Spring naar bijdragen

Nieuwe Banden Of Nieuwe Velgen En Banden


Recommended Posts

Beste jeep liefhebbers,

Ik heb een stock wrangler unlimited sahara 2007 met 18' velgen (P255/70R180)

De max maat die op een standaard wrangler 18 rim past zonder modificaties is volgens veel forums 275/65/18. Maar veel mensen raden aan om voor een kleinere maat velg te gaan met grotere band. Iemand hier ervaring mee en advies wat en waar aan te schaffen? Zonder lift en spacers...? Ik zoek iets wat werkt voor zowel als op de weg als off road. denkende aan: 

-general grabber at2
-duratracs

- Kelly Safari TSR

- ?????

 

 

 

 

jeepforum.com

 

"i work at a tire place and the size that i would try for you if you were looking to max out the tires size is a 285/65/18. That is almost the equivalent of a 285/70/17 (largest size you can fit on unlimited). This should fit with no rub at full steering lock. Three manufactures that make a tire in this size that is BFGoodrich, Nitto, and Falken. All these tires are e-rated which most say to say away from but i run an E rated tires on my jeep and i keep the pressure around 35 psi. It rides smooth as silk. 17s are cheaper in the long run but if you were looking to keep the stock wheels than that is the size i would run".

 

of 

 

http://www.wranglerforum.com/f33/rocinantes-got-new-shoes-103117.html

 

alvast bedankt, 

 

MVG, 

 

Alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom,

 

Duratracs in 18" zijn er gewoon - is een geweldige band

LT275/65R18

312011142

Q

123

E

BSL

n/a

3,415

80

7.5 - 9.0

8.00

11.0

18

32.1

651

$274

LT295/65R18

312024142

P

127

E

BSL

n/a

3,860

80

8.0 - 10.0

8.50

11.8

18

33.1

624

$327

LT325/65R18

312016142

Q

127

E

BSL

n/a

3,860

65

9.0 - 12.0

9.50

13.0

18

34.8

597

$394

LT275/70R18

312012142

Q

125

E

BSL

n/a

3,640

80

7.0 - 8.5

8.00

11.0

18

33.4

630

$281

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok Funky Brown, 

 

bedankt voor je advies. maar raad je aan om daar voor te gaan? of is het beter om voor nieuwe kleinere velgen te gaan met nieuwe banden. sommige zeggen dat je dan nog goedkoper uitkomt omdat de 18" banden erg duur zijn.... 

Nog advies waar je dit het best kunt laten doen? 

Thanks. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

ik vind iets meer rubber en minder velg toch wel fijner. Zeker als je de banden wat laat leeglopen in het terrein; de band vormt zich dan wat beter rond de ondergrond waardoor je meer grip hebt.

 

Bovendien: een Jeep met platte bandjes is toch geen gezicht...

 

33 inch kan volgens mij net zonder lift (bij de juiste velgen), hoewel het iets zal aanlopen bij het inveren. Dat gezegd hebbende, bij grotere banden (v.a 33 inch) is de keuze beperkt in Nederland. Meestal is de keuze bij AT/MT beperkt tot BF Goodyear en Cooper ST of STT (ook geen troep). Ik had graag de Duratract in 35" gehad willen hebben, maar die waren (destijds) niet te koop in Europa...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ben het met Nils eens, hoe meer rubber, hoe beter.

 

18" is inderdaad duurder dan 17" en 17" weer dan 15".

Alleen 15" velgen passen lang niet allemaal op een JK. (heb ik NL nog niet gezien)

Dit betreft de remklauwen.

 

Over het algemeen zijn banden(tot 33") en velgen in 17" redelijk goed verkrijgbaar.

Maar de meeste velgen voor op een JK, hebben een backspace van 4.5". (niet de originele velgen)

Bij mij pasten dit niet met 33x12.5xR17 in het terrein, zelfs met 2" spacers er tussen niet.

Deze komen dan verder naar buiten en lopen eerder tegen de spatborden aan.

Of je moet je bumpstops verhogen, maar dan hou je weer geen veerweg over.

 

General Grabber AT2 of BF Goodridge AT zijn leuke 50/50 banden. (mijn mening)

Sinds het Europese keurmerk is de keuze een stuk beperkter, helaas. 

Op Marktplaats kom je weleens originele 16 en 17inch velgen met evt. banden tegen. 

 

Succes.

Groet Roo en...... welkom trouwens. B)

bewerkt door Roo4JK
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een populaire velg is de Rugged Ridge 12.5xR17. Verkrijgbaar bij Jeepparts in Wommels. Zeer betaalbaar (en persoonlijk vind ik ze de JK niet misstaan) en in tegenstelling tot sommige andere RR producten blijft het ook na intensief gebruik er goed uitzien.

