Spring naar bijdragen

Even Voorstellen..


Mav
 Share

Recommended Posts

Hoi Allemaal,

ik zal me ook ff voorstellen; Niels, 31, woon in Hilversum. Heb net ( donderdag ) een ZJ Limited gekocht. biggrin.gif Het is een 95-er, en in 2000 geimporteerd uit Duitsland. Komende dinsdag ga ik hem halen, Jippie... kan niet wachten. rolleyes.gif Tot die tijd rijd ik nog even m'n Rover 620i

Ik ben nu al druk aan het denken over wat voor wrede mods ik op dit beest kan toepassen. mad.gif Maar om te beginnen moet er z.s.m. een nieuwe demper op, zodat je teminste ook hoort dat je een V8 rijd wink.gif

Verder zit ik te denken aan een 2-3" body lift en armor.

Gr Niels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Jeepers,

Mijn naam is Wim. Vanaf begin 2004 rijd ik een Jeep Cherokee 3,7V6 als leasebak. We gebruiken de Jeep dus als gezinsauto en dat bevalt goed. Hiervoor reed ik een Espace. Deze was ruimer, maar de funfactor is een stuk minder. Ik ben geen echte offroader, maar ga wel af en toe het terrein in. Verder heb ik een gruwelijke hekel en smerige auto's, dus de Jeep wordt regelmatig gewassen en gecontroleerd.

De volgende aanpassingen heb ik gedaan:

* vergroomde gril (de 7 sleuven)

* bull bar van Vmaxx

* treeplanken van Vmaxx

* veiligheidsrek (uitneembaar)

* Bluetooth navigatiesysteem op de GSM m.b.v. een GPS antenne (Wayfinder).

Dit werkt redelijk goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

Mijn naam is Marc van Rossem, de trotse eigenaar van een cherokee (Am. import) uit 1989. Ik woon in het altijd gezellige en vooral ook pietorreske Almere.

Ik ben besmet geraakt met het jeepvirus door een vriend, die bij jullie bekend staat als de `smartlappenkoning der jeepers` oftewel Gert. Na een paar keer als bijrijder de jeep evenementen te hebben ervaren, heb ik eindelijk mijn gezin zover gekregen dat ik ook mijn jeepie mocht kopen. Ik heb echter een probleem IK BEN A-TECHNISCH!!! blink.gif Dus ik denk dat ik wel regelmatig op het forum te vinden ben met belachelijke vragen die voor jullie misschien een eitje zijn. Ik hoop dat ik op jullie hulp mag rekenen.

Groetjes

Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Joepie!

Ik had al eerder gemeld in dit topic dat ik op zoek was naar een XJ, op pagina 10 kun je dat teruglezen, maar ik heb er één!

Het is een mooie groene XJ limited geworden uit '92 met lichte bekleding.

Aangezien de prijs laag was, heb ik hem eerst helemaal laten nakijken bij Bokkie Andijk, die werkelijk helemaal niets verkeerds kon vinden behalve een niet werkende airco...We twijfelden nog even over de koelvloeistof, die rook namleijk een beetje "roestig", maar ik ben de volgende dag nog even langs een andere garage gegaan met een CO2 tester, maar die kon mij gerust stellen dat het geen koppakking was maar oude koelvloeistof...

Kortom, weer een tevreden XJ rijder erbij biggrin.gif

Foto's zal ik later op de dag even online zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Forum

zal ik me dan ook maar effe netjes voorstellen

ik ben Ron en 37 jaar oud woon in purmerend

ik ben altijd al gek geweest van usa cars heb

nog een Chevy Van gehad met veel plezier in gereden

maar was altijd aan het kijken naar div jeeps en

ben een half jaar de trotse bezitter van een cherokee XJ (foto) (foto1)

heb hem voor weinig gekocht en ben hem een beetje voor beetje

aan het opknappen zijn nog div dingen die er gedaan moeten worden

maar alles op zijn tijd wink.gif

zo dat was dat cool.gif !!!!!!!!!

