Spring naar bijdragen

Help 4Liter Yj Loopt Niet Goed


Recommended Posts

Als de motor stationair draait en je geef achter mekaar gas lijkt net of dat die af en toe verzuipt.

 

Als je rijd of optrekt loopt die goed en 5 minuten later bevoordeeld houd die in en lijkt net of dat paar cilinders  te weinig benzine krijgen.  gebeurt zowel met optrekken als bij constante snelheid. Gaat die sputteren.

 

Heb  brandstof filter vervangen en leidingen door geblazen

Nieuwe Bougie bougiekabel rotor verdeelkap.

 

net de fout codes gekeken geeft  nu aan ( engine check lampje brand altijd als de motor loopt ) 

 

33  airco maar die zit er niet op
55 einde codes

 

en hij geeft code 36 aan.  (  36: Wastegate control circuit open or shorted)

 

geld alleen voor turbo motoren toch ???

 

iemand een tip of advies wat het zou kunnen wezen?

 

heb ook de weerstand van injectors gemeten zitten allemaal rond de 1.43 omh is volgens mij goed (?)

 

Jim van der Bel

 

post-8983-0-52629300-1370443202_thumb.jp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de motor stationair draait en je geef achter mekaar gas lijkt net of dat die af en toe verzuipt.

 

Als je rijd of optrekt loopt die goed en 5 minuten later bevoordeeld houd die in en lijkt net of dat paar cilinders  te weinig benzine krijgen.  gebeurt zowel met optrekken als bij constante snelheid. Gaat die sputteren.

 

Heb  brandstof filter vervangen en leidingen door geblazen

Nieuwe Bougie bougiekabel rotor verdeelkap.

 

net de fout codes gekeken geeft  nu aan ( engine check lampje brand altijd als de motor loopt ) 

 

33  airco maar die zit er niet op

55 einde codes

 

en hij geeft code 36 aan.  (  36: Wastegate control circuit open or shorted)

 

geld alleen voor turbo motoren toch ???

 

iemand een tip of advies wat het zou kunnen wezen?

 

heb ook de weerstand van injectors gemeten zitten allemaal rond de 1.43 omh is volgens mij goed (?)

 

Jim van der Bel

 

Heb ik ook gehad, had alles al vervangen/uitgewisseld zoals sensoren, computer, injectors enz enz hij bleef maar sputteren/stotteren.

De oplossing: een nieuwe brandstofpomp (4,5 bar) en hij loop weer als een zonnetje!! (meet de brandstofdruk maar eens op je rail, waarschijnlijk nog geen 1 bar, en dan komt ie echt te kort! de klachten die je krijgt met te veel of te weinig benzine lijken erg op elkaar)

 

gr Emiel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En je gasklephuis schoon maken, daar kan ook een hoop vuiligheid inzitten. Even die slang die vd luchtfilter afkomt eraf halen en daar Wynn's gasklepreiniger (of zoiets) inspuiten, en met een doek schoonwrijven.

Dat is inderdaad ook goed om af en toe te doen, alleen met een vies gasklephuis houd ie af en toe in, maar blijft ie niet stotteren........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je langer wacht krijg je waarschijnlijk nog meer foutcodes, je computer probeert aan allerlei kanten bij te sturen omdat je te weinig brandstofdruk hebt, hij geeft alle sensoren de schuld, maar de boosdoener heeft geen sensor, dus die ziet hij niet!

Dus gewoon nieuwe brandstofpomp, computer resetten, en rijden maar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier in de buurt is niemand die de brandstof druk kan meten van een jeep .

 

ben zelf even beetje aan het aan prutsen geweest. 

 

oude bandenpomp gepakt stuk slang er aan gemaakt  toen het ventiel bij de brandstof rail er uit gedraaid  slang er op met slangklem

 

contact aangezet gaf de meter 2.4 bar aan.

 

Auto gestart gaf de meter ook 2.4 bar als je gas geeft is het maximaal zo 3 / 3.2 bar

 

is dit voldoende?

 

weet alleen niet hoe betrouwbaar de meting is. ???

 

weet iemand hoeveel bar druk het moet wezen?  is dat 4.5 bar constant ?

 

bij mister-auto.nl heb ik even gekeken voor brandstof pomp daar staat dan bij 3.5 bar.

 

weet iemand nog een garage die betrouwbare meting zou kunnen doen???

 

Jim van der Bel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb alles al 2 keer schoon gemaakt.

 

Woon in Dirksland op het eiland Goeree-Overflakkee.

 

Weet iemand hoeveel brandstofdruk je minimaal moet hebben??  en is dat contstant

 

ik zei de vorige keer 4,5 bar, sorry, dat moet 4,0 zijn (minimaal, constant, op 3 bar draait hij nog wel, maar beginnen de problemen)

Deze moet je dan hebben: http://www.mister-auto.nl/fl/brandstofpomp/valeo-347243_g458_a021347243.html (druk 4,1)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voordat je kosten maakt: Emiel vergist zich, de door jou gemeten druk is de juiste, 2.1 en 2.8 Atm.

siert.

Siert, kan het niet zo zijn dat de pomp wel 4,1 bar levert, maar op dat je aan minimale druk die 2.1 en 2.8 op de rail nodig hebt? Ik had nl nog maar 1 bar op de rail en daar kreeg ik precies dezelfde klachten mee, hiervoor had ik ook alles al uitgewisseld en vervangen (sensoren, ontsteking, stappenmotor, enz) met 1 bar druk spuit de benzine er nog steeds hard uit dus had ik eerst de rest geprobeerd. Ik heb ook niet uitgezocht hoeveel druk je op de rail moet hebben, had alleen gekeken wat een pomp aan druk levert. Ik heb toen dus een nieuwe pomp geplaatst, computer gereset, daarna alle foutcodes weg en lopen als een zonnetje! Vandaar mijn advies.

Gr emiel.

bewerkt door emielelzerman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even aan het proberen geweest.   als je het vacum slangetje van de luchtmassameter aftrekt  dan een nieuw slangetje met een boutje er in op spruitstuk plaats (zodat die geen valse lucht aan zuigt)  Loopt die stationair slecht maar als je er mee rijd houd die niet meer in.

Even bij een vriend een luchtmassameter van een oude clio er afgehaald  en op de jeep gezet ( ziet zelfde er uit stekker past ook)

Maar dan gaat die weer in houden en stotteren.  deze luchtmassa meter ook stuk.  of zit het probleem toch ergens anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik verdenk nog steeds de brandstofpomp  :whistle: Als je niet meteen de tank eronder vandaan wil halen en een nieuwe pomp erin wilt zetten, zou je ook een universele brandstofpomp kunnen gebruiken (met voldoende druk, 4,0 bar) en die tussen je brandstofleiding zetten. Een makkelijke plek om dit te proberen is ipv het brandstoffilter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Stomme vraag misschien maar heeft een 87-er al een lambda/o2 sensor?

 

Trek die er anders eens uit, zoek iemand die met een multimeter overweg kan (ikke niet een maat heeft dit ooit voor me bij een lambda gedaan, alleen de resultaten zijn me bijgebleven)

 

Sluit de sensor op de multimeter aan, draai wat aan die knop op de multimeter:

 

Hou de sensor in de vlam van je gasfornuis.

 

Dichtbij de vlam minder volt (rijk mengsel)

 

Ver van de vlam hoger volt (Arm mengsel)

 

Doet ie dat niet istie kapot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...