_zakelijk-alles/page/472/dikke-jeep-cj7-bwjr-1984-134028446.html?query=

 

En de (voorlopig) laatste vraag: de bladveren achter lijken mij enigszins verbogen, is dit erg en komt dit vaker voor (ik probeer vanavond foto's te uploaden, lukt via het wekr nu even niet)

 

De CJ7 heeft plekken op de body, die volgens mij wel bij te werken zijn, ook die foto's probeer ik vanavond even te plaatsen.

 

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alvast bedankt voor de antwoorden zover.

Ik had een en ander nog even nagevraagd en het is inderdaad 80kW. Is gewoon een 6 Cyl.

 

Ik krijg om de een of andere reden geen foto's toegevoegd, dus zal dit nog even uitvogelen. Met een foto kan ik veel makkelijker mijn vraag van de bladveren illustreren.

Naar mijn idee lopen de achterste bladveren, vanaf het voorste ophangpunt, eerst iets naar achteren voor ze naar beneden lopen (mocht iemand dit zo nog begrijpen)

 

Niemand die deze Jeep bekend voorkomt en zegt: Niet doen, of juist wel doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zie niets vreemds aan de bladveren...

Mooie jeep voor een leuke prijs. Op foto zijn ze natuurlijk allemaal mooi :-)

Vraag is alleen wat je plannen met de jeep zijn.

Wil je deze nog gaan aanpassen om in het terrein te rijden? Zo ja is het mss een optie om een jeep te nemen die al de nodige aanpassingen heeft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ja, Wat is mooi. Hij heeft plekken op de body die zeker aandacht nodig hebben. ik heb duidelijke foto's van hem gekregen van blaasjes onder de lak en zelfs al een plek waar de lak eraf is.

Maar dit is allemaal op te lossen. Helaas krijg ik de foto's er nog niet op hier (vanavond thuis nog even proberen)

 

Ik was niet van plan er een echt offroad monster van te maken, maar gewoon als open zomer auto die af en toe ook een wat zand, modder en heuvels mag zien.

daarvoor lijkt deze opbouw mij wel geschikt eigenlijk.

 

@steven, welke aanpassingen doel jij op, die ik misschien als beginnede jeeper over het hoofd zie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht aan grovere banden, zwaardere steekassen, andere verhouding in de assen, locker....

Niet dat dit nodig is, een cj kan zo ook zijn mannetje staan in het terrein....

Het zou mss voordeliger zijn een auto te kopen die al verder aangepast is. Deze kopen en later aanpassen kan duurder blijken. Maar voor wij is zelf sleutelen aan de jeep is een deel van het plezier... Allee meestal toch.... :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op deze foto is te zien wat ik bedoel de bladveer ziet er niet origineel uit in de rode cirkel.

Alsof deze verbogen is.

 

De huidige eigenaar vertelde mij dat deze Jeep voor 1,5 jaar geleden van grijs op geel kenteken is gezet en bij de RDW compleet is nagekeken.

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op deze foto is te zien wat ik bedoel de bladveer ziet er niet origineel uit in de rode cirkel.

Alsof deze verbogen is.

 

De huidige eigenaar vertelde mij dat deze Jeep voor 1,5 jaar geleden van grijs op geel kenteken is gezet en bij de RDW compleet is nagekeken.

 

kan geen bladveer of rode cirkel zien op deze foto. enkel de side bar en een roestplek onder het jeep logo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De huidige eigenaar vertelde mij dat deze Jeep voor 1,5 jaar geleden van grijs op geel kenteken is gezet en bij de RDW compleet is nagekeken.

 

 

Even de advertentie lezen jongens...is van grijs naar geel omgekeurd...

 

 

'T is me duidelijk..... al had ik dat niet uit de tekst opgemaakt.......

 

 

Vorig jaar door RDW op geel kenteken gekeurd.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien de Jeep al iets verhoogd is en 33" banden heeft zou ik er ook niet veel aan aanpassen. Ik geloof dat voor mijn zomerritjes en af en toe spelen in de blubber dit wel ok is.

Hij past veel hoger ook niet in de garage :P

 

Wat denken jullie van de slechte plekken op de body? dit is wel te fixen toch?

 

Bedankt in ieder geval voor al het meedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien de Jeep al iets verhoogd is en 33" banden heeft zou ik er ook niet veel aan aanpassen. Ik geloof dat voor mijn zomerritjes en af en toe spelen in de blubber dit wel ok is.

Hij past veel hoger ook niet in de garage :P

 

Wat denken jullie van de slechte plekken op de body? dit is wel te fixen toch?

 

Bedankt in ieder geval voor al het meedenken.

De body is vast wel te fixen,maar denk er wel aan dat de slechte plekken meestal zitten op plaatsen waar dubbel plaatwerk zit.

post-490-0-04702000-1377257467_thumb.jpg

 

post-490-0-10491100-1377257491_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op deze foto is te zien wat ik bedoel de bladveer ziet er niet origineel uit in de rode cirkel.

Alsof deze verbogen is.

 

De huidige eigenaar vertelde mij dat deze Jeep voor 1,5 jaar geleden van grijs op geel kenteken is gezet en bij de RDW compleet is nagekeken.

 

 

 

 

 

 

RDW kijkt alleen naar de ombouw van grijs naar geel. Ze kijken absoluut niet de complete auto na.

 

Klinkt als een verkooppraatje :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien de Jeep al iets verhoogd is en 33" banden heeft zou ik er ook niet veel aan aanpassen. Ik geloof dat voor mijn zomerritjes en af en toe spelen in de blubber dit wel ok is.

Hij past veel hoger ook niet in de garage :P

 

Wat denken jullie van de slechte plekken op de body? dit is wel te fixen toch?

 

Bedankt in ieder geval voor al het meedenken.

 

Alles is te fixen maar bedenk wel dat zoals eerder aangegeven er vaak ook plekken aanwezig zijn die niet direct voor het oog waarneembaar zijn. Er zijn meerdere jeepers geweest die dergelijke plekken grondig aanpakten maar uiteindelijk toch een andere body moesten plaatsen daar het water naar de zee dragen werd.

 

Hou er ook rekening mee dat als het tegenzit het wel eens flink in de papieren kan lopen en is het dat dan waard als cj7 met een 6 cilinder motor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

RDW kijkt alleen naar de ombouw van grijs naar geel. Ze kijken absoluut niet de complete auto na.

 

Klinkt als een verkooppraatje :whistle:

Ik heb toch wel heel anders meegemaakt bij een keuring van grijs naar geel kenteken. De wagen werd compleet binnenstebuiten gekeerd.Het is echt de willekeur van de keurmeester.

bewerkt door jeeped
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben wat aan het rentenieren tegenwoordig en heb daardoor wat extra tijd over. Zodoende kom ik wat vaker bij de RDW en de ene keer zijn ze actiever als de andere keer. Ik heb er nog geen problemen gehad de afgelopen paar keer maar het scheelt ook als je ze kent en er vaak komt. Dat praat wat makkelijker.

En laten we eerlijk zijn het klinkt leuk als je iets wil verkopen om aan te geven dat de RDW de wagen al helemaal heeft gecontroleerd. Het ruikt gewoon naar een verkooppraatje en die herkennen we allemaal toch Ed.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...