Gr Ron (BassmanXJ)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

kweet het, ben waarschijnlijk een beetje laat met voorstellen:

Ik ben Bart ben 26, kom uit Almere en rij een een onwijs mooie biggrin.gif Grand Cherokee V8 Limited 1993.

Kleur donker blauw, met grijs lederen bekleding.

De auto is verder niet aangepast en dus orgineel.

Rijd echt super. Mijn eerste auto was een Mazda 323F 1.8 uit 1992, daarna een 323F 1.5 uit 1996.

Maar er is (bijna) nix beter en mooier dan een JEEP!! smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joei de mannen en dames,

Ik ben Dave, wonend rond Mechelen, tussen Antwerpen en Brussel.

Als kind heb ik altijd een jongsdroom gehad om een Amerikaanse Jeep te hebben, welliswaar was dat toen een Chevy Blazer ... Wel 25 jaar later heb ik mijn voorkeur laten vallen op een Jeep Cherokee Classic XJ 4.0 LTD van 89 ... een stoere naakte JEEP.

Drie jaar heb ik zitten zoeken, om een deftige, goede JEEP te vinden met weinig kilometers (145.000km) EN voor een goede prijs.

Deze Jeep is jaren eigendom geweest van een rijke boer in Wallonië, die h'm enkel gebruikte om te jagen in de bossen en op verkenning te gaan.

Nu heb ik hem gekocht ... om h'm een mooie oude dag te geven ... langzaam op te knappen ... en licht tereinwerk te doen ... m.a.w modder met maten.

Via m'n forum profiel, kan je een link vinden met foto's die tot nu toe de veranderingen weer geven.

Voor mij is dit een toffe hobby ... tijdens de week een zware - verantwoordelijke job en tijdens de weekends lekker sleutelen en vloeken ...

Hopenlijk kunnen we onderlink wat goede tips and tricks uitwissen ... daarvoor zijn we Jeepers !!!

Cheers,

David

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ik ben nieuw hier.

Ik heb veel bereden (Engels, Italiaans, Duits Amerikaans) en heb net een Cherokee 3.7L aangeschaft (demo van de dealer).

Wat een fijne auto!!!!

Ik heb er een AFE cold air intake opgezet en dadelijk nog een Magnaflow exhaust.

Intakerubber aan de motorkap verwijderd en nu rijd ik stationair naar de supermarkt. Alleen even remmen in de bochten, geweldig!!

Groet,

Boxhopper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal me dan ook maar even voorstellen.

Ik ben Bowy, landrover rijder met een Jeep rijstijl tongue.gif (volgens de landrover rijders.... blink.gif ) Heb een landrover 88 IIa uit '64, die volledig gemodificeerd en terrein klaar is.

yellow_licht4.jpg

Voor meer foto's en tips en truucs verwijs ik door naar mijn website:

www.seriousIIa.tk

Cheers Bowy met de gaafste kenteken plaat die mogelijk is cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist binnengekomen : Peter.

Ik woon in Vught, ben granddad en rij in een GC Ltd '98 5.2.

Mijn vorige auto was een Cherokee Jamboree, handgeschakeld,

dus even wennen aan de automaat.

Ben geen echte off-roader en geen sleutelaar.

Mijn laatste echte trip was NL-D-DK-NOR, tot in Kirkenes (bijna Murmansk) en weer terug, 11.000 Km. Fantaaaastisch !

Was al langer van plan om me hier in te schrijven en nu ze in Nijmegen van de pot gerukt zijn ben ik zover.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hallo ik ben Peter(rookie).

Ik ben 30 jaar, kom uit kampen en heb sinds twee weken mijn eerste jeepie.

Mijn eerste auto was een daihatsu feroza. Die heeft er voor gezorgd dat 4x4 mijn hobby is geworden.

Hierna heb ik een Toyoya RAV4 gekocht. Mooie auto maar geen 4x4 karakter.

Ik misste zelfs mijn ferozaatje. (kapje eraf werd airco) Dat misste ik: Kap eraf en proberen overal tegenop doorheen en overheen te komen.