 

Ik heb deze velg zonder problemen onder de JK. Omdat ik nu 35" banden, wel bumpstops geplaatst ivm aanlopen onder bepaalde omstandigheden. Negatieve impact van bumpstops is naar mijn ervaring niet zo groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In grote lijnen ben ik het met Nils eens.

Alleen is deze velg 9inch breed ipv 12.5, dit is wel de band bij jou (en mij).

 

Nils, ik neem aan dat jou JK wel is verhoogd?

Dan heb je eigenlijk altijd wel verhoogde bumpstops nodig, heb ik ook.

Ging mij meer om bij standaard veerweg........

Maar inderdaad de impact is niet heel groot, ligt ook aan hoever verhoogd.   B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Hartelijk bedankt voor alle reacties! ik ben weer een stukje dichterbij de keuze. maar ik snap alleen het omrekenen van 33 inch naar bijvoorbeeld  275   /65/18 niet? 

 

als ik dus zou gaan voor 17 inch velg naar welke maten moet ik kijken dan? zonder dat ik teveel modificaties moet uitvoeren? 

bedankt!!!!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mocht je naar andere velgen gaan, kijk dan ook naar de backspace ervan.

Ook wel ET waarde genoemd. Dit bepaald namelijk hoever hij naar buiten komt.

Originele wielen hebben een backspace van 6.25 inch. (staat ook in de binnenkant van je velg)

Jou velgen staan waarschijnlijk iets naar binnen.

 

De meeste velgen, in los verkoop, komen juist naar buiten.

Meestal met een BS van 4.5" (ET+16), dit is +-5cm buiten je spatbord, ligt ook aan de breedte v/d band.

 

Zie ook: http://www.jeepstuff.nl/html/viewprod.php?cat=164∏=2526  voor enige uitleg.

Of: http://www.shop.offroadnetwork.de/shop/category_48/Felgen.html?sessid=yPXepBEoL2xOvPcBg62UQuptCMWp6gXPTsqLgDTq87ELsvaHYPgZCfNOzJnjvQzV&shop_param=cid%3D%26Met velgen met ook andere BS.

Maar zijn vast ook verkrijgbaar bij Nico's Jeepparts, B&S, Jeepstuff, enz. (sorry voor degene die ik nu niet noem)

 

Maar of banden EN velgen goedkoper zijn............lijkt mij niet??

Misschien in de States, maar qua kosten moet je daar niet teveel naar kijken.

Dan zal je naar een 15inch stalen velg moeten, daarop zijn banden echt goedkoper plus beter verkrijgbaar.

Zeker met onze Europese eisen bij de banden. 

 

Succes 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...
Beste jeep liefhebbers,

Ik heb een stock wrangler unlimited sahara 2007 met 18' velgen (P255/70R180)

De max maat die op een standaard wrangler 18 rim past zonder modificaties is volgens veel forums 275/65/18. Maar veel mensen raden aan om voor een kleinere maat velg te gaan met grotere band. Iemand hier ervaring mee en advies wat en waar aan te schaffen? Zonder lift en spacers...? Ik zoek iets wat werkt voor zowel als op de weg als off road. denkende aan: 

-general grabber at2

-duratracs

- Kelly Safari TSR

- ?????

 

 

 

 

jeepforum.com

 

"i work at a tire place and the size that i would try for you if you were looking to max out the tires size is a 285/65/18. That is almost the equivalent of a 285/70/17 (largest size you can fit on unlimited). This should fit with no rub at full steering lock. Three manufactures that make a tire in this size that is BFGoodrich, Nitto, and Falken. All these tires are e-rated which most say to say away from but i run an E rated tires on my jeep and i keep the pressure around 35 psi. It rides smooth as silk. 17s are cheaper in the long run but if you were looking to keep the stock wheels than that is the size i would run".

 

of 

 

http://www.wranglerforum.com/f33/rocinantes-got-new-shoes-103117.html

 

alvast bedankt, 

 

MVG, 

 

Alex

Alex,

Cooper Disvovery STT - 35x12.50x17  - Dus velgen 17inch en nieuwe banden 35.

Plaats een verhogingskit eronder - oftewel nieuwe verenset en schokdempers ofwel bodylift.

ps - heb er eentje te koop staan hier op het forum.

Velgen Dirk Cepec vallen goed mee in prijs (250 euro per stuk)

Banden zit je ook rond de 250 per stuk.

Heb 80.000 km met deze joekels en zou nooit geen andere meer willen.

Op de baan of off te road!  En de look is super!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...