Spring naar bijdragen

Motor Probleem En Dillema 360 Amc


spijlbusje
 Share

Recommended Posts

Bij mijn de motor van mijn chief is het ontstekings tandwiel op de nokkenas weggesleten, dus de onsteking verliep steeds.

Nu zou ik dit wel willen vervangen, is niet zoveel werk maar!, heb eerst even het compressie van het blok gemeten en dat loopt nog uit elkaar.

De laagste is 6,5 bar en de hoogste 11,5 dus zit er wel een revisie aan te komen, is dit verstandig of kan ik beter even verder kijken.

In principe kan ik alles zelf, heb er alleen de tijd niet altijd voor.

wat zouden jullie doen??

 

gr robert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kent denk ik mijn verhaal. Nu ligt mijn blok bij Post en Dros. Als hun offerte tegenvalt, ( in principe moet er opnieuw geboord worden, honen en nieuwe zuigers ) zoek ik een gebruikt blok. Vind ik die dan leg ik de grens bij een opfrissing als de compressie meting na een natte meting goed is. Dwz nieuwe zuigerveren, lichtjes zelf honen, nieuwe drijfstanglagers, intake verwijderen en de valleypan goed schoonmaken, in jou geval de oliepomp preventief heel kritisch nameten. Alles in elkaar en rijden. Gezien de ontwikkelingen op MRB gebied zoek ik nu wel wat actiever een gebruikt blok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Budget wordt ruimer naarmate ik moet wachten op offerte. Klinkt wat vreemd maar als ik zo door spaar en ik een jonge Suzuki Jimny kan kopen en de MRB 40 jaar wordt dan gaat de Wagoneer in een opslag of eruit. Is de MRB haalbaar maar moet de wagen van lpg af, dan een gebruikt blok a 750 euro en die wat opfrissen. Blijft de wagen min of meer MRB vrij dan revisie of een Promar blok, soortgelijk aan USA engines. Wederom zitten rekenen voor een Chevy conversie maar blijft te lastig / duur. Kortom, alles hangt af van wat de offerte wordt en het Rijk besluit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn opmerking was eigenlijk voor Robert bedoeld. Hij gaf aan niet teveel tijd te hebben. Daarom dacht ik aan een ruilblok.

 

(Jij zit trouwens wel in de hoek waar de klappen vallen. Eerst het gek.t met je motor, nu de MRB. Kan me voorstellen dat je er soms moedeloos van zou worden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:) ik zit inderdaad nog zo in het gehele motor gebeuren dat ik gelijk je reactie op mezelf betrok. Ach, gedeelde smart is halve smart. Ik sprak recentelijk een mede Jeeper die tegelijk met mijn revisie zelf een revisie blok uit de VS haalde. Dat ging voorspoedig maar zijn blok ligt nog na een jaar nog steeds niet in zijn auto. Kortom, het Rijk kan zeggen wat ze willen maar we zo Green als het maar kan, Co2 uitstoot is 0.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Herman, heb inderdaad even geinformeerd bij usa engines, die heb ze op vooraad liggen moet onv 2200 ex kosten voor een longblok.

Voor dat geld kan ik nog wel een tijdje sleutelen, ik ga nu eerst wel verder diagnose stellen en dan maar kijken wat ik ga doen. er is in iedergeval genoeg te krijgen voor het blok, denk dat het mijn zomer project maar wordt....

 

Marco, je verhaal ken ik inderdaad, daar heb je geen geluk mee, hoop dat ze het nog redelijk voor je opgelost hebben..

Maar even een gebruikt blokje erin? dan moet je wel geluk hebben dat die wel goed zijn, en dat is meestal de helft van het geld van een nieuw blok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben terug bij af. Dus een ruim jaar in tijd verloren maar verder niet. Had ik niet 600 pagina's ! aan dossier opgebouwd dan had het slechter gekund. Dus nu weer een nieuwe start maar wel weer wijzer geworden. In ieder geval kan je me nu midden in de nacht wakker maken en kan ik de AMC 360 zo blind uit elkaar halen. Mocht je reeds ingelopen tandwielen zoeken voor je ontsteking, Bulltear levert ze. En hoe is je compressie al je een natte meting uitvoert versus een droge ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...