Ik hou er van om te rijden. En na een proefritje wist ik het weer. Bij een echte 4x4 val je niet in slaap tijdens het rijden. Banden groot bij spoorvorming lekker sturen. Airodynamica als een plaat. Bij zijwind flink corrigeren. En windgeluid alleen te overstemmen met flinke audioapparatuur.

Maar het belangrijkste kwam toen ik van de weg af ging.

Nergens meer bang voor. Mijn nieuwe arkje overleeft een vloed aan modder.

Onder de Kap genoeg ruimte om om het blok heen te lopen. Geen technische high tech snufjes. Gewoon rauwe no nonsen never give up techniek. Iets waar ik mee om kan gaan. Heerlijk mijn eerste JEEPIE.

Mijn jeepie. Jeep wrangler 4.0i Sport uit 1999 Zwart van kleur en klaar om te perfectioneren naar een terein beest!!!

Zin in? Jaaaaaaaaaa. Deze gaat nooit meer weg.

Ikzelf ben koelmonteur bij GRENCO.

Mijn andere hobby is surfen. Binnenkort ga ik trouwen. Zij is het enige die bovenaan mijn houden van lijstje staat.

Groeten Peter een ROOKIE!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hoi,

Na net weer wat bijgekomen te zijn van alle felicitaties deze vroege ochtend, zal ik me dan eindelijk maar eens netjes voorstellen.

Sinds vandaag 41 lentes jong, al weer ruim 17 jr getrouwd en in het bezit van twee prachtige al niet meer zo heel kleine dochters van 11 en 13.

Vanaf m'n 18de 11 jaar lang gevlogen bij de luchtmacht, waarvan de laatste 7 jaar op de F-16. Zo mijn wilde haren wat kwijtgeraakt en na wat jaar avondschool in 1993 de overstap gemaakt naar de KLM. Daar vlieg ik al weer ruim 11 jaar op de B747 als co-piloot.

In de jaren '83-'84 tijdens mijn opleiding in de States kennis gemaakt met het offroaden. Eerst op de Yamahah TT500 (cross) en later in de XJ van een instructeur. Daarna wist ik dat ik ooit ook zelf een Jeep zou rijden..

Dat heeft nog tot 2000 geduurd, maar sindsdien staat mijn trouwe GC uit '93 hier bij mij thuis. Nog altijd als ik het zoete geronk van mijn trouwe V8tje hoor, kan ik een smile van oor tot oor niet onderdrukken. Zoek regelmatig de modder op in de Liemers (Montferland), maar het wordt tijd dat ik dat maar eens in clubverband ga doen.

Groeten en tot ziens,

Ape

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik, Erwin heb er weer een! Een cj7!

Eest even een stukje technische gegevens;

-Erwin scholten -33jaar –woont ook in Oss bij (jullie noemen hem “chikitaâ€) om de hoek.

Ik mag openen met –weer- omdat 6 jaar geleden een vrachtwagen mijn 85-er cj7 vermoord mad.gif heeft, nu na het niet doorgaan van de aanschaf van een wakeboardboot ben ik afgelopen zomer gaan “schuumen’op ebay.de

We weten allemaal dat geld op zak brand en ik moets (= brabants) iets te frotten hebben. Geen boot dus maar dan? dry.gif

Hee, een cj7 uit 79 voor 3000 euro op ebay?? Ff bieden? Handel? Foto kopieeren, naar marktplaats, tekoop enz +plakken van zijn foto. Krijg ik toch binnen twee dagen 14 man aan de lijn, waarvan 2 hem ongezien wilde hebben voor 4500 euro!! das wel handel, is het niks om te houden dan weer verkopen en zo stond er een week laten weer een cj7 in Oss.

toen nog rdw regelen , ging vrij soepel ( sjikita, bedankt voor het lenen!)

Zo komt het dat ik betaalbaar deze wagen erbij heb.

voor foto erbij moet mav of zo me even helpen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik lees al een tijdje mee... maar zal me ff formeel voorstellen...

