Spring naar bijdragen

Rvs Uitlaatspruitstukken Maken Voor V8 Motor


jeep power
 Share

Recommended Posts

chroom molydeen is in principe het best bestand tegen hoge temperatuur en afkoeling maar moeilijk te lassen en het moet uitgegloeid worden.

alle rvs soorten zullen coroderen (lees blauw uitslaan) en op den duur door corosie gaan lekken.

groet mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga jij het zelf uitvoeren?

 

Voor een goed resultaat heb je een doornbuiger nodig en die heeft niet iedereen. Verder mis ik 1 belangrijk iets in je verhaal.

 

Het koppel wordt niet alleen bepaald door het type systeem maar ook door de diameter die jij gaat gebruiken. Je kan wel een bepaald type spruitstuk kiezen maar als je diameter pijp en diameter flens weer te groot is voor het motorkarakteristiek van jouw type motor kan het zo zijn dat je in plaats van vermogens en koppelwinst te maken gaat krijgen met verlies.

 

Jouw motor is een vrij simpele motor die niet getuned is. Kies dan gewoon voor de setup die jij het makkelijkst kwijt kan. Jij kan je systeem toch niet vloeiend laten lopen straks onder je auto door. Het heeft dus weinig zin om bij jouw type motor te gaan zoeken naar vermogen en koppel in het uitlaatsysteem. Die winst is te verwaarlozen.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft EPS geen oplossing voor je ??

 

Bevalt mij prima. 

Bij mij niet vanaf het spuitstuk laten vervangen, maar als die kapot gaan laat ik ze daar maken.

Bouwen het meeste custom-made, alles in rvs en liefst voor een V8.  B)  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft EPS geen oplossing voor je ??

 

Bevalt mij prima. 

Bij mij niet vanaf het spuitstuk laten vervangen, maar als die kapot gaan laat ik ze daar maken.

Bouwen het meeste custom-made, alles in rvs en liefst voor een V8.  B)  

 

EPS levert inderdaad mooi spul maar mag ook wel voor 250 euro per pijp. Laatst dat ik keek bleek een V8 echt 8 pijpen te hebben en dan praat je dus al over 2000 euro voor een spruitstuk van EPS.

 

Ik heb mijn custommade uitlaat laten maken bij deze jongens http://customexhaustshop.nl/pages/home.php

 

Zijn net zo goed als EPS maar met een vriendelijker prijskaartje.

 

Maar zoals aangegeven aan de topicstarter heeft het helemaal geen zin om een custommade uitlaat te laten maken voor zijn setup. Zonde van het geld om dat in een standaard v8 te stoppen terwijl er genoeg spruitstukken zijn die gewoon passen op zijn jeep. www.summitracing.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb nu toch besloten om gewoon een kant en klaar setje te kopen iemand sugesties?

moet wel een korte model zijn en een paar jaar mee kunnen

 

Ligt aan je setup welk type header er past! Grote of kleine startmotor en gebruik je de originele Chevy steunen of ga je verstelbare steunen gebruiken voor je blok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

heb nu toch besloten om gewoon een kant en klaar setje te kopen iemand sugesties?

moet wel een korte model zijn en een paar jaar mee kunnen

 

Zullen paar jaar mee gaan maar moet je ze niet gaan inwrappen met tape zoals je op een andere site had beschreven. Dan gaan ze zeker geen jaren mee in de modder enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...