Spring naar bijdragen

Cj5 1974 Aankoop?


spijlbusje
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik ga morgen kijken bij die rode cj5 uit 1974 van mp af.

Mijn vraag kent iemand deze? Of wat vinden jullie ervan?

Body heeft paintjop nodig maar geen lakwerk, onderstel schijnt grotendeels gereviseerd te zijn en er is een 305 chevy gemonteerd( vind ik niet zo erg).

Ik wil hem kopen om nu als vervanging te gebruiken voor mijn Chief ( motor is nu stuk) en later voor de fun en modderen.

Wie o wie heb er tips voor me waar op te letten CJ specifiek, APK regels ken ik uit mijn hoofd.

O en welk type bak handgeschakeld en tussenbak hoort erin?

Alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik ga morgen kijken bij die rode cj5 uit 1974 van mp af.

Mijn vraag kent iemand deze? Of wat vinden jullie ervan?

Body heeft paintjop nodig maar geen lakwerk, onderstel schijnt grotendeels gereviseerd te zijn en er is een 305 chevy gemonteerd( vind ik niet zo erg).

Ik wil hem kopen om nu als vervanging te gebruiken voor mijn Chief ( motor is nu stuk) en later voor de fun en modderen.

Wie o wie heb er tips voor me waar op te letten CJ specifiek, APK regels ken ik uit mijn hoofd.

O en welk type bak handgeschakeld en tussenbak hoort erin?

Alvast bedankt.

 

Hou er rekening mee dat goedkoop ook wel eens duurkoop kan zijn. 4750 euro voor een cj5 V8 is eigenlijk te mooi om waar te zijn zeker als ik het verhaal lees op marktplaats over de staat waar de auto in verkeert

maar wie weet is dit wel een uitzondering en is het gewoon een wagen met potentie.

 

Tevens moet je met een cj5 rijden om te achterhalen of dit wel de auto voor jou is. Ik was ooit verliefd op een mooie groen cj5 V8 en ging erheen om hem te kopen. Ik was gewend om met een cherokee en cj7 te rijden.

Ik maakte toen een proefrit met die cj5 V8 en was toen min of meer genezen. Ik vond het minder fijn rijden in die groen cj5 V8 als een cj7 of cherokee waarbij de wielbasis langer is en besloot het niet te doen.

 

Succes met je keuze en laat het ons weten hoe die in werkelijkheid is want voor het geld kan je het eigenlijk niet laten liggen als die redelijk is want het is een koopje. Alleen het kenteken levert al wat geld op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben er geweest, zoals gezegd is er al redelijk veel aan gedaan.

De onderzijde, assen, remmen en carrosorie zien er goed uit. Heeft wel een likje verf nodig.

Motor draait mooi rvs uitlaat nieuw en tank ingebouwd, remleidingen goed en verv gastank weggebouwd onder auto.

Wel mee gereden en daar laat ik hem op staan, het rammelt heel erg, trilt door de hele auto en een dwijl is beter op de weg te houden.

Denk dat er aan de driveline nog wel werk zit om het goed te krijgen.

Is een leuke jeep voor in het terrein maar nu niet voor op de weg.

Had ik hem nu niet dagelijks nodig gehad maar als project erbij dan had ik hem gekocht.

Ik ga nu even verder zoeken.

Gr. Robert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er iemand van hier die bij beverwijk in de buurt woont met een goede cj7? En waar ik dan eens mee zou kunnen rijden?

Beter eerst maar proberen dan bij verkopers proefritjes maken.

Ga voor de Chief eerst een ander blok monteren, dus heb dan wat meer tijd om te zoeken.

Al heb ik ook stiekem al een m 715 kaiser zien staan, en die vind ik ook heel gaaf.

Robert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jep dat is hem, ik hoop morgen wat meer foto,s te krijgen voor ik even ga kijken.

Motor en bak zijn omgebouwd, momenteel heeft hij problemen met de carburateur.

Maar als ik moet kiezen tussen een CJ of deze, dan wordt het de m175.

Volgens mij rijden er hier in Europa niet veel van, tenminste wat ik er van zie.

Op mobile.de staat er ook 1 van het nl leger maar die vraagt wel even wat meer.

Gr. Robert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jep dat is hem, ik hoop morgen wat meer foto,s te krijgen voor ik even ga kijken. Motor en bak zijn omgebouwd, momenteel heeft hij problemen met de carburateur. Maar als ik moet kiezen tussen een CJ of deze, dan wordt het de m175. Volgens mij rijden er hier in Europa niet veel van, tenminste wat ik er van zie. Op mobile.de staat er ook 1 van het nl leger maar die vraagt wel even wat meer. Gr. Robert.

