Spring naar bijdragen

Remmen Niet Sterk Genoeg?


charlie
 Share

Recommended Posts

Ik ben van mening dat de remmen van mijn CJ niet werken zoals het hoort. Deze mening heb ik vooral omdat ik de auto met een klein beetje gas door zijn sterkste stand van de hydraulische handrem heen kan trekken, ik zou verwachten dat de auto als een blok blijft staan als deze stand aan staat.

 

Ik heb een booster en hoofrem cylinder van een Wagoneer.

De voorremmen zijn orgineel van een Wagoneer

De achterremmen zijn 80mm GM voorklauwen met een Piston Diameter van 3 1/32"

De Banden onder de auto zijn 37" (Maxxis Creepy crawler)

 

Waar moet ik dit zoeken, en liever nog hoe los ik dit probleem op en krijg ik de remmen sterker?

 

Ik heb al meerdere keren de boel ontlucht, maar hiervan wordt het niet beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben van mening dat de remmen van mijn CJ niet werken zoals het hoort. Deze mening heb ik vooral omdat ik de auto met een klein beetje gas door zijn sterkste stand van de hydraulische handrem heen kan trekken, ik zou verwachten dat de auto als een blok blijft staan als deze stand aan staat.

 

Ik heb een booster en hoofrem cylinder van een Wagoneer.

De voorremmen zijn orgineel van een Wagoneer

De achterremmen zijn 80mm GM voorklauwen met een Piston Diameter van 3 1/32"

De Banden onder de auto zijn 37" (Maxxis Creepy crawler)

 

Waar moet ik dit zoeken, en liever nog hoe los ik dit probleem op en krijg ik de remmen sterker?

 

Ik heb al meerdere keren de boel ontlucht, maar hiervan wordt het niet beter.

 

Hoe reageren je remmen als je rijdt. Dus bij een gangetje van 80 ofzo hard remmen. Blokkeren ze dan en hoe is de vertraging?

 

Kan jij gewoon met 15 inch wielen rijden met je huidige remsysteem?

 

Drukregelaar al eens geprobeerd?

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb voor orginele d30 remmen en achter schijfremmen met golf klauwen,en een hoofdremcylinder van een grand cherokee.

Eerst had ik ook de remdruk verdeler van de grand cherokee er tussen gemonteerd,dit remde niet goed,daarna zonder verdeler en het remt super met 33 inch banden.

Dus misschien kun je het proberen zonder verdeler.

 

Wouter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verdeler zit er niet tussen, leidingen zijn nieuw getrokken van cylinder naar handrem en daar vandaan door naar achteren.

 

Ik kan gewoon rijden met 15" wielen met deze remmen, noodstop heb ik niet geprobeerd. Hij remt wel normaal af.

Bij laatste keer testen blokkeerde voor, achter blokkeerde niet, maar remde wel mee af.

 

Michel, zou het door een drukregelaar beter kunnen worden? Lees meer beperken is beter remmen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verdeler zit er niet tussen, leidingen zijn nieuw getrokken van cylinder naar handrem en daar vandaan door naar achteren.

 

Ik kan gewoon rijden met 15" wielen met deze remmen, noodstop heb ik niet geprobeerd. Hij remt wel normaal af.

Bij laatste keer testen blokkeerde voor, achter blokkeerde niet, maar remde wel mee af.

 

Michel, zou het door een drukregelaar beter kunnen worden? Lees meer beperken is beter remmen?

 

Wat voor mastercilinder heb jij?

 

Normaal adviseren ze bij een ombouw van trommels achter naar schijven achter om een master cilinder te gebruiken met 2 gelijke kamers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De orginele master cylinder van een Wagoneer. Deze lijkt heel veel op die van een CJ, maar met iets meer opbrengst. De kamers zijn in ieder geval niet even groot, lees klein voor achter en groot voor voor.

 

Wat ik wel eens gecontroleerd heb is of er in de uitgang voor achter niet een limiter zit, dit was in ieder geval niet zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je al eens geprobeerd voordat je de hydraulische handrem erop zet eerst de voetrem behoorlijk in te drukken en dan pas de handrem aantrekken.

Ik heb pas achter schijven laten plaatsen en kreeg deze tip, omdat de remcilinder van de handrem eigenlijk net te weinig druk kan opbouwen.

Groeten,

Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Michel,

 

Alleen op de achterkant zit achter de handrem.

