Spring naar bijdragen

Motor Schoonmaken Modder Verwijderen


Raven
 Share

Recommended Posts

ik was hem altijd bij de pomp met de hogedrukspuit, , en laat de motor altijd lopen, als die stopt weet je tenminste waar het vandaan komt :rolleyes: en niet te gek richten op de electrische delen :thumbsup: waterslag zal zo'n vaart niet lopen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maakte mijn motorruimte altijd schoon met draaiende motor in de wasstraat met de hoge druk spuit , uiteraard wel op letten waar je spuit. En altijd voor dat ik de bagger in ging spoot ik de motor en motorruimte in wd 40. Gaat die makkelijker schoon en minder last met vocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe de motor nooit met hoge druk spuit, maar met tuinslang gewoon rustig afspuiten. Motor staat bij mij altijd uit (als ie heeft gedraaid laat ik hem ook even afkoelen voor ik er koud water op spuit). Ik vermijd de ontsteking, stekkertjes etc en uiteraard de luchtinlaat!

 

Gr,

Martin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je hebt afspoelen en afspoelen ik rij alleen in zand dus op het strand ( en in zee ) spoel ook mijn jeep en boot na met zoet water vind ie lekker

( bij twijfel nodig een ieder uit om een keer met me mee te rijden ) 

 

maar waarom blubber zonder zout helemaal afspoelen vind ik

onzin . zoals voor gaan mails gewoon na spoelen met water  zonder hoge druk

voor kom je een hoop problemen 

 

ps.

een aantal leden van forum zijn wel eens bij me geweest  en weten wat voor cj i heb en wat ik er mee doe

 

 

scoob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De motor niet te glimmen, maar er zijn toch wel wat voordelen aan een wat schonere motor(ruimte):

 

- Reservoirs kunnen geopend worden zonder dat er meteen zand/stof in valt

- Kabels zijn makkelijker te volgen als ze niet samengekoekt zitten

- Kabelkleuren zijn makkelijker te herkennen

- Bouten/moeren hoeven niet ontbaggerd te worden alvorens er een sleutel of dop op te zetten

- Ingestanste nummers zijn makkelijker te vinden/lezen

- Je fenders zitten 2 minuten na het wassen niet weer onder de bagger die onder de motorkap vandaan druppelt

- De koeling is wellicht wat beter als er geen isolerende modderlaag op zit!?

- Minder last van zand wat overal tussenkomt als je aan het sleutelen bent.

- Persoonlijk: een vuilzwarte motor ziet er beter uit dan een geel/grijze

 

 

Na een strandrit spoel ik de auto trouwens altijd helemaal af van buiten, van onderen en indien nodig ook bij de stoelen.

 

Ik ga het maar eens rustig proberen met de tuinslang bij mijn huis.
Mocht hij onverhoopt niet meer willen starten, heb ik alles bij de hand wat ik nodig heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afspuiten doe je het liefst met de hogedruk en draaiende motor. Opletten bij je luchtinlaat (waterslag) en radiateur (lamellen dichtspuiten), en natuurlijk de kop van de spuit niet in de fan steken. Waarom hoge druk? Gaat sneller als met de tuinslang en je hoeft niet met de hand de lastige hoekjes te doen. Waarom met draaiende motor? Als er iets mis is met de elektronica en/of afdichting gaat je blok anders lopen als je erop spuit, weet je meteen wat je aan moet pakken. Of je doet het zoals jij het wilt, je blok is niet van suiker dus met een beetje beleid kan je een aardig eind komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is enigszins gelukt

 

M'n luchtinlaat wijst iets naar boven, dus die heb ik beschermd met een plastic zak.

 

Het spuitpistool voor de tuinslang was gescheurd en zelfs duct tape mocht niet meer baten.

Het water spoot vier kanten op. Drie stralen naar de auto en

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...