 

Informeer wel goed bij de RDW ivm de ingebouwde Chevy V8 motor of dat geen problemen kan opleveren bij het invoeren straks daar er geloof ik standaard een 6 cilinder lijn in hoort.

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Informeer wel goed bij de RDW ivm de ingebouwde Chevy V8 motor of dat geen problemen kan opleveren bij het invoeren straks daar er geloof ik standaard een 6 cilinder lijn in hoort.

 

Jep, een 6 cil. 231Cu "Tornado" blok. 

 

Goeie tip van Michel, zeker doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag was de rdw toevallig weer eens op het werk aanwezig, meerdere malen. Alles even nagevraagd, de vermogensregeling is er niet meer. Wel wordt de auto eerst getoetst op indificatie, 2/3 van de auto moet origineel zijn. als er een andere motor in gehangen is en aangepast moet worden op kenteken wordt dit alleen getoetst aan de wettelijke keuringeisen, dus apk. dit geld van voor 1998.

Dus als ik de auto invoer kan ik gelijk de motor inhoud goed op kenteken laten zetten.

Zaterdag ga ik er even kijken dus wie weet ben ik een stukje geschiedenis rijker.

gr robert.

foto.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het een v8 op kenteken is moeten ze dat overnemen maar ik denk niet dat die als V8 staat geregistreerd in Belgie maar daar kom je zo achter.

 

Tevens is het zo dat het niet automatisch betekend dat als je een wagen koopt in Belgie met een V8 erin op kenteken dat die dan ook in Nederland overgenomen moet worden. Stel je koopt een V8 in Belgie die als 115 kw op kenteken staat. Bij veel RDW stations kijken ze tegenwoordig het motornummer na en vragen ze gegevens op. Stel ze toetsen die V8 in en er komt uit dat die V8 185 kw heeft dan is dat een afwijking van 70 kw oftewel ruim 60% in vermogen. Dat is boven de 40% regeling en dan moet je er niet blind vanuit gaan dat die dan ook zomaar een kenteken krijgt. Ze letten tegenwoordig wat beter op bij de RDW als in het verleden.

in belgie kennen ze het aantal cilinders ook niet op kenteken, dus er staat alleen de inhoud v d motor. dus of het een 6 of 8 pitter moet zijn weet je niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in belgie kennen ze het aantal cilinders ook niet op kenteken, dus er staat alleen de inhoud v d motor. dus of het een 6 of 8 pitter moet zijn weet je niet.

klopt, mocht ie vroeger in belgie als "lichte vracht" zijn ingeschreven dan zou het zelfs kunnen dat er geen cilinderinhoud vermeld is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag was de rdw toevallig weer eens op het werk aanwezig, meerdere malen. Alles even nagevraagd, de vermogensregeling is er niet meer. Wel wordt de auto eerst getoetst op indificatie, 2/3 van de auto moet origineel zijn. als er een andere motor in gehangen is en aangepast moet worden op kenteken wordt dit alleen getoetst aan de wettelijke keuringeisen, dus apk. dit geld van voor 1998.

Dus als ik de auto invoer kan ik gelijk de motor inhoud goed op kenteken laten zetten.

Zaterdag ga ik er even kijken dus wie weet ben ik een stukje geschiedenis rijker.

gr robert.

 

Ik hoop dat het zo makkelijk is als ze zeggen. Ook ik kom frequent bij de RDW en zie geregeld nog steeds wagens niet door de keuring komen die afkomstig zijn uit de omliggende landen waarbij ze wel de indruk gaven dat het appeltje eitje zou worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de auto niet gekocht en bekeken, had voor afgelopen zaterdag een afspraak staan, maar hij heeft iemand anders een optie gegeven tot zondagmiddag. en had daarna niet de tijd meer voor dus de auto komt niet bij mij te rijden..

Misschien een andere bekende?

 

ga gewoon rustig door kijken voor wat ander speelgoed :)

 

gr robert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de auto niet gekocht en bekeken, had voor afgelopen zaterdag een afspraak staan, maar hij heeft iemand anders een optie gegeven tot zondagmiddag. en had daarna niet de tijd meer voor dus de auto komt niet bij mij te rijden..

Misschien een andere bekende?

 

ga gewoon rustig door kijken voor wat ander speelgoed :)

 

gr robert.

 

Mijn vrouw is er heel blij mee :thumbsup:

 

389m715.jpg

 

Aan wat voor speelgoed zit jij te denken dan?

bewerkt door michel1972
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...