Mijn naam is Jorg, en ik woon in Brabant (Schijndel)

Ik heb onlangs een 4.0 L6 Jeep Comanche eliminator gekocht. Hij is van 1990 en is in 1997 geimporteerd.

Ik helemaal trots de 1e dag een rondje rijden met mijn vriendin, breekt de aansluiting van mijn radiator slang af. Dus, stond meteen stil, midden in de stad.

We hebben deze weer provosorisch in elkaar gezet (repair Putty) en een week later heb ik er een nieuwe (2e handse) radiator in gezet.

Dus, dat was een goed begin.

Hij rijd op gas en er zit zo'n mooie schakelaar in waarmee je em over kunt zetten in benzine (tenminste, dat dacht ik). Ik heb geen gasmeter, dus ik dacht, ik zal es kijken hoeveel mijl ik op 1 gastank kan rijden. Is ie leeg, dan schakel ik em wel op benzine... nou niet dus.. Hij wil niet verder op benzine... (Damn)..

Omdat ik nooit een automaat heb gehad, en me verteld was dat je die niet mag slepen, heb ik er in de stromende regen onder gelegen om de achteras los te schroeven. Daarna hebben we hem naar de dichtsbijzijnste benzine pomp gereden en heb ik em weer kunnen volgooien met gas..

Nadat we alles hadden uitgezocht blijkt dus echt dat ie alleen start op benzine en automatisch overschakeld naar gas. Nu hebben we een relais gesaboteerd. Als ik deze vervang, dan rijdt ie alleen maar op benzine (en blijft de benzinemotor draaien ook al staat het contact uit, maar dat is een kleinigheid... tis voor nood)

Oohja... Ook de startmotor heb ik reeds vervangen... (begaf het ook plotseling).

En het laatste probleem wat ik had was dat de leiding van de automaat (koelleiding) is losgeschoten tijdens het rijden. (das ook gein).. dus stond ik stil met veel rook en een droge bak...

Ook dat is reeds gemaakt. Nu maar hopen dat ik een weekje "gewoon" kan blijven rijden... Mijn baas wordt een beetje gefrustreerd elke keer als ik bel dat ik later/niet kom werken.

Dus, ik ben ontzettend blij met mijn Jeep.... (een Jeep lekt geen olie, hij bakend zijn terrein af)

Vragen opmerkingen etc... altijd welkom...

Veel plezier en je ziet me nog wel terug hiero...

Groeten,

Jorg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo luitjes,

Hier een groet van Maurice uit Amsterdam.

Ben 30 jaar en ben +- een maandje lid van dit forum.

Heb een ZJ 5.2i uit 93.(heb ik ook een maand.)

Ben er bere-trots op.

Ik reed hiervoor in een verhoogde Chevrolet K30 ex army pick up....(een soort traktor)...echt heel wat anders dan de ZJ, die toch een stuk luxer en comfortabeler is....

Hou van offroad/terreinrijden maar ook snel wegzijn bij het stoplicht...vandaar de ZJ wink.gif

Wil m nog wel wat stoerder hebben dan ie nu is(liftkit,dikkerebanden/velgen e.d)je kent t wel biggrin.gif

Nou,

de groeten maar weer, en tot lees/ziens!

A JeepyNewyear,

Maurice

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi jeepers biggrin.gif

Maurice is de naam en cherokee ltd de JEEP. bezoek dit forum al langer maar heb er nooit aan gedacht om me aan te melden sad.gif

op 10-03-2003 heb ik me zelf voor mijn verjaardag de cherokee kado gedaan!!

Was al een tijdje op zoek naar en 4wd , maar dacht dat een JEEP te duur was..