 

Ik heb de voetrem hydraulisch gemaakt en die werkt bij mij ook alleen op de achterwielen. Als ik op een helling sta en de voetrem intrap gaat mijn jeep niet van zijn plek en blijft de cj netjes op de helling staan zonder te gaan rollen. Als ik een heel klein beetje gas geef ga ik ook rollen dat vind ik vrij normaal. Dan moet je de handrem op alle 4 de wielen aansluiten en dan zal die minder snel gaan rollen als je iets gas geeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je al eens geprobeerd voordat je de hydraulische handrem erop zet eerst de voetrem behoorlijk in te drukken en dan pas de handrem aantrekken. Ik heb pas achter schijven laten plaatsen en kreeg deze tip, omdat de remcilinder van de handrem eigenlijk net te weinig druk kan opbouwen. Groeten, Bart

Bart, bedankt voor deze tip.

Net getest, idd als ik de gewone rem indruk en daarbij de handrem aantrek blijft de auto beter op zijn plaats staan. Ik moet dan behoorlijk wat gas geven om hem enigsinds in beweging te krijgen. Al een stuk beter dus...

 

Maar wat houd dit nu in, dat er eigenlijk een cilinder op de handrem zou moeten met een grotere bore afmeting?

bewerkt door charlie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Bart, bedankt voor deze tip.

Net getest, idd als ik de gewone rem indruk en daarbij de handrem aantrek blijft de auto beter op zijn plaats staan. Ik moet dan behoorlijk wat gas geven om hem enigsinds in beweging te krijgen. Al een stuk beter dus...

 

Maar wat houd dit nu in, dat er eigenlijk een cilinder op de handrem zou moeten met een grotere bore afmeting?

Wat voor handremcilinder heb je nu? 0,625?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JeePee, als ik de site van Biesheuvel moet geloven dan klopt dat idd.

Is er een manier om dit zeker te krijgen?

Staat ingegoten op de zijkant van de cilinder (Wilwood). Om meer druk te krijgen moet je een kleinere cilinder hebben!

Nu heb je al de kleinste variant (0,625-0,750), dus daar is weinig te verbeteren...

Mischien eens met andere remblokken experimenteren? Zachte blokken remmen beter, je moet ze alleen om de haveklap vernieuwen omdat ze erg snel slijten.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staat ingegoten op de zijkant van de cilinder (Wilwood). Om meer druk te krijgen moet je een kleinere cilinder hebben!

Nu heb je al de kleinste variant (0,625-0,750), dus daar is weinig te verbeteren...

Mischien eens met andere remblokken experimenteren? Zachte blokken remmen beter, je moet ze alleen om de haveklap vernieuwen omdat ze erg snel slijten.

 

 

Zachtere remblokken verbeteren de remvertraging maar dat heeft weinig tot geen zin bij een auto die hoofdzakelijk in het terrein zit. Dan ga je het verschil nauwelijks tot niet merken.

 

Heb jij stalen remleidingen rondom zitten Charlie?

 

Bij mij verbeterde de remvertraging op de weg en van de hydraulische handrem toen ik een mastercilinder ging plaatsen met grotere kamers die in staat was om genoeg remvloeistof zowel naar de voorwielen als achterwielen over te brengen. Ik had dat sowieso nodig daar mijn remmen een stuk groter zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij verbeterde de remvertraging op de weg en van de hydraulische handrem toen ik een mastercilinder ging plaatsen met grotere kamers die in staat was om genoeg remvloeistof zowel naar de voorwielen als achterwielen over te brengen. Ik had dat sowieso nodig daar mijn remmen een stuk groter zijn.

 

Een grotere hoofdremcilinder verbetert de handremwerking niet.

@Charlie: kun je de handrem helemaal aantrekken of maar een klein stukje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Niet alleen is drukopbouw van de handremcilinder belangrijk, ook het volume van de verplaatste vloeistof moet genoeg zijn om drukopbouw mogelijk te maken. Een kleiner diameter is beter voor de hoogte van de druk, de slag is bepalend voor het volume van de verplaatste vloeistof. Beide moeten dus zijn afgestemd op de (achter)remklauwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een grotere hoofdremcilinder verbetert de handremwerking niet.

@Charlie: kun je de handrem helemaal aantrekken of maar een klein stukje?

 

Siert maakte van de originele cj handrem een hydraulisch systeem die gekoppeld is aan mijn master cilinder. Met de oude master cilinder met ongelijke kamers had ik te weinig remkracht overal. Na het aanpassen van de master cilinder naar 1 met grotere en gelijke kamers kan ik niet zo makkelijk meer wegrijden als de voetrem ingetrapt is. Tevens blokkeren mijn wielen nu alle 4 als ik bij 100 een noodstop maak. Dat was voorheen allemaal niet mogelijk.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...