jeepertje Geplaatst June 21, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2013 Hallo, Wat zijn jullie ervaringen met uitlaatcollectoren voor de 4.0L motor, die dus gekend staat om de scheurende originele collectoren? Mijn 2001 TJ op LPG heeft nog de originele collector zitten, is al eens gelast, en opnieuw voor 2/3 gescheurd aan cilinder 6. Ik wil die gaan vervangen, en wil het ineens goed doen, maar zonder teveel te moeten betalen... Er zijn zoveel soorten op de markt, zowel in "409 stainless steel", "T-304 aircraft-quality stainless steel", "Stainless steel", "Raw steel",... en van verschillende merken, Borla, AFE Power, Drake, JBA, Pace Setter, Rugged Ridge, ... Prijzen varieren van een goeie $200 tot ruim 3x zoveel.... Uiterlijk speelt me geen rol, als ze maar niet gaan scheuren, meer vermogen is meegenomen. Graag verneem ik jullie ervaringen, Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
CherokeePerformance Geplaatst June 21, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 21, 2013 Ik heb deze er nu 6 jaar en 100.00 km onderzitten en nog geen problemen. Even zoeken op Ebay, prijzen lopen nogal uiteen. http://www.ebay.com/itm/Jeep-Wrangler-Grand-Cherokee-4-0L-Stainless-Steel-Exhaust-Manifold-Gasket-Kit-/310409201448?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AJeep&hash=item4845d48728&vxp=mtr#ht_1895wt_1141 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst June 24, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 24, 2013 Bedankt voor de info. Blijkbaar zijn deze voor de recentere 4.0 (TJ) uit twee stukken gietijzer, en eveneens een pak duurder... Ondertussen ook gelezen dat de Borla ook wel eens gaat scheuren :-( Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ab Geplaatst June 25, 2013 Rapporteren Share Geplaatst June 25, 2013 Ik heb deze van Crown erop zitten, al 200k zonder problemen. Door de flexibele stukken naar de 1e en 6e cilinder komen er veel minder spanningen in het spruitstuk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jeepertje Geplaatst June 25, 2013 Auteur Rapporteren Share Geplaatst June 25, 2013 Ik heb deze van Crown erop zitten, al 200k zonder problemen. Door de flexibele stukken naar de 1e en 6e cilinder komen er veel minder spanningen in het spruitstuk. Ook deze kan ik niet vinden voor het 2001 model, welke een Y-buis heeft, dus 2 aansluitingen nodig heeft in plaats van 1. Alles is uiteraard aan te passen, maar bij ons op de keuring zien ze ook dit niet graag... Geert Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.