Maar na wat speurwerk kwam ik tot de conclusie dat je voor dat geld wel en echte 4wd hebt. vooral de luxe en het vermogen zijn waaanzinnig... het is een amerikaanse zwarte uitvoering met alleen een chromen JEEP embleem. alles werkt prima ( na menig uurtje knutselen) en er staan pas 175.000 km op de klok.

voor foto`s kijk op mijn website(http://webdisk.planet.nl/schri453)

# married # darten

# no kids # tai-chi

# 2dogs #GAMMA-dat zeg ik !

# motor #1-3-1963

greetings......... cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo iedereen ,

Ik ben Patrick en in rij een Jeep cherokee bj.91 4.0 , 6cil.lijnmotor op lpg met de volgende modificaties/ opties (die ik zelf heb gemonteerd)

_ flash lube (extra smering voor starten/rijden continu op lpg)

_ 3" liftkit Pro Comp (7,5cm hoger)+compleet nieuwe set bladveren

_ 15" zwart stalen Daytona velgen

_ banden 31x10.50x15 Bridgestone

_ speciale accesoire is mijn reservewiel beugel achterop orgineel Jeep cherokee

met zelfde velg en band als eerder genoemd.

Volgende specificaties liggen te wachten voor montage verentonderstel,pushbar.

IEDEREEN EEN GELUKKIG 2005 en tot horens met vrgr Patrick(Patricksjeep)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo ik ben Ernst en sinds december in het gelukkige bezit van een grand cherokee uit 1994.

Ik woon in Maarssen en ben getrouwd en heb 3 kinderen.

Ik ben ook nog in het bezit van een mercedes vito en voor het echte ruige werk heb een daf ya 328 of zoals de meeste mensen hem kennen een dikke daf een echte 6x6.

Sleutelen aan deze auto,s doe ik zelf.

De jeep wordt nog voorzien van push en sidebars dan ziet die er nog stoerder uit.

vriendelijke groeten ernst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo luitjes,

Mijn naam is Frank Slegers, ik ben 28 jaar, getrouwd en heb een dochtertje van 2,5 en een tweede kindje op komst. Ik ben Regiomanager bij één van de grootste verzekeraars van Nederland en zit dus veel op de weg. Ben altijd al een autoliefhebber geweest en heb een naar mijn mening leuke collectie gehad waaronder:

Porsche 944 Automaat

Porsche 911 3.2 Carrera

Alfa Romeo 164 Super 3.0 V6 24V

Alfa Romeo Sud TI

BMW 325 I Cabrio

Mazda MX-5 Cabrio

Ben sinds kort besmet met het JEEP virus en heb het flink te pakken. In mijn vrije tijd houd ik me erg veel bezig met mijn interesse in de Tweede Wereldoorlog. Ik heb een ruime verzameling van boeken en miniaturen en heb veel contact met veteranen. Ik ga in maart van dit jaar weer naar Amerika om een aantal bevriende veteranen op te zoeken. Heb in September met een aantal veteranen opgetrokken tijdens de bevrijdingsfeesten in Eindhoven en heb op 18 december met twee bevriende veteranen de herdenkingsbijeenkomsten in Bastogne bijgewoond. Als Amerikaganger wordt je dan al snel besmet met een voorliefde voor grote, comfortabele auto's met flinke motorblokken en tja, dan kom je nogal snel bij Jeep terecht.

Oh ja, ik heb een zilvergrijze Cherokee LTD High Output van 1991. Mooi grijs lederen interieur en als extra optie een electronisch schuif/kanteldak. De auto bevalt erg goed.

Groeten,

Frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook welkom Frank. smile.gif Wel erg leuk dat je veteranen kent (gezien je leeftijd) en nog mooier dat je ze in Amerika bezoekt zelfs.

Heb je nog foto's van de bevrijdingsfeesten? Ik heb er maar weinig kunnen vinden. Waarschijnlijk omdat de nationale kranten wachten met specials tot mei dit jaar...

Het was iig druk in Eindhoven. wink.gif

Trouwens ook handig: je werk. Er zijn hier en daar wat topics met vragen die over verzekeringen gaan. Misschien heb jij wat materiaal (of sites) waar andere jeepers wat in kunnen graven. Of zit je in een heel andere tak? Kan natuurlijk ook...

(dit bericht verwijderd zichzelf binnen 7 dagen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...