Spring naar bijdragen

Je Hebt Een Cj7 Diesel, Van 33 Jaar, En Nu?


Dieseltank
 Share

Recommended Posts

Als ik het goed begrijp, moet ik in januari het volle pond motorrijtuigenbelasting gaan betalen. Ondanks dat mijn Jeep de respectabele leeftijd van 33 jaar heeft gehaald en in goede gezondheid verkeert. Zelfs een grijs kenteken mag niet baten naar ik heb begrepen.. Alleen omdat er een 2,4 diesel in staat.

Wat zijn de opties?

1 nog 7 jaar schorsen en ergens stallen

2 verkopen

3 benzineblok er in en laten omkeuren

Mis ik nog opties?

Optie 1 lijkt me niet aatrekkelijk; de Jeep wordt van stilstaan niet beter, en ik ook niet.

Verkopen in Nederland zal waarschijnlijk alleen in onderdelen lukken. Is export een mogelijkheid?

Blijft een benzineblok over, met als nadelen de hoeveelheid werk en het omkeuren

Hebben jullie een goed advies?

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je mist een optie:

Gewoon lekker 7 jaar aftikken! Het is immers voor het goede doel,toch?

Ikzelf mag de komende 14 jaar een maandelijkse donatie van 225,= euro doen aan dat stelletje  .... (censuur).....

Ik steun dus het goede doel met 14 jaar x 12 maanden x 225,= is 37.800,= euro.

Dat doe je toch graag voor Volk en Vaderland? Kunnen die ....(censuur).... in Den Haag weer vrolijk verder Sinterklaas-spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schorsen lijkt mij heel zonde.

 

Regels veranderen met het jaar en met het oog op het streven naar een schoner Europa waarbij Nederland graag het beste paard van stal wil zijn zullen de regels de komende jaren vast en zeker verder aangescherpt worden. Binnen 10 jaar verwacht ik dat niks meer wegenbelasting vrij is en dat provincies afzonderlijk de heffingen gaan bepalen en de grote steden milieutoeslagen gaan hanteren.

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Andere oplossing emgreer, Rusland, Canada, Austalia, New Zealand en America hebben een hoop

natuur om in tespelen. Waar ik woon is geen wegen belasting en de benzine en Diesel is nog

bijna te betalen

als je twee goedbetaalde banen voor me en mijn vrouw regelt

dan komen we wel die kant op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schorsen en wanneer je wil gaan rijden weer uit de schorsing halen daarna weer schorsen. . Maar dat is wel steeds een hoop geplan, wachten op de papieren en volgens mij steeds ook nieuwe apk?? Dus een spontaan ritje zit er dan niet in. Bovendien weet ik niet of er een beperking is hoe vaak je een auto per jaar kunt schorsen. Je betaald dan iig steeds maar een gedeelte van de wegenbelasting.

Uitrekenen wat de kosten voor het aanschaffen/huren van een autotransporter/aanhanger is en zo naar evenementen. Maar dan ben je weer heel beperkt in het soort evenementen waar je aan deel kunt nemen.

Alle opties kosten iig geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kunt je auto ook apk geven als ie geschorst is, blijft ook gewoon een jaar geldig denk wel als je je auto versneld uit de schorsing haalt dat het extra kost, schorsen bij 15 jaar+ kost ca 23 euro gewoon op de aanhanger en het terrein in.

 

heb mij jeep (geen oldtimer) geschorst en neem hem mee op de aanhanger, is gewoon verzekerd (terreinverzekering).  scheelt mij elke maand ca 70 euro en rijdt verder alleen terrein ermee. kunt online met digid verlengen, krijgt automatisch bericht  van de belastingdienst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je mist een optie:

Gewoon lekker 7 jaar aftikken! Het is immers voor het goede doel,toch?

Ikzelf mag de komende 14 jaar een maandelijkse donatie van 225,= euro doen aan dat stelletje  .... (censuur).....

Ik steun dus het goede doel met 14 jaar x 12 maanden x 225,= is 37.800,= euro.

Dat doe je toch graag voor Volk en Vaderland? Kunnen die ....(censuur).... in Den Haag weer vrolijk verder Sinterklaas-spelen.

Aftikken van de volle mep is mij te duur. Gemiddeld rijdt ik 150 km per week; omnou zoveel te betalen voor stilstaan gaat te ver.

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Andere oplossing emgreer, Rusland, Canada, Austalia, New Zealand en America hebben een hoopnatuur om in tespelen. Waar ik woon is geen wegen belasting en de benzine en Diesel is nogbijna te betalen

Qua sociale banden is emigreren vooralsnog geen optie. Maar ik moet zeggen dat de optie me wel aanspreekt. Wel naar een beetje zonnig (ei-) land.

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar als jij 150 km per week rijd dan is jou wagen dus 1 van de diesels die dagelijks word gebruikt en geen wb betaald

dit is dus de reden dat er de nieuwe regeling is, en de de gene die hem puur als hobby heeft staan moet gaan dokken

 

nu is het spijtig dat je een diesel heb en de volle mep moet betalen maar wij hebben een hobby benziene staan maar moeten wel gaan betalen

terwijl die wagen wel echt meer stil staat dan rijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

maar als jij 150 km per week rijd dan is jou wagen dus 1 van de diesels die dagelijks word gebruikt en geen wb betaald

dit is dus de reden dat er de nieuwe regeling is, en de de gene die hem puur als hobby heeft staan moet gaan dokken

 

nu is het spijtig dat je een diesel heb en de volle mep moet betalen maar wij hebben een hobby benziene staan maar moeten wel gaan betalen

terwijl die wagen wel echt meer stil staat dan rijd

Ja, ik beken. Ik gebruik de auto voor woon-werk verkeer. Maar het is wel mijn hobby!

De vraag is of mijn 2.4 diesel met 33 jaar milieu belastender is dan dan om de paar jaar een nieuwe auto kopen of in een auto rijden met een grote benzinemotor. Hierom voel ik me maatschappelijk niet bezwaard met mijn auto.

Bert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...